Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

RAPORT.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Hotel Courtyard – Warszawa
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Przedsiębiorcy i rozwój
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Organizacja i zarządzanie firmą
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Lider- Przywódca.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Firma dla różnych ludzi
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Szkolenia, Coaching, PR.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
III SPOTKANIE EKSPERCKIE
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Pozycja lidera – kierowanie
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Kultura organizacyjna MSP
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Modele zarządzania jakością
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań

Obraz rynku szkoleniowego Wartość rynku szkoleń w Polsce (szacunki PIFS): - 2005 rok – 2 mld zł 2006 rok – 2,2 mld zł 2007 rok – 2, 5 mld zł Według różnych wyliczeń w Polsce działa od 3,5 tys.do ponad 10 tys. firm szkoleniowych, które w minionym roku mogły pochwalić się średniorocznym wzrostem przychodów rzędu 15-20 proc.

Badania: kryzys a szkolenia W badaniach wzięło udział 87pracowników i menedżerów HR Badania przeprowadzono w dniach 20.10 – 07.11 2008 roku

Stanowisko 73,3 26,7 szeregowy pracownik HR menedżer HR Procent 80 60 40 26,7 20 szeregowy pracownik HR menedżer HR

Doświadczenie na obecnym stanowisku 70 63,6 60 50 Procent 40 29,5 30 20 10 6,8 mniej niż rok 2-5 lat powyżej 5 lat

Wpływ kryzysu na rynek szkoleń Jaki wpływ będzie miał obecny kryzys finansowy na rynek szkoleniowy w latach 2009-2010? 40 35,6 35,6 30 24,4 Procent 20 10 2,2 2,2 znikomy mały trudno duży bardzo duży powiedzieć

Budżet na szkolenia Jak Pani/Pan sądzi, czy w związku z kryzysem finansowym budżety szkoleniowe/rozwojowe w państwa organizacji w latach 2009-2010 zostaną: zdecydowanie zwiększone, 2,2 wzrost < 50% 11,1 nieco zwiększone (10-30%) trudno powiedzieć 15,6 trochę zmniejszone (10-30%) 57,8 znaczące zmniejszenie,redukcja 13,3 < 50% 10 20 30 40 50 60 Procent

Szkolenia, które ograniczymy Jakie szkolenia/programy rozwojowe w związku z globalnym kryzysem finansowym mogą zostać ewentualnie ograniczone? wszystkie w równym 20 stopniu on the job prowadzone 2,2 przez menedżerów wewnętrzne 2,2 zewnętrzne zamknięte 8,9 dopasowane do potrzeb zewnętrzne zamknięte 24,4 42,2 zewnętrzne otwarte 10 20 30 40 50 Procent

Rezygnacja: pierwszy wybór Z jakich szkoleń / programów rozwojowych w pierwszej kolejności by Pani/Pan ewentualnie zrezygnowała/zrezygnował w związku z możliwymi redukcjami budżetów rozwojowych w Państwa organizacji? (możliwość wskazania 3 odpowiedzi) wszystkich w równym stopniu 17,8 inne 4,4 coaching 40 umiejętne motywowanie dla 13,3 menedżerów negocjacje dla menedżerów i 8,9 specjalistów przywództwo 11,1 zarządzanie 2,2 techniki sprzedaży/obsługa klienta 2,2 10 20 30 40 Procent

Oczekiwania wobec firm szkoleniowych w czasie kryzysu Cena Referencje Doświadczenie trenerów Elastyczność i dopasowanie programów Efektywność (mierzalna)

Różne doświadczenie, różne opinie o kryzysie Im większy staż pracy, tym przewidywanie większych cięć budżetowych Młodsi stażem pracownicy patrzą bardziej optymistycznie w przyszłość

Kryzys wyzwaniem dla HR Badania Bersin&Associates: w ciągu najbliższych lat kryzysu nastąpi niemal dwukrotny wzrost szkoleń korporacyjnych Amerykanie stawiają przede wszystkim na przywództwo (1/2 budżetów) Przywództwo pozwala odbudować i wzmocnić kapitał społeczny w organizacji

Dlaczego przywództwo? Dlaczego pracownicy pracują? Badania realizowane na 1320 pracownikach polskich organizacji wskazują, że jednym z ważniejszych powodów jest szef Metodologia oraz szczegółowe wyniki Delta Training

