Konkurs "Drugie Życie Elektrośmieci"

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. S. Dariusa i S. Girenasa
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Jak postępować z ZSEiE?.
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Odpowiedzialny konsument
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Analiza wyników ankiety
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
Warszawa 25 października 2011
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Jak oszczędzać energię?
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
EKOMIGACZE zapraszają na prezentację
ELEKTROŚMIECI i ZUŻYTE BATERIE
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
ELEKTROŚMIECI To zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
ELEKTROŚMIECI NIE NA ŚMIECI
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
PODSUMOWANIE PROJEKTU „DRUGIE ŻYCIE ELEKTROŚMIECI”
Tematy Zajęcia techniczne - żywieniowe
Spis treści Co to są elekrośmieci
Prezentacja nt. „Co to są elektrośmieci?”
Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.
„Drugie Życie Elektrośmieci”
Elektrośmieci.
Publiczne Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 Im
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Szkoła z klasą 2.0.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
T22.Klasyfikacja odbiorników energii elektrycznej
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Drugie życie elektrośmieci Ogólnopolski konkurs ekologiczny
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
ANALIZA ANKIET.
Wiedzą nawet małe dzieci, co to są elektrośmieci!
Jak oszczędzam energię
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Co wiesz o elektrośmieciach ?
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Energia elektryczna wczoraj, dziś, jutro Projekt „Energia elektryczna – wczoraj, dziś, jutro” jest laureatem Konkursu Grantowego „Sieć dobrych pomysłów”
Zasady Oszczędzania Energii Elektrycznej w Domach
PROBLEM zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (ZSEE)
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elektrośmieci możemy podzielić na:
Grupa Fizyczno-Techniczna
Patroni Honorowi. Patroni Honorowi Patroni Medialni.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
WYKONAŁA: KLAUDIA KRÓLIKOWSKA. 1. Co to są elektrośmieci? 2. Jakie urządzenia zaliczamy do elektrośmieci? 3. Oznakowanie sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Elektroodpady - proste zasady
– ELEKTROODPADY PROSTE ZASADY
Konkurs ekologiczny „Elektrodpady – proste zasady”
Elektroodpady-proste zasady
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
OFERTA EDUKACYJNA ZESPOŁU SZKÓŁ CKR
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
Zapis prezentacji:

Konkurs "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team z Zespołu Szkół Nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku

Analiza ankiet "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Analiza ankiet

Czego dotyczyła ankieta? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Czego dotyczyła ankieta? W ankiecie pytaliśmy o posiadanie sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Dla celów statystycznych sprzęt ten podzieliliśmy na 10 grup, dlatego też osiągnięte wyniki, również będziemy analizować w 10 grupach. Pytaliśmy o to jaki sprzęt jest używany, „Jak długo sprzęt jest używany?”, „Czy jest niezbędny?”, „Czy będzie wymieniony w najbliższym roku?”. Dla wygody ankietowanych w przypadku pytania pierwszego zasugerowaliśmy odpowiedzi: „mniej niż rok” oraz „więcej niż rok”, a w przypadku pozostałych pytań odpowiedzi: „tak” i „nie”.

Gdzie przeprowadzaliśmy badania? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Gdzie przeprowadzaliśmy badania? Przeprowadziliśmy 81 ankiet. Ankietowaliśmy szkoły, gospodarstwa domowe i firmy. W sumie badaniami zostało objęte 14 szkół: 4 szkoły podstawowe, 4 gimnazja i 6 szkół ponadgimnazjalnych, Przebadane zostało również 60 gospodarstw indywidualnych – w tym 15 mieszkań i 45 domów, Przebadaliśmy 7 przedsiębiorstw: byliśmy w 1 hurtowni, 2 sklepach spożywczych (w tym jeden był to większy sklep samoobsługowy), 2 barach, 1 pizzerii, 1 kafejce internetowej połączonej ze sklepem komputerowym.

Kogo dotyczyły nasze badania? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Kogo dotyczyły nasze badania? W sanockich szkołach objętych nasza ankietą uczy się ogółem 8043 uczniów, w tym 2668 w szkołach podstawowych, 1673 osoby w gimnazjach oraz 3682 osoby w szkołach ponadgimnazjalnych. Gospodarstwa domowe z reguły składają się z 4 (24 ankiety), 5 (10 ankiet), lub 6 ( 16 ankiet) osób. W 1 gospodarstwie mieszkało 8 osób, w 3 - 7 osób, w 7 – 2 osoby, a w 9 - 3 osoby. Spośród 7 przebadanych przedsiębiorstw: 1 zatrudnia 15 osób, 1 – 7 osób, 2 – po 5 osób i 3 – po 3 osoby. Przedsiębiorstwa te należą do branży usługowej.

