Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Podsumowanie realizacji programu „Trzymaj formę” w powiecie braniewskim roku szkolnym 2007/2008.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
SP 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Młodzi i zwariowani.
Szkoła Podstawowa nr 4 W Koszalinie
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju   Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju. Projekt 355/2016/M1 współfinansowany z programu polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP 2016 SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU TYGODNIA EDUKACJI GLOBALNEJ POD HASŁEM „RAZEM DLA POKOJU” W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ W GOŹDZIE  

W dniach 14.11.2016 r. – 21.11.2014 r. odbył się w naszej szkole Tydzień Edukacji Globalnej pod hasłem „#Razem Dla Pokoju”, w którym uczestniczyła cała społeczność szkolna. Nasza szkoła po raz pierwszy brała udział w obchodach TEG. Pierwszy dzień obchodów rozpoczął się wprowadzeniem w zagadnienie - edukacja globalna oraz zapoznaniem z harmonogramem obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej w szkole.

Następnego dnia uczniowie klasy VA i VI zaprezentowali montaż słowno – muzyczny pt. „Chcemy mieć pokój na świecie”.

15.11.2016 roku dla uczniów klas IV – VI odbyło się spotkanie z wolontariuszem Bartłomiejem Wróblewskim pt. „W stronę Afryki - Sudan Południowy”. Uczniowie mogli dowiedzieć się, w jakich warunkach żyją dzieci i ludzie, a przede wszystkim „chłopcy ulicy” w Sudanie, jak wygląda codzienne życie mieszkańców, poznać ich zwyczaje i tradycje. Uczniowie byli bardzo zainteresowani tą tematyką. Po spotkaniu zadawali wiele pytań. W spotkaniu wzięło udział 73 uczniów i 4 nauczycieli.

SPOTKANIE Z WOLONTARIUSZEM

Uczniowie klasy VI przygotowali dekorację na szkolnym holu.

W środę 16.11. uczniowie klasy VI przedstawili prezentację multimedialną pt. „Laureaci Pokojowej Nagrody Nobla”, którą przygotowali na lekcjach języka polskiego oraz zajęciach komputerowych.

Prezentacja multimedialna pt Prezentacja multimedialna pt. „Laureaci Pokojowej Nagrody Nobla” w wykonaniu uczniów klasy VI.

Podczas lekcji przyrody oraz spotkań Szkolnego Koła Ligi Ochrony Przyrody omawiane były z uczniami zagadnienia związane z tematyką konkursu „Jak wyobrażam sobie kraje rozwijające się po 2030 roku”. Dotyczyły one zmian klimatycznych, godnej pracy oraz bezpiecznego rolnictwa i żywności. Uczniowie pracując w grupach wypełniali karty pracy korzystając z przygotowanych materiałów, a następnie dzielili się swoją wiedzą ze wszystkimi uczniami obecnymi na zajęciach prezentując swoje prace.

Uczniowie klas IV – VI przystąpili do konkursu „Jak wyobrażam sobie kraje rozwijające się po 2030 roku”, którego rozstrzygnięcie odbyło się w czwartek 17. 11. 2016 roku.

Spośród wykonanych prac cztery przeszły do następnego etapu.

Zajęcia w grupach dzieci 5-cio i 6-cio letnich W trakcie Tygodnia Edukacji Globalnej zgodnie z harmonogramem we wszystkich klasach odbyły się lekcje poświęcone zagadnieniom związanym z przewodnim tematem TEG. Zajęcia w grupach dzieci 5-cio i 6-cio letnich W ramach TEG najmłodsze dzieci wzięły udział w następujących zajęciach: „Podajmy sobie ręce – miłość, przyjaźń, pokój” „Wycieczka dookoła świata” „W innych krajach też żyją dzieci” „Poznajemy emocje i rozwiązujemy konflikty” „Uczymy się życzliwości wobec innych”

Dzieci podczas zajęć zostały wprowadzone w tematykę pokoju, poznały niektóre kraje, w których są wojny. Uczyły się życzliwości wobec innych osób, mówiły o emocjach i uczuciach oraz przedstawiały różne możliwości rozwiązywania konfliktów.

Klasa I „Czy przestrzegane są prawa człowieka i dzieci na świecie?” Dzieci podczas zajęć zostały zapoznane z prawami człowieka oraz prawami dziecka. Dowiedziały się, że praw tych należy przestrzegać i nie należy ich łamać. Oglądały prezentację multimedialną na temat „Łamanie praw człowieka w Polsce i na świecie”.

