KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawa dziecka.
Advertisements

Prawa dziecka w „Elementarzu Przedszkolaka”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Prawa dziecka.
Prawa dzieci.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Prawa dzieci wykonawca:Ola Wesołowska.
Prawa Dziecka.
PRAWA DZIECKA.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Zespól Szkól Szpitalnych
Prawa dziecka w przedszkolu
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
DZIEŃ PRAW CZŁOWIEKA - DZIECKA
Prawa dziecka.
Prawa dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
,,Godne życie to moje prawo”
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Janusz Korczak "Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Prawa dziecka.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Szkolny system wychowawczy
Prawa Dziecka.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Prawa dziecka  Ola Wójcik kl. 6a.
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Mówimy przemocy.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Prawa dziecka i ucznia - Wikipedia:  - strona Rzecznika Praw Dziecka: 
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Prawa dziecka Prezentacja na podstawie książki „Twoje Prawa” opracowanej przez UNICEF Anna Rak.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w SP 122 w Łodzi.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Prawa Prawa Dziecka Prawa socjalne Prawa kulturalne Prawa polityczne.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Prawa dziecka.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Szkolny plan zachowania
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
KATALOG WATROŚCI PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI im. SŁONIA NAD REGĄ w TRZEBIATOWIE.
Zapis prezentacji:

KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 9 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W LUBINIE Opracowała: Marcelina Grońska i Magdalena Starczewska - Skawińska

„ PRAWA DZIECKA” JANUSZ KORCZAK

Niech się wreszcie każdy dowie I rozpowie w świecie całym, Że dziecko to także człowiek, Tyle, że jeszcze mały. Dlatego ludzie uczeni, Którym za to należą się brawa, Chcąc wielu dzieci los odmienić, Spisali dla was mądre prawa. Więc je na co dzień i od święta Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać, I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać. Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami, Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania, Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania. Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa, A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa. Tak się tu wiersze poukładały, Prawa dla dzieci na całym świecie, Byście w potrzebie z nich korzystały Najlepiej, jak umiecie.

Dziecko ma prawo do: szacunku i indywidualnego tempa rozwoju, swobody myśli, sumienia i wyznania, prosić o to czego chce, ale nie żądać tego, podejmować decyzje i ponosić ich konsekwencje, uczestniczyć we wszystkich formach aktywności proponowanych przez przedszkole, przebywać w warunkach zapewniających bezpieczeństwo, zdobywać wiedzę i umiejętności, badać i eksperymentować, popełniać błędy i zmieniać zdanie, odnosić sukcesy, swojej prywatności, samotności i niezależności, nienaruszalności cielesnej,

snu i wypoczynku, jeśli tego potrzebuje, zdrowego żywienia, gdy jest głodne i spragnione, do pomocy nauczyciela w sytuacjach trudnych dla niego, znać swoje prawa i korzystać z nich, spokoju i samotności, gdy tego chce, pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą, wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi, wspólnoty i solidarności w grupie, zabawy i wyboru towarzyszy zabaw, doświadczania konsekwencji swojego zachowania.

Obowiązkiem przedszkolaków jest: szanowanie odrębności innych dzieci, przestrzeganie zasad i form współżycia ustalonych w zbiorowości przedszkolnej, szanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności, uczestniczenie w pracach porządkowych i samoobsługowych, pełnienie dyżurów, przestrzeganie zasad higieny osobistej, przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek, kulturalne zwracanie się do innych; używanie form grzecznościowych, przestrzeganie zasady podporządkowania się kolegom pełniących dyżur, pomaganie słabszym kolegom, przestrzeganie wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, miłość i piękno.

Formy nagradzania przedszkolaków: pochwała indywidualna, pochwała wobec grupy, pochwała przed rodzicami, drobne nagrody rzeczowe, np. emblematy uznania, znaczki, naklejki

Nagradzamy za: stosowanie ustalonych zasad i umów, wysiłek włożony w wykonaną pracę, wywiązanie się z podjętych obowiązków, bezinteresowną pomoc innym, aktywny udział w pracach na rzecz grupy i przedszkola,

Upomnienia stosujemy za: nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i w przedszkolu, stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu oraz innych, zachowania agresywne i aroganckie, zniszczenie wytworów pracy innych , ich własności, celowe nie wywiązywanie się z podjętych obowiązków.