Jak poruszać się po TwinSpace? Małgorzata Garkowska Ambasador programu eTwinning
zadań realizowanych w ramach projektu. Znalazłeś partnera, zaplanowałeś i zarejestrowałeś projekt, który został zaakceptowany przez Narodowe Biura eTwinningu. Teraz masz do dyspozycji nową TwinSpace. TwinSpace to obszar przeznaczony do pracy nad projektem; to instrument, który naprawdę zachęca do współpracy, komunikowania się, wymiany materiałów oraz interakcji pomiędzy uczniami, i który wszystkie te czynności ułatwia. Ponadto, TwinSpace umieszcza uczniów w centrum zadań realizowanych w ramach projektu.
Można myśleć o TwinSpace jak o swoim prywatnym klubie Można myśleć o TwinSpace jak o swoim prywatnym klubie. Ty, twoi partnerzy oraz uczniowie będziecie głównymi użytkownikami TwinSpace, ale można także zapraszać inne osoby, które mogą mieć dostęp do waszego obszaru współpracy. Można więc zaprosić nauczycieli z krajów nie uczestniczących w eTwinningu, ekspertów z muzeów lub innych organizacji kulturalnych, itp. To, kogo zaprosisz, będzie zależało od celu i przedmiotu zainteresowania twojego projektu.
Wejdź na swoją TwinSpace Będąc już na Pulpicie, kliknij w zakładkę Projekty lub My Twinspaces
Wejdź na swoją TwinSpace Wybierz projekt
Kliknij w link do TwinSpace tego projektu
Wybór języka
Zarządzanie swoim profilem, mail Dodawanie stron, zdjęć, filmów
Posty widoczne dla nauczycieli Blog/dziennik projektu
Przeglądamy strony, tworzymy nowe, edytujemy
W trybie edycji każdą stronę można uzupełniać treścią, dodawać zdjęcia, filmy i inne dokumenty oraz przełączając na Źródło dokumentu wklejać kody embed wytworzonych prac.
Kliknij w pole edycyjne i nadaj stronie tytuł Zdecyduj, czy strona ma być publiczna, czy nie Zdecyduj, kto może edytować stronę Zapisz gotową stronę Pasek narzędzi edytora stron Po kliknięciu tego przycisku można dodać kod źródłowy (embed) materiału Tutaj można podlinkować tekst i obrazki Spinaczem dodajemy zdjęcia, filmy i inne pliki zgromadzone w sekcji MATERIAŁY Uwaga! Jeśli chcesz upublicznić stronę upewnij się, że masz prawa autorskie do wszystkich zdjęć, filmów i plików. Jeżeli na zdjęciach lub filmach są uczniowie upewnij się, że masz upoważnienia rodziców do publikowania wizerunku ich dzieci w Internecie.
W sekcji MATERIAŁY gromadzimy obrazy, filmy i inne pliki Za pomocą tego okienka dodajemy lub przeciągamy obrazki i zdjęcia z własnego komputera. Dozwolone pliki: gif, jpg, jpeg, png o maksymalnej wielkości 4 MB Wszystkie zgromadzone obrazy można umieszczać w postach na stronach, w dzienniku i na forum.
Zgromadzone obrazy można umieszczać w albumach. Aby utworzyć album klikamy link UTWÓRZ ALBUM OBRAZÓW, nadajemy tytuł, a następnie wybrane zdjęcia przeciągamy do nowego albumu.
Następnie klikamy link DODAJ VIDEO. Aby umieścić swój film na TwinSpace trzeba go najpierw opublikować na jednym z serwisów filmowych: YouTube lub Vimeo. Następnie klikamy link DODAJ VIDEO.
Wklejamy adres swojego filmu (URL) w pole edycyjne. Wyszukiwarka odnajdzie nasz film i możemy już go publikować na stronach, w dzienniku lub forum. Można też skorzystać z wyszukiwarki, która odnajdzie nam odpowiedni film.
Maksymalna wielkość pliku 20 MB. Oprócz zdjęć i filmów na TwinSpace możemy umieszczać prezentacje multimedialne oraz inne dokumenty w formatach: pdf, txt, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, zip i rar. Maksymalna wielkość pliku 20 MB. Jeśli plik, który chcesz umieścić jest większy lub brakuje go na liście formatów skompresuj go do formatu zip i taki umieść w materiałach. Wszystkie materiały dodajemy podobnie jak pozostałe dokumenty i podobnie można je gromadzić w folderach.
Fora są widoczne jedynie dla członków danej TwinSpace. Administratorzy mogą zakładać ich wiele, a nauczyciele - członkowie oraz uczniowie - administratorzy mogą tworzyć tematy na forach. Wszyscy członkowie mogą zamieszczać posty.
Po utworzeniu forum wszyscy uczestnicy projektu mogą je przeglądać Po utworzeniu forum wszyscy uczestnicy projektu mogą je przeglądać. Na bieżąco możemy też śledzić najnowsze posty . Widzimy również swoją aktywność na forum.
Administratorzy zakładają nowe forum po kliknięciu przycisku DODAJ FORUM. Następnie nadają mu tytuł i krótko opisują.
Wszyscy użytkownicy mogą skorzystać z możliwości bezpośredniej rozmowy za pomocą czatu i wideokonferencji.
Nauczyciele mają dostęp do historii czatu na forum Nauczyciele mają dostęp do historii czatu na forum. Wpisy są usuwane po 3 miesiącach.
Lista wszystkich członków TwinSpace Lista wszystkich członków TwinSpace. Klikając na nazwisko można obejrzeć profil danej osoby. Nauczyciele administratorzy mogą nadawać członkom uprawnienia, zmieniać role, resetować hasła, dodawać i usuwać użytkowników.
Wskazówka: Możesz zmienić funkcję pełnioną przez danego ucznia w eTwinningu, klikając w rozwijane menu - są tam dwie opcje Uczeń oraz Uczeń Administrator
Jak poruszać się po TwinSpace?