Bliżej Muzyki Bliżej Dziecka Opracowanie: Alicja Molitorys
U większości dzieci z powodu niedorozwoju instynktu muzycznego zmysł ten stopniowo zanika i gros ludzi przechodzi przez życie bez muzyki, nawet nie podejrzewając co straciło. Z.Kodaly Radość dziecka stanowi punkt wyjścia w teorii i praktyce wychowania muzycznego. J.Dalcroze
Wpływ edukacji muzycznej na rozwój dziecka kształtuje wrażliwość muzyczną, rozwija zdolność logicznego myślenia, koncentracji, uwagi, pamięci muzycznej jak i pozamuzycznej oraz mowy, kształtuje aktywną i twórczą postawę, wzbogaca swoje przeżycia i wyobraźnię, wyrabia zdolności współpracy, uczy odpowiednich postaw moralnych i zasad etycznych.
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Grażyny Bacewicz w Jaworznie Działa w Jaworznie od 50 lat!
Osiągnięcia uczniów Prawie 1500 absolwentów Sukcesy uczniów na międzynarodowych, ogólnopolskich konkursach muzycznych w zeszłym roku ogólnopolskie przesłuchania Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie: 9 uczniów w finale, 3 laureatów. W styczniu 2014r. zespół trąbek zdobył II miejsce podczas ogólnopolskich przesłuchań CEA w Warszawie.
Wybór instrumentu dęte strunowe fortepian pozostałe flet, obój, klarnet, saksofon, trąbka, puzon, waltornia dęte drewniane, blaszane skrzypce, wiolonczela, gitara strunowe smyczkowe, szarpane akordeon, perkusja fortepian instrument główny lub dodatkowy pozostałe
Wybór ścieżki kształcenia Dzieci urodzone w latach 2006-2009 Cykl 6-letni Dzieci urodzone w latach 1998-2005 Cykl 4-letni
Klasy I-III Klasy IV-VI Cykl 6-letni Instrument główny 2 x 30 minut Rytmika z elementami kształcenia słuchu 2 x 45 minut Zespół rytmiczny 1 x 45 minut Klasy I-III Instrument główny 2 x 45 minut Zajęcia ogólnomuzyczne Klasy IV-VI
Klasa I Klasy II-IV Cykl 4-letni Instrument główny 2 x 45 minut Kształcenie słuchu 2 x 45 minut Klasa I Zajęcia ogólnomuzyczne: kształcenie słuchu z audycjami muzycznymi Klasy II-IV
Zajęcia ogólnomuzyczne Podział na grupy: A. Poniedziałek i czwartek B. Wtorek i piątek Godziny popołudniowe między 15:00-19:00
Muzykowanie zespołowe Po pierwszej klasie wspólne muzykowanie w różnorodnych składach, Rozwój doświadczeń muzycznych (wykonawczych), Rozwój osobowości i wzmocnienie poczucie własnej wartości, Wdrażanie do współdziałania i współodpowiedzialności Kształcenie poczucia solidarności i więzi jednostki ze wspólnotą
Muzykowanie zespołowe chór różnorodne zespoły orkiestra smyczkowa orkiestra dęta
Fortepian dla każdego fortepian dodatkowy dwie ostatnie klasy 30 minut raz w tygodniu
Zapisy do szkoły Złożenie podania w sekretariacie lub elektronicznie Dla zainteresowanych: Dzień Otwarty 9 maja Obowiązkowe badanie przydatności do szkoły w dniach 19-23 maja Informacja o przyjęciu do szkoły w czerwcu
Koniec Dziękujemy za uwagę