Programowanie dla każdego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
KODEKS 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
C++.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Logomocja - tworzenie procedur
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Komputerowe malowanki
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
„Programowanie czas zacząć”
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
WARSZTATY PROGRAMOWANIA dla DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konferencja dla nauczycieli informatyki
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
czyli wstęp do programowania
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Programowanie dla każdego Program pilotażowy dotyczący wprowadzenia nauki programowania w szkole  Programowanie dla każdego Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Sławkowie

Programowanie dla każdego W roku szkolnym 2016/2017 wprowadziliśmy do klas I – VI naukę programowania. Przetestowaliśmy następujące rozwiązania służące nauce programowania: Baltie Logomocja Scratch Kodowanie bez komputera Kodowanie na stronie studio.code.org Nauczyciel prowadzący zajęcia z programowania i kodowania wziął udział w różnych formach doskonalących na potrzeby projektu. W projekcie wzięli również udział rodzice kodując z dziećmi na stronie code.org

Programowanie dla każdego BALTIE W klasach I – IV uczniowie poznawali program Baltie na lekcjach zajęć komputerowych oraz na kółku informatycznym dla klas III – IV. Wszyscy uczniowie poznali różne tryby pracy w programie: Budowanie, Czarowanie i Programowanie. Nauczyli się zapisywać efekty swojej pracy i otwierać zapisane pliki. Korzystając z różnych banków przedmiotów budowali własne sceny i uzupełniali sceny przygotowane przez nauczyciela, wyczarowywali sceny, przygotowywali polecenia i sterowali czarodziejem. Uczniowie klasy III i IV dodatkowo programowali, tworzyli najpierw proste, a później złożone animacje wykorzystując zaawansowany tryb programowania.

Programowanie dla każdego LOGOMOCJA Uczniowie klas V na lekcjach zajęć komputerowych pracowali w innym środowisku programowania – Logomocji. Poznali polecenia języka Logo i pisali najpierw proste programy (np. tworzyli różne wielokąty). Następnym etapem było zapisywanie poleceń w postaci procedur, które wykorzystywali do tworzenia bardziej złożonych programów (np. tworzyli różnobarwne rozety i mozaiki). Ostatnim etapem tworzenie procedur wykorzystujących zmienne do obliczeń. Szkoda tylko, że nasza Logomocja była wersją demo. Nie było więc możliwości zapisywania tworzonych projektów.

Programowanie dla każdego SCRATCH Uczniowie klasy VI na lekcjach zajęć komputerowych pracowali w środowisku Scratch. Poznali narzędzia modyfikacji duszka i tła oraz wszystkie grupy poleceń, które wykorzystali do tworzenia prostych projektów. Prace bardziej rozbudowane rozpoczynali od stworzenia algorytmu, który pomagał im w opracowaniu projektu. Wykonane projekty wykorzystali do wykonania własnej historyjki i gry komputerowej. W czasie pracy łączyli ze sobą grafikę, zdjęcia, muzykę i dźwięki.

Programowanie dla każdego KODOWANIE Uczniowie wszystkich klas uczyli się kodowania: W klasach I – III kodowaliśmy zarówno bez komputera, jak i z komputerem W klasach IV – VI kodowaliśmy z komputerem i bez komputera Uczniowie mieli założone konta na platformie code.org i w ramach zadania domowego kodowali na różnych etapach: I kurs – młodsi uczniowie II kurs – uczniowie klas V i VI W kodowaniu pomagali im rodzice.

Programowanie dla każdego FORMY DOSKONALENIA NAUCZYCIELA Konferencja „Wspomaganie szkół w procesie nauczania programowania” Warsztaty „Programowanie na wszystkich etapach kształcenia” Warsztaty „Wprowadzenie do programowania” Sieć współpracy „Programowanie i myślenie matematyczne na II i III etapie edukacyjnym” Sieć współpracy „Edukacja matematyczna i programowanie w edukacji wczesnoszkolnej” Seminarium „Nauka programowania z Baltie z lekcją pokazową” Warsztaty „Programowanie w Scratchu” Obserwacja zajęć z robotyki w ZS w Lubiczu Konferencja „Myślę, tworzę, programuję – nauka programowania na II etapie edukacyjnym” Baltie C++ Scratch Logo Python

Programowanie dla każdego języki programowania praca w grupie logiczne myślenie różne zadania pomysły kodowanie kreatywność rodzice PODSUMOWANIE Poznajemy języki programowania Rozwijamy logiczne myślenie Rozwijamy kreatywność Programujemy własne historie i gry Rozwiązujemy różne zadania informatyczne Uczymy się kodować Pracujemy w grupie Włączamy do pomocy rodziców Opracowanie Hanna Masłowska