Badaliśmy użytkowanie SEE w 10 grupach "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Badaliśmy użytkowanie SEE w 10 grupach

Udział SEE wg. grup: "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Udział SEE wg. grup: Rozpatrując sprzęt jaki posiadają ankietowany wg. poszczególnych kategorii to: najwięcej jest sprzętu oświetleniowego (59%), następnie sprzętu teleinformacyjnego i telekomunikacyjnego (17%), sprzętu audiowizualnego (7%). Po 5% stanowią grupy: małe AGD, Zabawki, sprzęt rekreacyjny i sportowy, 4% - duże AGD, 3% - Narzędzia elektryczne i elektroniczne. Najmniej jest przyrządów do nadzoru i kontroli oraz automatów do wydawania, natomiast brak jest przyrządów medycznych.

Dominujące rodzaje sprzętów w danych grupach: "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Dominujące rodzaje sprzętów w danych grupach: Biorąc pod uwagę duży sprzęt AGD ankietowani najwięcej posiadają: lodówek, kuchenek, pralek, zamrażarek i wentylatorów. Spośród małego sprzętu AGD dominują: zegary elektryczne, odkurzacze, żelazka, miksery i suszarki oraz lokówki. Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny w większości stanowią komputery i monitory (po 34%). Ze sprzętu audiowizualnego najwięcej posiadamy: telewizorów (24%), magnetofonów (16%) oraz odtwarzaczy płyt kompaktowych i radioodbiorników (po 12%). 76% sprzętu oświetleniowego używanego przez ankietowanych stanowią świetlówki, a 22 % żarówki. Spośród narządzi elektrycznych i elektronicznych najwięcej posiadamy wiertarek (20%), kosiarek (15%), a także lutownic, pił elektrycznych i maszyn do szycia (po około 12%). 86% używanego sprzętu rekreacyjnego, sportowego zabawek stanowią gry i gierki komputerowe, a 11% gry i gierki video. Żaden z ankietowanych nie posiada sprzętu zaliczanego do przyrządów medycznych.

Duży sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Duży sprzęt AGD W szkołach najwięcej jest lodówek (17%), grzejników elektrycznych (16%), kuchenek i chłodziarek (po 14%), a piekarników elektrycznych i zmywarek najmniej. W objętych badaniami szkołach nie ma wirówek.

Duży sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Duży sprzęt AGD W gospodarstwach domowych najwięcej, bo po 15% stanowią pralki i lodówki, a także kuchenki (14%) oraz piekarniki elektryczne ( w tym także mikrofalówki) i zamrażarki (po 13 %). Najmniej w naszych domach posiadamy zmywarek oraz grzejników elektrycznych (po 3%) – większość domów posiada centralne ogrzewanie i piece na drewno i węgiel. Charakterystyczną rzeczą jest to, że w ilości dużego sprzętu AGD przodują szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne. Tak duża ilość sprzętu w tych typach szkół wynika z tego, że szkoły podstawowe - często połączone są z przedszkolami lub oddziałami zerówek, w związku z czym posiadają stołówki, natomiast dwie szkoły ponadgimnazjalne kształcą uczniów w profilach technik żywienia, cukiernik, kucharz małej gastronomii.

Duży sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Duży sprzęt AGD W gospodarstwach domowych najwięcej, bo po 15% stanowią pralki i lodówki, a także kuchenki (14%) oraz piekarniki elektryczne ( w tym także mikrofalówki) i zamrażarki (po 13 %). Najmniej w naszych domach posiadamy zmywarek oraz grzejników elektrycznych (po 3%) – większość domów posiada centralne ogrzewanie i piece na drewno i węgiel.

Duży sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Duży sprzęt AGD W badanych firmach 35% dużego sprzętu AGD stanowią wentylatory, 12% zamrażarki, 10% chłodziarki, a blisko 10% piece elektryczne, kuchenki i lodówki. Najmniej jest piekarników elektrycznych i zmywarek. Brak jest pralek i wirówek.

