Co to jest CSR? Komisja Europejska: odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo Strategiczne podejście do CSR ma coraz większe znaczenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Agnieszka Kowalska ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Analiza ryzyka projektu
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
zarządzanie produkcją
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Internet 2006: rozwój e-commerce
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
7. Edycja konkursu Raporty Społeczne 2013 (podstawowe dane)
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Działania Ministerstwa Gospodarki w obszarze
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji.
Równościowe zarządzanie projektem
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Co to jest CSR? Komisja Europejska: odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo Strategiczne podejście do CSR ma coraz większe znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstw. Może przynieść korzyści w zakresie zarządzania ryzykiem, oszczędności kosztów, dostępu do kapitału, relacji z klientami, zarządzania zasobami ludzkimi i potencjału innowacyjnego. ISO 27000: odpowiedzialność biznesu za wpływ jaki jego decyzje i działania (produkcja, usługi i procesy) wywierają na społeczeństwo i środowisko. Odpowiedzialność ta powinna być wyrażona w etycznym i przejrzystym zarządzaniu powyższymi aspektami działania firm. Obszary CSR wskazane w normie ISO to: kultura organizacyjna, prawa człowieka, zatrudnienie, środowisko, rynek, relacje z konsumentem, zaangażowanie społeczne. ...

CSR w Polsce 20% spośród 500 największych polskich firm twierdzi, że realizuje CSR

CSR w Polsce * Wyniki badania Menedżerowie 500/Lider CSR, przeprowadzonego na grupie kadry menedżerskiej firm znajdujących się na liście 500 największych firm w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu , GoodBrand&Company, 2010

CSR w Polsce CSR znajduje miejsce w strategiach polskich firm, nie tylko tych z zagranicznym kapitałem

CSR w Polsce Coraz więcej obecnych na polskim rynku firm sporządza raporty zaangażowania społecznego, raporty środowiskowe, raporty zrównoważonego rozwoju (standard raportowania GRI)

CSR w Polsce – dobre praktyki Citi Handlowy Program Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy został uruchomiony w czerwcu 2005 roku i od tego czasu rozwinął się w największy program tego typu w Polsce oraz zdobył pozycję najlepszego w swojej dziedzinie. Fundacja zachęca pracowników do dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami oraz wspierania różnorodnych przedsięwzięć społecznych.

CSR w Polsce – dobre praktyki Kompania Piwowarska „Ekipa nie tylko od święta” Program wolontariacki - jest dedykowany tym pracownikom Kompanii Piwowarskiej, którzy ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonują świadczenia odpowiadające świadczeniu pracy na rzecz organizacji pozarządowych i określonych przepisami prawa instytucji, wykorzystując swoje umiejętności i zdolności.

CSR w Polsce – dobre praktyki Danone Podziel się Posiłkiem! – program społeczny, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci w Polsce. Współorganizatorem programu od 2005 roku jest Fundacja Polsat, a partnerem strategicznym od 2004 roku Banki Żywności. Program działa w oparciu o mechanizm tzw. marketingu zaangażowanego społecznie – oznacza to, że część zysków ze sprzedaży produktów oznaczonych logo – talerzykiem Podziel się Posiłkiem firma przekazuje na walkę z niedożywieniem dzieci przez cały rok.

CSR w Polsce – dobre praktyki Telekomunikacja Polska „Telefon do Mamy” w 2003 roku uruchomiła Telekomunikacja Polska, a od 2006 roku prowadzi Fundacja Orange. Obecnie na oddziałach dziecięcych w szpitalach całej Polski działa 1075 przyjaznych i kolorowych Telefonów do Mamy, z których korzystają mali pacjenci. Telefony umieszczone są w miejscach dostępnych dla dzieci i odpowiednio dla nich przystosowane.

