Głos Polaków w sprawie wina

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
ŁÓDŹ – MOJE MIASTO.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych.
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Trasa ekspresowa na Ursynowie Raport dla Ligi Ochrony przyrody Warszawa, Listopad
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
1 Orange Restricted Postrzeganie Internetu i nowoczesnych technologii w Polsce Badanie sondażowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1100 Polaków.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Postawy Polaków względem przyjmowania imigrantów Styczeń 2016.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Głos Polaków w sprawie wina 26 października 2016 r.

Nota metodologiczna

Nota metodologiczna Czas realizacji badania: październik 2016 Miejsce realizacji: próba ogólnopolska Próba: losowo – kwotowa reprezentatywna dla ogółu ludności w wieku 18 – 65 lat (dane wg GUS) Jednostka badania mieszkańcy Polski w wieku 18 – 65 lat Wielkość próby: n = 1000, błąd oszacowania = 3,1 proc., poziom ufności = 0,95 Technika badawcza: badanie zrealizowane metodą bezpośrednich standaryzowanych telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Wyniki

Opinie o promocji i reklamie piwa Większa część badanych opowiedziała się za możliwością reklamy piwa. Warto jednak zwrócić uwagę, że większą część zwolenników reklamy piwa stanowią respondenci popierający takie rozwiązanie w sposób umiarkowany. Natomiast wśród przeciwników większy odsetek stanowią głosy zdecydowane. Na reklamę piwa zezwalaliby częściej mężczyźni niż kobiety, oraz najmłodsi badani respondenci.

Opinie o promocji i reklamie piwa

Opinie o promocji i reklamie piwa

Opinie o promocji i reklamie piwa

Opinie o promocji i reklamie wyrobów winiarskich Zdaniem ponad 60 proc. pytanych, prawo powinno zezwalać (przy zachowaniu odpowiednich warunków) na reklamę i promocję wyrobów winiarskich, takich jak wino i miód pitny. Zdecydowanie do takiego pomysłu przychyla się prawie jeden na czterech zapytanych, natomiast zdecydowanie sprzeciwia mu się 22,2 proc. respondentów. Podobnie jak w przypadku piwa wśród osób przeciwnych dominują odpowiedzi zdecydowane, zaś wśród zwolenników większy odsetek stanowią odpowiedzi ,,raczej”.

Opinie o promocji i reklamie wyrobów winiarskich

Opinie o promocji i reklamie wyrobów winiarskich

Opinie o promocji i reklamie wyrobów winiarskich

Opinie o promocji cydru Opinie o możliwej reklamie i promocji cydru są bardziej zbliżone do wyrobów winiarskich niż do piwa. Za umożliwieniem promocji cydru zdecydowanie opowiedziało się prawie 26 proc. zapytanych, za to przeciwnych jej było niespełna 18 proc.. Ponownie najbardziej chętną takiemu rozwiązaniu grupą byli ankietowani w wieku do 24 lat.

Opinie o promocji cydru

Opinie o promocji cydru

Opinie o promocji cydru

Opinie o promocji i reklamie wyrobów alkoholowych Respondenci, nieznacznie częściej przychylają się do zezwolenia na reklamę i promocję wyrobów winiarskich oraz cydru, niż (na dozwoloną już obecnie, pod pewnymi warunkami) promocję i reklamę piwa.

Opinie o promocji alkoholu oraz kultury winiarskiej Zdania dotyczące promocji kultury spożycia alkoholu oraz wiedzy o kulturze winiarskiej są podzielone. Należy jednak zaznaczyć, że większość badanych stwierdziła, że prawo powinno zezwalać na tego typu praktyki. Warto podkreślić, że grupy zdecydowanych zwolenników jak i zdecydowanych przeciwników są prawie tak samo liczne. Kobiety są bardziej pozytywnie nastawione do tego pomysłu niż mężczyźni. W większym stopniu przychylne są także osoby starsze niż 35 lat.

Opinie o promocji alkoholu oraz kultury winiarskiej

Opinie o promocji alkoholu oraz kultury winiarskiej

Opinie o promocji alkoholu oraz kultury winiarskiej

Sprzedaż alkoholu przez Internet Ankietowani są przeciwni sprzedaży alkoholu przez Internet, nawet pomimo zapewnień o starannej weryfikacji wieku odbiorcy. Wprowadzeniu takiego rozwiązania, zdecydowanie przeciwna jest prawie co druga pytana osoba. Na postrzeganie sprzedaży przez Internet w dużej mierze wpływa wiek badanych. Respondenci młodsi niż 45 lat częściej popierają takie rozwiązanie, co może wynikać z faktu, że grupa ta częściej korzysta z Internetu niż starsi ankietowani.

Sprzedaż alkoholu przez Internet

Sprzedaż alkoholu przez Internet

Sprzedaż alkoholu przez Internet

Zakup alkoholu przez Internet Zakup alkoholu za pośrednictwem Internetu zadeklarowało mniej niż 3 proc. ankietowanych.

Reglamentacja punktów sprzedaży Zapytani są podzieleni w opinii dotyczącej umożliwienia gminom maksymalnej liczby punktów sprzedaży. Ponad połowa ankietowanych poparłaby taki zakaz, w tym 23,1 proc. w sposób zdecydowany. Przeciwnikami przyznawania gminom takich uprawnień byłoby dwóch na pięciu pytanych. Odpowiedzi na to pytanie powiązane są z wiekiem ankietowanego. Młodsi badani są częściej przeciwni takim regulacjom.

Reglamentacja punktów sprzedaży

Reglamentacja punktów sprzedaży

Reglamentacja punktów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży O ile w przypadku ilości punktów sprzedaży alkoholu w gminach, przewaga zwolenników takiego rozwiązania nie była, aż tak znaczna, to w wypadku obszarów z zakazem sprzedaży alkoholu więcej niż czterech na dziesięciu pytanych zdecydowanie przychyla się takiemu rozwiązaniu. Łącznie zwolennicy takiego rozwiązania stanowią prawie 69 proc. wszystkich pytanych. Największym poparciem inicjatywa cieszy się wśród badanych w wieku 25 -34 lata oraz mieszkańców największych miast.

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży Propozycja zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych nie spotyka się z aprobatą badanych. Wprawdzie częściej niż co czwarty badany uznał, że taki zakaz powinien zostać wprowadzony, ale przeciwnego zdania było 29,9 proc. pytanych. Łącznie odsetek odpowiedzi negatywnych wynosi 56,2 proc.

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Reglamentacja obszarów sprzedaży

Dziękujemy za uwagę!