Duży sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Duży sprzęt AGD Biorąc pod uwagę duży sprzęt AGD ankietowani najwięcej posiadają: lodówek, kuchenek, pralek, zamrażarek i wentylatorów.

Mały sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Mały sprzęt AGD W szkołach 40% małego sprzętu AGD stanowią zegary elektroniczne, 26% odkurzacze, a 8% miksery. Nie ma suszarek, depilatorów, a niewiele jest: młynków i urządzeń do kawy, tosterów, frytkownic, gofrownic, rozdrabniaczy i noży elektrycznych.

Mały sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Mały sprzęt AGD W ilości posiadanego sprzętu małego AGD wyraźnie dominują szkoły ponadgimnazjalne. Duża jest liczba zegarów elektronicznych (wliczyliśmy tu, także stopery). ZS nr 5 posiada golarki do ubrań i żelazka, a ZS nr 1 miksery, gofrownice, frytkownice, tostery, rozdrabniacze.

Mały sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Mały sprzęt AGD W gospodarstwach domowych najwięcej jest suszarek i innych urządzeń do włosów (14%) oraz odkurzaczy (12%), żelazek i mikserów (po 11%). Najmniej w naszych domach jest noży elektrycznych ( tym także krajalnic), urządzeń do kawy (m.in.. młynków i ekspresów), frytkownic, gofrownic oraz rozdrabniarek (robotów wielofunkcyjnych).

Mały sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Mały sprzęt AGD W badanych przedsiębiorstwach najwięcej jest mikserów (17%), gofrownic, zegarów elektronicznych, urządzeń do kawy (po 13%) oraz rozdrabniaczy i odkurzaczy (po 10%). W firmach tych 7% stanowią tostery i wagi, natomiast nie występują w nich żelazka, suszarki, noże elektryczne, depilatory i golarki.

Mały sprzęt AGD "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Mały sprzęt AGD Spośród małego sprzętu AGD dominują: zegary elektryczne, odkurzacze, żelazka, miksery i suszarki oraz lokówki.

Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny W szkołach najwięcej jest komputerów i monitorów (około 40% całego sprzętu) oraz drukarek (9%). Pozostały sprzęt tej kategorii znajduje się głównie na wyposażeniu sekretariatów i księgowości szkół – średnio po jednej sztuce na szkołę.

Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny W rozbiciu tej grupy sprzętów na typy szkół wyraźnie dominują szkoły ponadgimnazjalne (posiadające więcej sprzętu z uwagi na przygotowywanie uczniów do przyszłego zawodu) oraz szkoły podstawowe (w których ostatnio wymienia się sprzęt korzystając z funduszy unijnych).

Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny W gospodarstwach domowych zdecydowaną większość w tej grupie stanowią telefony komórkowe. Wysoki udział od 11 % do 14% mają także komputery, monitory, drukarki i telefony stacjonarne. Najmniej posiadamy faksów i kserokopiarek.

Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny W firmach biorąc pod uwagę sprzęt teleinformacyjny i telekomunikacyjny wyraźnie dominują komputery i monitory (po około 30%) oraz telefony komórkowe (14%). Powyżej 6% stanowi w tych jednostkach laptopy i telefony stacjonarne, a poniżej 5 % drukarki, skanery, kopiarki i ksero. Najmniej jest faksów.

Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny Sprzęt telekomunikacyjny i teleinformacyjny w większości stanowią komputery i monitory (po 34%). 9% stanowią drukarki i telefony komórkowe, a 5% telefony stacjonarne.

Sprzęt audiowizualny "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt audiowizualny W szkołach 25% sprzętu audiowizualnego stanowią telewizory, 23% magnetowidy, 13% odtwarzacze płyt kompaktowych i 10% video. Najmniejszy udział ma sprzęt hi-fi i instrumenty muzyczne. W szkołach nie ma dyktafonów.

Sprzęt audiowizualny "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt audiowizualny Najwięcej sprzętu audiowizualnego posiadają szkoły średnie, jedynie kamer jest więcej w szkołach podstawowych, a instrumentów muzycznych i radioodbiorników w szkołach gimnazjalnych.

Sprzęt audiowizualny "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt audiowizualny W gospodarstwach domowych największy udział mają telewizory (22%) i radioodbiorniki (19%). Powyżej 10% posiadamy także odtwarzaczy kompaktowych, magnetowidów i dvd. Najmniej w naszych domach jest kamer i dyktafonów, a także instrumentów muzycznych.

