Analiza wyników sprawdzianu ‘2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
Egzamin gimnazjalny raport
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Podstawy statystyki, cz. II
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Statystyczna analiza danych
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasistów w roku szkolnym 2013/2014.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Zapis prezentacji:

Analiza wyników sprawdzianu ‘2013 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2013 Opracował: J. Pierzchała

Wyniki sprawdzianu `2013 – arkusz standardowy 1. Rozkład punktów w szkole

2.1 Wyniki uczniów na znormalizowanej skali staninowej - tabela

2.1 Wyniki uczniów na znormalizowanej skali staninowej - wykres

2.2 Wyniki szkół na znormalizowanej skali staninowej - tabela 5

2.2 Wyniki szkół na znormalizowanej skali staninowej - wykres 6

3. Podstawowe dane statystyczne Stopnie opanowania umiejętności przez uczniów – łatwość zestawu

3. Łatwość standardów

4. Łatwość badanych czynności - wykres

4. Łatwość badanych czynności - wykres 10

4. Łatwość badanych czynności - wykres 11

4. Łatwość badanych czynności - wykres zadania wieloczynnościowe

5. Analiza jakościowa – sortowanie zadań ze względu na łatwość

Wyniki średnie uzyskane przez uczniów: 6. Porównanie wyników Wyniki średnie uzyskane przez uczniów:

Wyniki średnie uzyskane przez uczniów: 6. Porównanie wyników Wyniki średnie uzyskane przez uczniów: 15

Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów ze sprawdzianu w roku szkolnym 2013 Wskaźniki Wyjaśnienie Wartość wskaźnika Komentarz Liczba piszących   11 11 uczniów rozwiązywało zadania z zestawu standardowego Łatwość zestawu Jest stosunkiem liczby punktów uzyskanych za rozwiązanie zadań przez wszystkich uczniów do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania 0,60 Egzamin okazał się umiarkowanie trudny dla uczniów Szkoły w Krowiarkach. Średnia arytmetyczna (M) Jest sumą wszystkich uzyskanych wyników podzieloną przez ich liczbę 23,9 Statystyczny uczeń uzyskał 23,91 punktów na 40 możliwych. Oznacza to, że statystyczny uczeń opanował 59,8% czynności mierzonych na egzaminie. Mediana (Me) Jest to wynik środkowy spośród wyników uporządkowanych rosnąco lub malejąco. 24 Środkowy uczeń w uporządkowanym rosnąco lub malejąco rozkładzie wyników uzyskał 24 punkty. Stanowi to 60% całości

Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów ze sprawdzianu w roku szkolnym 2013 Wskaźniki Wyjaśnienie Wartość wskaźnika Komentarz Modalna (Mo) Jest to wynik, który w danej grupie powtarza się najczęściej. Najwyższy wynik   36 Najwyższy wynik uzyskał 1 uczeń Najniższy wynik 13 Najniższy wynik uzyskało 2 uczniów. Rozstęp wyników Jest różnicą między wynikiem maksymalnym a minimalnym 24 Uczniowie uzyskiwali wyniki w zakresie od 13 do 37 punktów. Odchylenie standardowe Jest miarą rozproszenia wyników uczniów w odniesieniu do wyniku średniego 8,2 Około 55% uczniów uzyskało wynik zawierający się w przedziale między 15 a 32 punkty.

Słabe strony (język polski) Trudne okazało się pisanie poprawne pod względem ortograficznym (dla dyslektyków: zamykanie myśli w granicach zdania), zad. 26.4. Umiarkowanie trudne były zadania: 6 - czytanie tekstu popularnonaukowego i wnioskowanie na podstawie informacji, 7 - wskazanie podmiotu mówiącego 26.1 – napisanie listu i zachęcenie adresata do przeczytania ciekawej książki, a przy tym zaprezentowanie rozwiniętej i pogłębionej argumentacja popartej przykładami 26.2 – umiejętność podtrzymania kontaktu z odbiorcą poprzez zastosowanie odpowiednich zwrotów oraz użycie słownictwa służącego wartościowaniu 26.3 – poprawność językowa 26.5 – poprawność interpunkcyjna

Wnioski Kształcić umiejętność czytania tekstów popularnonaukowych na wszystkich przedmiotach (teksty zawarte w podręcznikach) Zwracać uwagę na poprawny zapis na wszystkich zajęciach, na których uczeń prowadzi zapiski Nagradzać zapiski prowadzone bezbłędnie Oceniać sposób prowadzenia zeszytów z uwzględnieniem poprawności ortograficznej Konsekwentnie wymagać poprawy wskazanych błędów Wdrażać do samokontroli swoich prac pisemnych U uczniów z dysleksją kształcić szczególnie umiejętność zamykania myśli w granicach zdania

Wnioski do dalszej pracy 1.Na zajęciach dodatkowych, kształcić umiejętność wyszukiwania w zadaniach zamkniętych dobrej odpowiedzi spośród dostępnych do wyboru (nie „strzelać” a wybierać). 2.Położyć większy nacisk na umiejętność czytania tekstu matematycznego (rozumienie tekstu). 3.Położyć większy nacisk na rozwiązywanie zadań z matematyki praktycznej: czas, kalendarz, jednostki i ich zamiana, poprzez zwiększenie liczby godzin na realizację tych treści oraz zwiększenie liczby rozwiązywanych zadań. 4. Wykształcić taką cechę ucznia aby nie poddawał się po przeczytaniu zadania lecz podjął próbę rozwiązania, nie oddawał „walkowerem” punktów za zadanie (motywowanie ucznia do podejmowania wysiłku).