Wykonały również prace plastyczne pt Wykonały również prace plastyczne pt. „Prawa człowieka i prawa dziecka”, które zaprezentowały na szkolnym holu.

Klasa II i IIIB Uczniowie uczestniczyli w zajęciach o pokoju na świecie. Tematem, który został podjęty to: „Afganistan i Syria jako miejsca konfliktów zbrojnych”. Uczniowie poznali sytuację tych krajów, m.in. warunki, w jakich żyją afgańskie i syryjskie rodziny, problem bezpieczeństwa, szkolnictwo, problem szerzącego się analfabetyzmu. Pomocą w zilustrowaniu tych kwestii posłużyły plakaty.

Ponadto uczniowie wykonali plakaty promujące ideę pokoju na świecie, które zostały wywieszone na szkolnym holu.

Klasa IIIA W klasie odbyły się dwa zajęcia, podczas których realizowana była tematyka konfliktów i pokoju na świecie Następnie uczniowie poznali kilku noblistów z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Druga lekcja dotyczyła tematu „Dzieci w konfliktach zbrojnych w Syrii i Afganistanie”. Prezentacja multimedialna dotyczyła sytuacji dzieci w czasie działań wojennych.

Godziny wychowawcze w kl Godziny wychowawcze w kl. VA, VB, VI „Postawa otwartości, szacunku i tolerancji w stosunku do drugiego człowieka”. Po obejrzeniu „Wywiadu z Mahsą Movafegh” zostały przedstawione uczniom informacje dotyczące kraju, z którego pochodzi Mahsa, a głównie przyczyn migracji. Uczniowie dzielili się swoimi wrażeniami. Nauczyciele omawiali z uczniami zagadnienia dotyczące tożsamości uchodźców, przejawów nietolerancji, z którymi spotykają się na co dzień, a także sposobami radzenia sobie z nimi. Poruszany był temat roli szkoły w procesie adaptacji uchodźców, a uczniowie zastanawiali się co mogą zaoferować i w jaki sposób przyjąć do wspólnoty klasowej kolegę lub koleżankę z innego kraju.

Klasa IV „Kolory wspomnień” - praca wolontariuszy z dziećmi uchodźców. Lekcja z wykorzystaniem filmu „Kolory wspomnień”, który ukazuje skutki trwającej od 2011 r. wojny domowej w Syrii. Większość uchodźców osiedliła się w miastach leżących wzdłuż jordańsko-syryjskiej granicy. Dwójka polskich wolontariuszy Caritasu w ramach programu polskiej pomocy realizuje projekt edukacyjny dla syryjskich dzieci, starając się odbudować w swoich podopiecznych poczucie bezpieczeństwa oraz przywrócić im radość życia.

Matematyka kl. VA, VB, VI Na zajęciach z matematyki uczniowie rozwiązywali i układali zadania związane z zarobkami ludzi na świecie. Informacje dotyczące zarobków były umieszczone na wykresach, w tabelach i diagramach, które należało odczytać i wykorzystać w obliczeniach. Następne zadania dotyczyły drogi, jaką muszą pokonać uchodźcy opuszczając swój kraj, aby dotrzeć do państwa docelowego. W rozwiązywaniu tych zadań pomocna okazała się znajomość skali oraz umiejętność posługiwania się jednostkami miary długości.

Zajęcia w kl. IV, VB, VI „Dlaczego tak trudno o pokój na świecie?” Podczas zajęć uczniowie wykorzystując zgromadzone wcześniej materiały zaprezentowali źródła konfliktów oraz miejsca ich występowania na świecie. Omawiane były skutki wojen, w tym mające tragiczne następstwa związane z działaniami zbrojnymi. Uczniowie wymieniali korzyści wynikające z utrzymania pokoju, a następnie w grupach opracowywali prośbę do rządzących państwami o zachowanie pokoju na świecie.

W wyniku działań podjętych w ramach TEG wielu uczniów, nauczycieli oraz rodziców poszerzyło swoją wiedzę na temat Pokoju na świecie. Było to okazją na zwrócenie uwagi na sprawy tolerancji, równości, życzliwości, a także szacunku wobec innych. Dało to wszystkim możliwość dokonania w swoim otoczeniu działań, które będą zmierzać do przyjaźni i szacunku. Zakończenie szkolnego Tygodnia Edukacji Globalnej odbyło się 21.11.2016 r. podsumowaniem przeprowadzonych działań. Każda klasa zaprezentowała swoje działania wykonane podczas całego tygodnia.

szkolny lider EG Ilona Kotlimowska Za uwagę dziękują Nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Goździe Opracowanie szkolny lider EG Ilona Kotlimowska