Sprzęt audiowizualny "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt audiowizualny Ponad 50% sprzętu audiowizualnego używanego w badanych firmach stanowią kamery, 19% radioodbiorniki, a 14% wzmacniacze. Po 5% - telewizory, sprzęt hi-fi i odtwarzacze płyt kompaktowych, natomiast inny sprzęt nie występuje.

Sprzęt audiowizualny "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt audiowizualny Ze sprzętu audiowizualnego najwięcej posiadamy: telewizorów (24%), magnetofonów (16%) oraz odtwarzaczy płyt kompaktowych i radioodbiorników (po 12%).

Sprzęt oświetleniowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt oświetleniowy W szkołach 87% sprzętu oświetleniowego stanowią świetlówki, a 13% żarówki. Niewielki jest udział różnego rodzaju lampek, natomiast brak jest lamp wyładowczych.

Sprzęt oświetleniowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt oświetleniowy Największą liczbę świetlówek posiadają szkoły podstawowe, a żarówek szkoły ponadgimnazjalne. Żadna ze szkół nie posiada lamp wyładowczych.

Sprzęt oświetleniowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt oświetleniowy Zupełnie odwrotna jest struktura sprzętu oświetleniowego w gospodarstwach domowych. 77% energii dostarczają tu żarówki, 14% lampki, 8% świetlówki, a 1% lampy wyładowcze.

Sprzęt oświetleniowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt oświetleniowy W przedsiębiorstwach po około 42% światła pochodzi z żarówek i świetlówek, natomiast 13% z lampek, a 3% z lamp wyładowczych.

Sprzęt oświetleniowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt oświetleniowy 76% sprzętu oświetleniowego używanego przez ankietowanych stanowią świetlówki, a 22 % żarówki. Tylko 2 % stanowią różnego rodzaju lampki, a 1% lampy wyładowcze.

Narzędzia elektryczne i elektroniczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W szkołach po około 20% wszystkich narzędzi elektrycznych i elektronicznych stanowią lutownice, kosiarki i wiertarki elektryczne, natomiast 16% - maszyny do szycia. Od 5% do 6% przypada na piły i spawarki elektryczne oraz narzędzia do obróbki drewna. Znikomy odsetek stanowią urządzenia do nitowania, natomiast brak jest urządzeń do skręcania i rozpylania.

Narzędzia elektryczne i elektroniczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Najwięcej urządzeń elektrycznych i elektronicznych posiadają szkoły podstawowe (zwłaszcza lutownic i maszyn do szycia) oraz szkoły ponadgimnazjalne (zwłaszcza wiertarek i urządzeń do obróbki metalu, czy też nitowania) – gdyż wśród nich mamy Zespół Szkół Mechanicznych oraz Zespół Szkół Technicznych.

Narzędzia elektryczne i elektroniczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W gospodarstwach domowych najwięcej z pośród narzędzi elektrycznych i elektronicznych posiadamy wiertarek (20%) oraz kosiarek (14%). Około 10% posiadanego sprzętu stanowią maszyny do szycia, piły oraz lutownice i spawarki elektryczne. Pozostały sprzęt stanowi po około 5%, przy czym najmniej jest urządzeń do rozpylania.

Narzędzia elektryczne i elektroniczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W firmach 34% sprzętu elektrycznego i elektronicznego stanowią narzędzia do skręcania, po 22% lutownice i nitownice, natomiast po 11% kosiarki i wiertarki. Inny sprzęt z tej kategorii nie występuje.

Narzędzia elektryczne i elektroniczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Spośród narządzi elektrycznych i elektronicznych najwięcej posiadamy: wiertarek (20%), kosiarek (15%), a także lutownic, pił elektrycznych i maszyn do szycia (po około 12%).

Sprzęt rekreacyjny i sportowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W badanych szkołach brak jest urządzeń zaliczanych do tej kategorii.

Sprzęt rekreacyjny i sportowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt rekreacyjny i sportowy W gospodarstwach domowych 86% sprzętu zaliczanego do grupy sprzętu rekreacyjno-wypoczynkowego stanowią gry i gierki komputerowe, 12% gry i gierki video. Znikomy odsetek stanowi elektroniczny sprzęt sportowy, samochody i kolejki elektryczne, natomiast brak jest automatów do gier na żetony i torów wyścigowych.

Sprzęt rekreacyjny i sportowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W badanych przedsiębiorstwach z tej kategorii występują tylko automaty do gier na żetony.

