Zatrudnianie nauczycieli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Procedury wewnętrzne jakie Beneficjent powinien wprowadzić w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia, wymagane.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Zmiany w zasadach finansowania PO KL oraz w wytycznych dot
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
Prof. Tadeusz Więckowski
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Fundusze unijne system prawny: od Brukseli do regulaminów KM Julia Krzyszkowska Bankwatch/Polska Zielona Sieć Warszawa, 15 lipca 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zmiany w prawie oświatowym
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Podmioty prawa pracy mgr Sabina Pochopień.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 3
Zapis prezentacji:

Zatrudnianie nauczycieli

Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną - organ prowadzący JST; Angażowanie personelu w projektach edukacyjnych Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną - organ prowadzący JST; Realizacja projektu EFS przez podmiot niepubliczny - organ prowadzący szkołę niepubliczną lub organ prowadzący szkołę publiczną niebędący JST; Realizacja projektu EFS przez podmiot prywatny - niebędący organem prowadzącym szkoły.

Korzystanie z własnych zasobów kadrowych: Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną (Beneficjent JST) Korzystanie z własnych zasobów kadrowych: art. 35 a Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tj.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1198) Zajęcia są przydzielane za zgodą nauczyciela; Zajęcia nie są wliczane do tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz. Wniosek o dofinansowanie projektu powinien zawierać przejrzysty opis sposobu angażowania własnych pracowników przez szkołę jako realizatora projektu.

Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną (Beneficjent JST) Przeprowadzenie procedury zatrudnienia nauczyciela zgodnie z wewnętrznym regulaminem szkoły - zatrudnienie nauczyciela w oparciu o umowę o pracę: art. 7e Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj.: Dz.U.2016 poz. 1943). Zatrudnienie nauczyciela z innej szkoły lub placówki na zasadach określonych w Kodeksie Pracy (umowa o pracę); Zatrudniony nauczyciel posiada kwalifikacje zgodnie z art. 9 Ustawy Karta Nauczyciela; Zatrudniony nauczyciel spełnia warunki określone w art. 10 Ustawy Karta Nauczyciela.

Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną (Beneficjent JST) Zakup usługi edukacyjnej zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych lub zasady konkurencyjności (Podrozdział 6.5 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków): Angażowanie wykonawców zewnętrznych (firm lub osób fizycznych) ma charakter uzupełniający; Angażowanie wykonawców zewnętrznych może występować jedynie w przypadku gdy charakter zajęć EFS w projekcie nie wymaga ich prowadzenia przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z art. 9 Karty Nauczyciela; Angażowanie podmiotu zewnętrznego występuje tylko w przypadku realizacji specjalistycznych zajęć dodatkowych dla uczniów nierealizowanych w ramach standardowej oferty szkoły (np. zaawansowane programowanie).

Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną (Beneficjent JST) UWAGA! Brak możliwości zawarcia umowy cywilnoprawnej z nauczycielem szkoły, w której realizowane są zajęcia; W przypadku wyłonienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy - nauczyciela z danej szkoły może być on zaangażowany na podstawie Ustawy Karta Nauczyciela

Stosunek pracy (Kodeks Pracy); Realizacja projektu EFS przez podmiot niepubliczny – organ prowadzący szkołę niepubliczną Stosunek pracy (Kodeks Pracy); Umowa cywilnoprawna (z uwzględnieniem ograniczenia wynikającego z Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków dotyczące zakazu zawierania umów cywilnoprawnych z własnymi pracownikami ); Zaangażowanie na podstawie zasady konkurencyjności określonej w podrozdziale 6.5. Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków

Realizacja projektu EFS przez podmiot prywatny (beneficjent) niebędący organem prowadzącym szkołę Projekt powinien być realizowany w partnerstwie z organami prowadzącymi szkoły w rozumieniu art. 33 „ustawy wdrożeniowej”. W celu wspólnej realizacji projektu, w zakresie określonym przez instytucję zarządzającą krajowym programem operacyjnym albo instytucję zarządzającą regionalnym programem operacyjnym, może zostać utworzone partnerstwo przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, realizujące wspólnie projekt, zwany dalej „projektem partnerskim”, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie o partnerstwie.

Realizacja projektu EFS przez podmiot prywatny – „Partnerstwo z JST” Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020 Podrozdział 6.16 pkt 13 W przypadku projektów partnerskich nie jest dopuszczalne angażowanie jako personelu projektu pracowników partnerów przez beneficjenta i odwrotnie. Podrozdział 6.18 pkt 3 W przypadku projektów partnerskich nie jest dopuszczalne wzajemne zlecanie przez beneficjenta zakupu towarów lub usług partnerowi i odwrotnie.

Dziękuję.