Wyniki badania opinii mieszka ń ców na temat kierunków rozwoju Gminy Zabierzów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Cele, rodzaje, charakterystyka społecznych usług publicznych
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
S TRATEGIA R OZWOJU M IEJSKIEGO O BSZARU F UNKCJONALNEGO M IASTA P UŁAWY NA LATA Cele Strategii rozwoju miejskiego obszaru funkcjonalnego Miasta.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Kto wg Pani/Pana jest najbardziej odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego?
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2010 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Dr Piotr Jabkowski Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Centrum.
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Zbąszynek na lata
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Konsultacje społeczne projektu uchwały o wyznaczeniu obszarów zdegradowanych i obszarów do rewitalizacji Jacek Kwiatkowski, Marcin Papuga Fundacja Małopolska.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Warsztat konsultacyjny
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Warsztat konsultacyjny
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

Wyniki badania opinii mieszka ń ców na temat kierunków rozwoju Gminy Zabierzów

Metodologia badania Czas realizacji badania: sierpień – październik 2013 r. Próba: celowo-kwotowa, reprezentatywna dla mieszkańców Gminy Zabierzów w wieku 15 lat i więcej. Próba odzwierciedla liczebną strukturę mieszkańców Gminy według płci, wieku i rejonu zamieszkania. Wielkość próby: n= 441 osób Jednostka badania: osoby zamieszkujące Gminę Zabierzów w wieku pow. 15 roku życia. Technika badawcza: badanie zrealizowane techniką bezpośrednich wywiadów ankieterskich PAPI (Paper And Pencil Interview) – próba zasadnicza (377 osób) oraz z wykorzystaniem wywiadów internetowych CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – próba uzupełniająca (64 osoby).

Układ terytorialny próby Rejon I: Więckowice, Zabierz ó w; Rejon II: Aleksandrowice, Balice, Brzoskwinia, Bur ó w, Kleszcz ó w, Rząska, Szczyglice; Rejon III: Bolechowice, Brzezie, Karniowice, Kobylany, Ujazd, Zelk ó w, Rejon IV: Brzezinka, Kochan ó w, Młynka, Niegoszowice, Nielepice, Pisary, Radwanowice, Rudawa.

Zadowolenie z ż ycia w gminie Wykres 1. Poziom zadowolenia z życia w gminie według miejsca zamieszkania

Poczucie to ż samo ś ci terytorialnej Wykres 2. Poczucie tożsamości terytorialnej mieszkańców Gminy Zabierzów

Ocena obszarów funkcjonowania gminy Wykres 3. Ogólna ocena funkcjonowania Gminy Zabierzów w badanych obszarach (skala odp. 1-5)

Ocena obszarów funkcjonowania gminy Wykres 4. Ocena funkcjonowania Gminy Zabierzów według miejsca zamieszkania

Ocena opieki medycznej i socjalnej Wykres 7. Ocena opieki medycznej Wykres 8. Ocena opieki socjalnej

Ocena poczucia bezpiecze ń stwa Wykres 9. Ocena poczucia bezpieczeństwa w Gminie

Ocena ś rodowiska naturalnego Wykres 10. Ocena środowiska naturalnego w Gminie

Ocena oferty kulturalnej i rekreacyjnej Wykres 11. Ocena oferty kulturalnej i rekreacyjnej

Ocena działania komunikacji zbiorowej i samochodowej Wykres 5. Ocena działania komunikacji zbiorowej Wykres 6. Ocena działania komunikacji samochodowej

Ocena lokalnego rynku pracy Wykres 12. Ocena lokalnego rynku pracy

Ocena obszaru edukacji Wykres 13. Ocena obszaru edukacji w Gminie

Ocena administracji samorz ą dowej Wykres 14. Ocena funkcjonowania administracji samorządowej

Problemy mieszka ń ców Tabela 1. Najczęściej wskazywane problemy, z jakimi borykają się mieszkańcy Gminy Obszar problemowyZakres wskazywanych problemówProc. odp. infrastruktura drogowa przebieg drogi krajowej przez Zabierzów, brak obwodnicy, zły stan dróg i chodników 39,0% zanieczyszczenie środowiska hałas, jakość powietrza, infrastruktura melioracyjna, zaniedbane tereny, brudne ulice, lasy, rzeka, śmieci w miejscach publicznych 17,6% infrastruktura kulturalna i rekreacyjna brak ścieżek rowerowych, brak miejsc z atrakcyjną ofertą kulturową, sportowo-rekreacyjną, brak miejsc spotkań dla młodzieży i dorosłych, brak centrum rozrywki 9,9% komunikacja publiczna brak komunikacji publicznej pomiędzy miejscowościami gminy, zbyt mała ilość kursów do Krakowa (zwłaszcza w godzinach wieczornych) 9,0% współpraca zbyt małe zaangażowanie mieszkańców w sprawy gminy, brak współpracy pomiędzy sołectwami 6,8% rynek pracybezrobocie ukryte, problemy ze znalezieniem pracy w gminie6,8% bezpieczeństwo akty wandalizmu, niszczenie mienia publicznego, bezpieczeństwo na drodze, 5,9% służba zdrowia problemy z korzystaniem z usług lekarzy specjalistów, słaba opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawnymi, zbyt mały zakres usług w ośrodku zdrowia, złe usytuowanie ośrodka zdrowia 5,0%