CSR w Polsce – dobre praktyki Tesco Biznes a ekologia - Tesco Polska W 2000 r. Grupa Tesco zobowiązała się do obniżenia emisji dwutlenku węgla na 1 mkw. powierzchni we wszystkich sklepach i centrach dystrybucyjnych na świecie o 50% do końca 2020 r.

CSR w Polsce – dobre praktyki Carrefour Zatrudnia osoby niepełnosprawne.

CSR w Polsce – dobre praktyki Microsoft dla non-profit Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie organizacjom pozarządowym, działającym na rzecz dobra publicznego, dostępu do najnowszego, a przede wszystkim legalnego oprogramowania. Ma to im umożliwić sprawniejszą i bardziej efektywną pracę na rzecz społeczności.

CSR – sprawdzone „mechanizmy” Fundacje korporacyjne Programy wolontariatu pracowniczego Programy grantowe Marketing Społecznie Zaangażowany

Konkurs  Danone Cisowianka Polsat Żywiec Zdrój Milka

CSR w Polsce – dobre praktyki Milka we współpracy z ekspertami z Tatrzańskiego Parku Narodowego wybrała sześć symboli tatrzańskiej przyrody: krokus, Giewont, niedźwiedź, kozica, Morskie Oko, świstak. Eksperci TPN zidentyfikowali dla każdego symbolu potencjalne zagrożenia i zaproponowali szereg działań badawczych, monitoringowych i edukacyjnych, które pomogą te zagrożenia zminimalizować. Programem działań ochronnych zostaną objęte trzy symbole, na które internauci oddają najwięcej głosów.

Komunikacja w partnerstwie

Partnerstwo, a komunikacja Dobrowolność Uwzględnienie potrzeb (nie: spełnienie oczekiwań wszystkich interesariuszy) Niekoniecznie darowizna, ale raczej współpraca, czyli win-win Musicie wesprzeć ten projekt Waszym obowiązkiem jest dofinansowanie tego działania Musicie wdrożyć takie rozwiązania

Partnerstwo, a komunikacja Po co? Wkład Szanse Możliwe zagrożenia Z kim? (wielkość firmy, zasięg, obszar i strategia działania, polityka firmy, zasoby firmy

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 1 Zidentyfikowanie zagadnień i rozpoczęcie autodiagnozy – przeanalizowanie własnych potrzeb i oczekiwań PRZED rozpoczęciem współpracy Źródło: CSR Europe

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 2 Rozpoczęcie szczerego dialogu i wymiany – komunikacja z „kandydatami”. ... rozpoznanie rynku

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 3 Zidentyfikowanie i wybranie partnera „idealnego”

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 4 Zobowiązanie wobec partnera i sformalizowanie partnerstwa (ustalenie zasad).

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 5 Zdefiniowanie przedmiotu partnerstwa (co robimy, co pojawi się w umowie).

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: 6 Wdrożenie partnerstwa (zadbanie o zasoby, wykonanie projektu, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna).

7 kroków ku skutecznemu partnerstwu: Ocena partnerstwa i jego rezultatów.

Mierzenie efektywności Wpływ projektu na społeczeństwo, a szczególnie na grupę, której projekt dotyczy; Wartość partnerstwa dla każdej z organizacji; Rzeczywiste koszty i korzyści dla każdej z organizacji;

Pamiętajmy o wielu wymiarach Co ma zrobić firma produkcyjna, kierująca się CSR, chcąca wybudować fabrykę? Nie budować – tego chcą ekolodzy. Budować – mieszkańcy chcą miejsc pracy. Budować - wójt gminy liczy na zyski w budżecie, zachęci innych inwestorów, spadnie stopień bezrobocia. The business of business is... business

Gdzie w tych obszarach jest miejsce na Państwa działalność? Społeczeństwo Środowisko Rynek Miejsce pracy

CSR – odpowiedzialność jest w modzie Promocja odpowiedzialności przez ‘powszechne autorytety’

Organizacje, o których istnieniu warto wiedzieć