Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Młody obywatel na sportowo „Kronika sportowa czyli jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy” Działania jakie podjęliśmy - Młody Obywatel na sportowo.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
zmiany od września w naszych placówkach
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Toruńskie Technikum Informatyczne
Sprawozdanie z realizacji działań pilotażowych w roku szkolnym 2016/2017 w ramach innowacji programowej „Mały mistrz programowania” Zespół Szkół nr 8.
„Programowanie to nasza przyszłość”
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Innowacja pedagogiczna „półka magika – kocie algorytmy”
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
REFORMA EDUKACJI
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
TRZECIE spotkanie Zespołu
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
Informacje podstawowe
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Instrukcja.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
„Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.” W. Feather Zajęcia z doradztwa zawodowego dla uczniów VII klasy szkoły podstawowej.
dr Robert Kowalczyk, PWSZ Płock
Innowacja pedagogiczna
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku Nauka programowania w klasach I i IV

Informacje Innowacja obejmuje dwa etapy edukacyjne I i II: kl. 1 i kl. 4  Typ innowacji: programowa Autorzy, realizatorzy: Barbara Grabowska, Anna Bach, Anita Duda, Andrzej Kozłowski, Łukasz Pawłowski

Nowatorstwo Zajęcia są prowadzone przez zespół nauczycieli: nauczyciela przedmiotowego i osobę z przygotowaniem informatycznym Jedna z osób przedstawia problemy skorelowane z podstawą programową, druga zaś przekłada to na język programowania i przedstawia sposób zapisania problemu jako algorytmu. Zajęcia prowadzone są w oparciu o zabawę jako element aktywizujący uczniów do pracy.

Spodziewane efekty ukierunkowanie uczniów na myślenie logiczne i precyzyjne prezentowanie myśli ukierunkowanie na zrozumienie znaczenia algorytmów w różnych dziedzinach życia codziennego zachęcenie do programowania w domu poprzez tworzenie algorytmów gier

Wykonanie innowacji Klasy I rozpoczynają programowanie bez wykorzystania komputera. Wykorzystywana jest metoda aktywizacji (mata dydaktyczna). Póki co algorytmy tworzone są na kartce.

Wykonanie innowacji Klasy I rozpoczęły pracę z komputerem od rozwiązywania zadań na stronie studio.code.org

Wykonanie innowacji Kolejnym krokiem była zabawa i tworzenie gry w aplikacji ScratchJr. Pierwszy rok pracy zakończyliśmy prostymi animacjami w programie Scratch.

Wykonanie innowacji Klasy IV rozpoczęły zajęcia od zabawy w labirynt i "sterowanie" postacią z wykorzystaniem precyzyjnie określonych poleceń. Uczniowie po zabawie w labirynt, musieli na kartce stworzyć projekt labiryntu i stworzyć algorytm poruszania się po nim. Stworzony algorytm przenosili do programu ScratchJr po zapoznaniu się z podstawami programu. Po zapoznaniu się z wszystkimi opcjami programu, uczestnicy tworzą prostą grę zręcznościową, którą później rozbudowywali w programie Scratch.

Wykonanie innowacji Rozbudowanie gry w programie Scratch wymagało od uczniów większego zaangażowania w proces liczenia i rozumienia pojęć matematycznych. Uczniowie mieli problemy ze stosowaniem nowopoznanych pojęć np. pętli zamiast zestawu takich samych instrukcji

Wnioski Programowanie w grupie dzieci zainteresowanych tematyką jest możliwe do wdrożenia od najmłodszych lat. Prowadzenie zajęć programowania w całej klasie ze względu na większą grupę dzieci zróżnicowanych pod względem rozwoju edukacyjnego może być utrudnione. Pojawienie się braków w rozumieniu działania algorytmów i ich stosowania będzie przekładać się na jakość prowadzonych zajęć. Programowanie gier wymaga rozumienia i prawidłowego używania pojęć matematycznych. Matematyka w programowaniu, wprowadzona zbyt wcześnie, potrafi dzieci zniechęcić do dalszego działania.

Wnioski Przedwczesne wprowadzania pojęć matematycznych np. osi współrzędnych odnosi negatywny skutek. Uczniowie muszą jednocześnie zrozumieć nowe pojęcie i sposób jego wykorzystania w programowaniu. Rozwiązywanie wielu „problemów” jest ograniczone ze względu na podstawę programową. Ogólnie uczniowie, którzy pozostali do końca zajęć oceniają je pozytywnie i zadeklarowali chęć uczestnictwa w podobnych zajęciach w przyszłości.