Preferowane kierunki rozwoju Gminy Wykres 15. Preferowane przez mieszkańców kierunki rozwoju Gminy Zabierzów

Preferowane inwestycje w Gminie Wykres 16. Preferowane przez mieszkańców obszary inwestycji

Skojarzenia z Gmin ą Wykres 17. Skojarzenia z Gminą Zabierzów

Ocena ź ródeł informacji Wykres 18. Ocena źródeł informacji o Gminie

Skojarzenia z logo Gminy Skojarzenia z logo Proc. wskazań czystość, ekologia, natura, środowisko, woda, zieleń 18,8% nowoczesność, innowacyjność 14,8% ptak, samolot, lot, lotnisko 13,3% bumerangi, dwa łuki, zależność, inwestycja w przyszłość 9,2% dynamiczność, szybkość, rozwój 8,5% przyjazne i spokojne 7,4% otwartość, atrakcyjność 7,0% turystyka i wypoczynek 5,9% wolność, swoboda 5,5% równowaga, harmonia 2,2% świeżość, 1,8% lekkość, finezja, przestrzeń 1,8% inne 3,7% Tabela. Skojarzenia z logi Gminy Zabierzów

WNIOSKI Podsumowując wyniki przeprowadzonego badania w kontekście prowadzenia dalszych prac strategicznych warto w szczególności zwrócić uwagę na następujące wyzwania rozwojowe stojące przed Gminą Zabierzów, tj.: Wzmacnianie i promocja lokalnej gospodarki, Rozwój infrastruktury kulturalnej i usług czasu wolnego, Doskonalenie opieki medycznej i ochrony zdrowia, Aktywna ochrona środowiska wraz z doskonaleniem infrastruktury technicznej i komunikacyjnej.

WNIOSKI REJON I (Zabierzów, Więckowice): Centralna część Gminy predestynuje rejon do odrywania znaczącej roli w kontekście rozwoju całej gminy. Zwłaszcza rola Zabierzowa jest tu znacząca. Wydaje się, że swoją rolę miejscowość ta spełnia zapewniając relatywnie dobry poziom (w porównaniu do innych części gminy) działania komunikacji zbiorowej, usług medycznych oraz najlepszą w gminie sytuację na rynku pracy. Z kolei istotnymi problemami, jakie dotykają mieszkańców to działanie komunikacji samochodowej i zanieczyszczenie środowiska. Problemy te warunkowane są przez wzmożony ruch samochodowy wynikający z braku obwodnicy. Potrzeba budowy obwodnicy Zabierzowa i uporządkowania infrastruktury komunikacyjnej silnie determinuje ocenę funkcjonowania gminy przez lokalną społeczność tego rejonu.

WNIOSKI REJON II. (Aleksandrowice, Balice, Brzoskwinia, Burów, Kleszczów, Rząska, Szczyglice): Mieszkańcy tego rejonu zdecydowanie najgorzej oceniają funkcjonowanie gminy. Oczekują zmian zwłaszcza w odniesieniu do działania komunikacji zbiorowej, dostępności usług medycznych, bezpieczeństwa socjalnego oraz oferty kulturalnej i czasu wolnego. Gorzej w porównaniu do mieszkańców innych rejonów oceniają również lokalny system edukacji oraz działalność administracji publicznej. Tym samym są najmniej zadowoleni z zamieszkiwania w gminie. Co ważne znaczna część mieszkańców tego rejonu utożsamia się bezpośrednio z Krakowem, deklarując najniższy wskaźnik przywiązania do obecnego miejsca zamieszkania oraz niski poziom więzi sąsiedzkich. Jednocześnie mieszkający w rejonie II częściej niż reszta społeczności gminnej myślą o wyprowadzce.

WNIOSKI REJON III. (Bolechowice, Brzezie, Karniowice, Kobylany, Ujazd, Zelków): Jest to najbardziej utożsamiający się gminą rejon charakteryzujący się wysokim poziomem przywiązania do miejsca zamieszkania i silnymi więziami sąsiedzkimi. Mieszkańcy Rejonu III są najbardziej zadowoleni z tego, że mieszkają w Gminie Zabierzów. Poczucie tożsamości z gminą pokrywa się z ich ocenami poziomu życia w gminie. Mieszkańcy rejonu najlepiej oceniają gminę pod względem większości analizowanych obszarów. Niemniej jednak zwracają oni uwagę na nie wystarczający poziom działania komunikacji zbiorowej i usług medycznych oraz słabą sytuację na rynku pracy.

WNIOSKI REJON IV. (Brzezinka, Kochanów, Młynka, Niegoszowice, Nielepice, Pisary, Radwanowice, Rudawa): Mieszkańcy tej części gminy prezentowali odpowiedzi najbardziej zbliżone do przeciętych dla całej gminy. Wykazywali zrównoważoną ocenę względem poszczególnych ocenianych obszarów. Wśród najpilniejszych potrzeb w tym rejonie wskazywali na potrzebę poprawy bezpieczeństwa, zagospodarowania zaniedbanych terenów i inwestycji w infrastrukturę techniczną. Co ciekawe w kontekście więzi społecznych część mieszkańców tego rejonu utożsamia się z Krakowem, wykazując jednocześnie relatywnie silne przywiązanie do obecnego miejsca zamieszkania.