Opracowała : Hanna Wicińska – Andrejczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
1 4 MATEMATYCZNE MIASTO 2 3.
Pola figur płaskich Autorka: Aleksandra Lisiecka.
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
W królestwie czworokątów
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Konkurs Matematyczny Para może więcej Niemodlin r.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Matematyka w przyrodzie.
Wykonał: Patryk Ryżewski kl.VIA
Zaczarowany Ogród Firma Ogrodowa: Panterki Wykonawcy :
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Pola trójkątów i czworokątów
W krainie geometrii.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Wielokąty w naszym życiu
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Prezentacja A.Burghardt
Graniastosłupy proste i nie tylko
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Pola figur.
PROJEKT ZAWODOZNAWCZY SPOTKANIE Z RODZICAMI POD HASŁEM: POKAŻ NA CO CIĘ STAĆ Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Batalionów Chłopskich w Bożkowie Bożków.
Pola figur.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
mgr Karolina Góryjowska
mgr Karolina Góryjowska
FIGURY GEOMETRYCZNE W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Pola figur.
Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: *
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Ortograffiti w mojej szkole”
Idea oceniania kształtującego
Gotowi? No to zaczynamy .
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

Opracowała : Hanna Wicińska – Andrejczak ZAJĘCIA POZALEKCYJNE Z MATEMATYKI, projekt „Ćwiczę, uczę się , wygrywam” Opracowała : Hanna Wicińska – Andrejczak

Tematyka wybranych zajęć Na zajęciach z matematyki podczas realizacji projektu „Ćwiczę, uczę się, wygrywam” zrealizowane zostały tematy: Pięć brył Platona. Czyli po co filozofowi były wielościany foremne? Jak zaprojektować ogród? Łamigłówki logiczne, rebusy matematyczne, krzyżówki.

Pięć brył Platona. Po co filozofowi były wielościany foremne? Podczas zajęć uczniowie pracowali z materiałami ksero, tablicą interaktywną, prezentowali modele brył i przedmioty występujące w otoczeniu. Otrzymali pomocnicze materiały dotyczące wielościanów foremnych i wykonywali modele wybranych brył (każda grupa wykonała cztery modele).

Zajęcia te pozwoliły uczniom: wykazać się starannością w wykonywaniu modeli brył dbania o ład na stanowisku pracy docenienia praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy rozwijania umiejętności społecznych tj. współpracy w grupie, unikania zachowań agresywnych, wywiązywania się z ról wyrabiania nawyku oszczędnego gospodarowania materiałami dbania o kulturę słowa i poprawne nazewnictwo wdrażania uczniów do systematycznej i dokładnej pracy

Jak zaprojektować ogród? ZACZAROWANY OGRÓD (instrukcja dla uczniów): Jesteś szefem firmy zajmującej się projektowaniem ogrodów. Pan Nowak zlecił Ci przygotowanie oferty dotyczącej zagospodarowania terenu przed jego domkiem letniskowym, który jest prostokątem o powierzchni 4,86a : długości 27 m i szerokości:18m. Pan Nowak jest bardzo wymagającym klientem. Ponieważ zwiedził cały świat doskonale zna się na różnych typach ogrodów. Zachwyca się ogrodem w stylu japońskim, ale również podoba mu się ogród angielski. Jego najnowszą fascynacją są jednak ogrody geometryczne i taki chciałby mieć przed swoim domem. Stawia na różnorodność – im więcej figur geometrycznych w projekcie, tym większa szansa, że spodoba mu się propozycja Twojej firmy. Twój zespół natychmiast musi przygotować ofertę. Do dzieła!

Pole rabatki (obliczenie i wynik) ZADANIA Zadanie 1. Zaprojektuj wielokątne rabatki . Musisz nadać im różne kształty: trójkąta, prostokąta, równoległoboku, rombu, trapezu. Rabatki mogą się stykać. Uzupełnij tabelkę: Lp. Nazwa wielokąta Nazwa i kolor kwiatów Pole rabatki (obliczenie i wynik)

Zadanie 2. Trzeba ogrodzić działkę siatką. Zaznacz na planie bramę wjazdową i furtkę. Bramę wjazdową i furtkę wykonano z elementów drewnianych. Ile rolek siatki należy kupić, jeżeli w jednej rolce jest 20mb.? Ile będzie kosztowała siatka, jeśli jedna rolka kosztuje 89zł?

Zadanie 3. Na działce zaprojektuj także chodnik z kostki brukowej. 1 metr kwadratowy kostki brukowej kosztuje 28,50zł. Ile metrów kwadratowych kostki należy kupić na ułożenie chodnika na waszej działce? Ile trzeba będzie zapłacić za tę kostkę?

Zadanie 4. Zaprojektuj trawnik. Nasiona trawy można kupić w półkilogramowych opakowaniach w cenie 9zł za paczkę. Według instrukcji widniejącej na opakowaniu na trawniki potrzeba 0,5kg ziaren na 25 metrów kwadratowych, a na boiska 2,5kg ziaren na 100 metrów kwadratowych. Obliczcie ile opakowań trawy musicie kupić, aby ją posiać na zaplanowanym przez Was trawniku oraz ile trzeba będzie zapłacić za nasiona?

Zajęcia te : Przygotowały uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z zakresu życia codziennego, Kształtowały umiejętność efektywnego współdziałania w zespole, wzajemnego komunikowania się, Rozwijały umiejętność uczniów w zakresie sprawnych obliczeń z zastosowaniem kalkulatora

Łamigłówki logiczne, rebusy matematyczne, krzyżówki. Podczas zajęć uczniowie rozwiązywali rebusy, krzyżówki, ćwiczenia na skojarzenia, zadania logiczne, układali tangramy itp.

„Odkryj obrazek” Zadanie polegało na odkryciu zaszyfrowanego obrazka ukrytego na planszy.

Zajęcia umożliwiły uczniom przeżyć chwile zdrowej rywalizacji, pobudzały uczniów do twórczego myślenia, rozwijały zainteresowania i uzdolnienia uczniów oraz uczyły logicznego myślenia. Gimnazjaliści pracując w grupie rozwijali swoje zdolności interpersonalne.

Zakończenie Uczniowie bardzo miło wspominali przedstawione zajęcia. Stworzyliśmy dobre relacje między sobą oraz klimat charakteryzujący się wzajemną troską i wsparciem. Podsumowując można stwierdzić: że uczniowie zostali zmotywowani do pracy. Poznałam uczniów, ich indywidualne potrzeby i zainteresowania. Gimnazjaliści czuli się odpowiedzialni za własną naukę i aktywnie w nią się angażowali. Byli nagradzani, zachęcani oraz dumni z tego, czego dokonali. W prezentacji i na zajęciach zostały wykorzystane materiały z czasopisma „Matematyka w szkole” GWO oraz „Matematyka3” podręcznik do gimnazjum GWO, praca zbiorowa pod redakcją: M.Dobrowolskiej