Dlaczego pracownicy odchodzą? JEDEN Z WAŻNIEJSZYCH POWODÓW TO SZEF głównym powodem odejścia z firmy bywa często przełożony - zwłaszcza bezpośredni Interaktywny Instytut Badania Rynku Nigel Nicholson LBS

Jakie przywództwo w kryzysie? Przywództwo to zdolność do przekonania ludzi, że w czasie kryzysu warto pozostawić na boku swoje cele, na korzyść celów grupowych (Kaiser i Hogan) Przywództwo to zdolność budowania kapitału społecznego w organizacji opartego na współpracy i zaufaniu Przywództwo to umiejętność podejmowania właściwych i szybkich decyzji zwłaszcza wtedy gdy jest kryzys

Jakie mamy przywództwo? Wyniki badań wskazują, że menedżerowie średniego szczebla zainteresowani są przede wszystkim własnymi osiągnięciami Kierownictwo jest jedną z mniej istotnych wartości i celów dla polskich kierowników Metodologia oraz szczegółowe wyniki Delta Training

Motywy dążenia do władzy polskich menedżerów

Potrzeba osiągnięć wg McClellanda Potrzeba osiągnięć prowadzi do: dążenia do rezultatów podejmowania inicjatywy orientacji na działanie Ale osłabia: dbałość o podwładnych współpracę w zespole

Skutki zarządzania menedżera nastawionego na osiągnięcia Erozja kapitału społecznego Kryzys prawdziwego przywództwa Spadek zaufania do innych Koncentracja wyłącznie na skuteczności Giełda – wymusza rywalizację, zysk pozwala rozwijać się firmom dając kapitał (ekonomiczny), ale w zamian oczekuje maksymalizacji zysków dla akcjonariusza ważne są jak najwyższe dywidendy, ważny jest słupek, a nie człowiek, to prowadzi do ...

Przywództwo ma znaczenie Ban Ki Mun Według sekretarza generalnego ONZ przyszedł czas na globalne przywództwo i współpracę, nie konfrontację. "Potrzebujemy nowego rozumienia etyki biznesu i rządzenia przez menedżerów, nacechowanego większym współczuciem i mniej bezkrytyczną wiarą w magię „rynku" - podkreślił Ban Ki Mun, wzywając do wspólnego działania i ustanowienia globalnego przywództwa.

Jakie przywództwo? Moralność i sprawność Wiarygodność i skuteczność

Dlaczego moralność i sprawność Interpretacje zachowań innych osób i samych siebie to w 70 proc. przypadków kategorie moralnościowe bądź sprawnościowe Kompetencje (sprawność) i moralność są dwiema głównymi wiązkami cech jakie spostrzegane są u liderów zarówno politycznych jak i biznesowych Lider aby mógł wpływać na innych musi być postrzegany jednocześnie jako moralny i sprawny

Moralność przede wszystkim Oceniając innych koncentrujemy się na kategoriach moralnościowych Oceniając siebie - na kategoriach sprawnościowych Cudza niemoralność – zagraża nam Cudza moralność – jest dla nas nagradzająca

Moralność przede wszystkim Brak moralności nie jest możliwy do skompensowania wysoką sprawnością, choć możliwa jest sytuacja odwrotna Bardziej obciąża się menedżerów za ich brak moralności, niż brak sprawności

Dlaczego moralność jest istotnym elementem przywództwa Najważniejsze cechy przywódcy wg 54 tysięcy pracowników amerykańskich firm: Prawość Komunikatywność Koncentracja na ludziach Wizjonerstwo Umiejętność podejmowania decyzji S. Covey

Lider moralny i sprawny Transformacyjny przywódca (Bass i Avolio) Dba o pracownika (indywidualne traktowanie) Wspiera wysiłki swoich ludzi do poprawienia wyników pracy Motywuje do dalszego działania Dobro grupy przedkłada nad własne korzyści Optymistycznie patrzy w przyszłość - Wskazuje wizje działań dla grupy

Lider transformacyjny a kryzys W praktyce podwładni chętniej wykonują polecenia liderów prezentujących styl transformacyjny Z zasady podwładni chętniej podporządkowują się przywódcom transformacyjnym nawet gdy incydentalnie stosują brutalne taktyki zarządzania

Wyzwania dla działów personalnych w kryzysie Wspieranie menedżerów w odbudowie kapitału społecznego organizacji Budowanie nowej jakość przywództwa wraz z menedżerami w organizacji

Inspirujemy do rozwoju