„Style i techniki uczenia się”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Sprawdzian także dla rodziców
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU.
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Farmersi od środka Czyli jak podejmowa ć decyzje by wygra ć i inne informacje Dla początkujących.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Porady dla Twojego życia:
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Moje przygody W WAKACJE
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Żeby nie żałować....
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Vademecum szóstoklasisty i gimnazjalisty
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Marzenia.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Przygotowanie prezentacji - etapy
Ocenianie Kształtujące
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Bezpieczny Internet.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Stres przed sprawdzianem
Wywiad z archeologiem Mgr. Izabela Mianowska.
Historia zwykłej znajomości
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Metody sprawnego uczenia się.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Zapis prezentacji:

„Style i techniki uczenia się” MODUŁ 1.01.5 Klasa I

a dużo nauczyć i wiele umieć? JAK SIĘ UCZYĆ, by mniej się uczyć, a dużo nauczyć JAK SIĘ UCZYĆ, by mniej się uczyć, a dużo nauczyć i wiele umieć?

Czy wiesz … UCZENIE SIĘ jest najwspanialszą i dającą najwięcej radości grą na świecie! Wszystkie dzieci rodzą się z umiejętnościami uczenia się … A co z tego wynika … dla Ciebie?

WYZNACZ sobie codzienną DAWKĘ nauki! ZAPLANUJ CZAS, w którym każdego dnia zamierzasz się uczyć!

A najważniejsze, to planować…

Recepta Alberta Einsteina Ważne jest by nigdy nie przestać pytać! Każdy głupi może wiedzieć. Sedno to zrozumieć! Nigdy nie trać świętej ciekawości! Kto nie potrafi pytać nie potrafi żyć! Nie mam żadnych szczególnych uzdolnień. Cechuje mnie tylko niepohamowana ciekawość!

Sześć wiernych sług … Kto? Kiedy? Dlaczego? Co? Jak? Gdzie? PAMIĘTAJ o nich i KORZYSTAJ z ich usług!!!

Jedyne głupie pytania to te, których nie zadajesz! Kto pyta … nie błądzi! Jedyne głupie pytania to te, których nie zadajesz!

Zadbaj o warunki pracy! Zorganizuj przestrzeń Zaplanuj pracę Spotkania ze znajomymi – kiedy? Komputer – kiedy? Telefon – odbierać?

Jak skutecznie uczyć się? Bądź zainteresowany! Korzystaj z wielu zmysłów Stosuj zasadę kontrastu Przejrzyj notatki w ciągu 24 godzin Odrabiaj lekcje tego samego dnia Zacznij od rozgrzewki – najłatwiejsze – trudniejsze itd.

Jak skutecznie uczyć się? Rób powtórki! Pamiętaj o zasadach powtórek Ucz się ze zrozumieniem Rób przerwy Dziel naukę na części Myśl pozytywnie!

Czym jest pamięć ? PAMIĘĆ jest procesem odpowiedzialnym za: rejestrowanie (zapamiętywanie), przechowywanie odtwarzanie (czyli przypominanie sobie) różnego rodzaju informacji. Proces zapamiętywania (i zapominania też) przebiega zgodnie ze stałymi regułami.

Efekt początku i końca…

Krzywa zapominania …

Czy umiem się uczyć ? 1.Na biurku mam moje ulubione drobiazgi i fotografie, ale często szukam ołówka, gumki czy innych drobiazgów. 2. Odrabiam zadanie w dniu, w którym jest zadane, bo lepiej pamiętam materiał i od razu mam powtórkę. 3. Uczę się wtedy, kiedy znajdę czas. Nie mam planu swoich zajęć domowych. 4. Mam swoje sposoby na uczenie się. Wiem, co mi pomaga w nauce. 5. Uczę się na pamięć, jeśli czegoś nie rozumiem. 6. Im więcej razy zrobię powtórki, tym więcej i łatwiej zapamiętam. 7. Wolę mieć wiedzę na „świeżo”, wtedy dobrze pamiętam, dlatego najczęściej uczę się dzień przed lekcjami.

Czy umiem się uczyć ? 8. Robię notatki, podkreślam, używam kolorów, przyklejam karteczki, aby mieć ważne rzeczy do zapamiętania przed oczami. 9. Łatwo się rozpraszam. Mam kłopoty jeśli muszę się dużo uczyć. 10. W trakcie nauki, nie zajmuję się innymi sprawami, wyciszam telefon, zamykam niepotrzebne strony w Internecie. 11.Jak chcę dobrze się przygotować do sprawdzianu, to zarywam noce. 12. Robię plan kiedy i co mam zrobić z danego przedmiotu. Rozkładam naukę w czasie i dzielę ją na części. Uczę się w ostatniej chwili, gdy nie mam już wyjścia, bo ja nie lubię się uczyć. Staram się zrozumieć to, czego się uczę. Jak nie rozumiem szukam podpowiedzi. 15. Mam problemy z odpowiedzią, chociaż dobrze się nauczyłam(em).

Czy umiem się uczyć? Klucz do testu Za każdą odpowiedź TAK na pytania: 2, 4, 6, 8, 10,12 i 14 policz 10 punktów. Za każdą odpowiedź NIE na pytania: 1, 3, 5, 7,9,11, 13 oraz 15 policz 10 punktów. Za każdą odpowiedź „?” policz 5 punktów. Podsumuj punkty i sprawdź, co to może oznaczać 

Czy umiem się uczyć? klucz 100-150 punktów: naprawdę wiesz jak się uczyć! Masz wiedzę jak uczyć się skutecznie, a jeśli korzystasz z tej wiedzy, to pewnie masz wysokie wyniki i jesteś dobrym uczniem. A może znasz już jakąś lekturę na ten temat i stąd tak doskonałe rezultaty? 50-99 punktów: potrafisz się uczyć! Wiesz, jak pracować by osiągnąć dobre rezultaty. Masz jednak pewne słabe punkty, na które warto zwrócić uwagę. Zapoznaj się z zagadnieniami dotyczącymi sposobów uczenia się, a Twoja nauka stanie się jeszcze łatwiejsza i bardziej przyjemna. 0-49 punktów: Twoje sposoby na uczenie się pozostawiają wiele do życzenia. Warto podjąć wysiłek i zdobyć wiedzę o tym, jak uczyć się szybciej, łatwiej i skuteczniej. Na pewno szybko okaże się, że Twoje oceny poszybują do góry!