Sprzęt rekreacyjny i sportowy "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Sprzęt rekreacyjny i sportowy 86% używanego sprzętu rekreacyjnego, sportowego i zabawek stanowią gry i gierki komputerowe, a 11% gry i gierki video. Widoczny tez jest udział automatów na żetony i samochodów elektrycznych

Przyrządy medyczne "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Przyrządy medyczne W badanych szkołach, gospodarstwach domowych i przedsiębiorstwach brak jest urządzeń zaliczanych do tej kategorii.

Przyrządy do nadzoru i kontroli "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Przyrządy do nadzoru i kontroli 80% przyrządów do nadzoru i kontroli, jakie znajdują się w szkołach stanowią panele kontrolne, a około 20% regulatory ciepła, znikomy jest odsetek lampek. Brak jest lamp wyładowczych.

Przyrządy do nadzoru i kontroli "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Przyrządy do nadzoru i kontroli Panele kontrolne znajdują się w dwóch szkołach podstawowych i dwóch szkołach ponadgimnazjalnych – jest to związane z posiadaniem przez te szkoły monitoringu i kamer. W jednej szkole ponadgimnazjalnej są regulatory ciepła. Brak jest czujników dymu, termostatów i urządzeń pomiarowych.

Przyrządy do nadzoru i kontroli "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® W gospodarstwach domowych po około 30% urządzeń pomiarowych stanowią urządzenia pomiarowe i regulatory ciepła, po 17 % panele kontrolne i termostaty. Zaledwie 3% stanowią czujniki dymu.

Przyrządy do nadzoru i kontroli "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Przyrządy do nadzoru i kontroli W dwóch firmach występują regulatory ciepła i panele kontrolne (40%), a w jednej czujniki dymu (20%).

Przyrządy do nadzoru i kontroli "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Przyrządy do nadzoru i kontroli Jeśli chodzi o przyrządy do nadzoru i kontroli to 29- - 28 % ankietowanych wskazało na posiadanie regulatorów ciepła i paneli kontrolnych, 25% urządzeń pomiarowych, 13% termostatów, a 5% czujników dymu.

Automaty do wydawania "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Automaty do wydawania Z wymienionych w ankiecie rodzajów automatów w sanockich szkołach mamy tylko trzy automaty do napojów – po jednym w każdym z typów szkół.

Automaty do wydawania "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Automaty do wydawania W gospodarstwach domowych brak jest urządzeń zaliczanych do tej kategorii, natomiast w dwóch firmach są automaty do napojów.

Automaty do wydawania "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Automaty do wydawania W grupie automatów do wydawania dominują automaty do napojów, ale zaznacza się także obecność automatu do napojów.

Jak długo sprzęt jest używany ? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Jak długo sprzęt jest używany ? Odpowiadając na to pytanie 86 % ankietowanych stwierdziło, że dłużej niż rok (w większości nie potrafili oni podać konkretnej liczby lat), a tylko 14% wskazało, że ich sprzęt ma mniej niż rok

Czy sprzęt jest niezbędny ? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Czy sprzęt jest niezbędny ? 85% ankietowanych twierdzi, że posiadany przez nich sprzęt jest niezbędny. Bez znaczenia jest fakt czy są to gry komputerowe, sprzęt hi-fi, czy też kuchenki, bądź też sprzęt oświetleniowy. Świadczy to o tym, że jesteśmy ciągle jeszcze jako społeczeństwo na etapie dorabiania się i bezmyślnego konsumpcjonizmu.

Czy będzie wymieniany w najbliższym roku? "Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Czy będzie wymieniany w najbliższym roku? Na to pytanie 91% ankietowanych odpowiedział negatywnie (nie). Świadczy to o tym, że nie planujemy naszych zakupów, że są one nieprzemyślane i uzależnione od naszych zachcianek ??

"Drugie Życie Elektrośmieci" Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Podsumowanie: Jednocześnie z tych trzech pytań wynika fakt, że posiadany przez nas sprzęt elektryczny i elektroniczny szybko się zużyje lub będziemy chcieli go wymienić na nowy kierując się modą, bądź reklamami i niewielu z nas przy tym zastanowi się nad tym co zrobić ze sprzętem starym.

Dziękujemy za uwagę "Drugie Życie Elektrośmieci" Ökomenschen Team® Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Ökomenschen Team® Dziękujemy za uwagę