Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Koordynator Projektu : Manuele MANENTE 1 Babylon i ONtology: wieloj ę zyczny i kognitywny e-Learningowy system zarz.
Podstawowe pojęcia e-learningu
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Foresight – Droga rozwoju regionu, Poznań, 26 listopada Foresight. Droga rozwoju regionu Praktyki europejskie Anna Rogut Instytut.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Organizacja e-edukacji i kontrola jakości Wybrane aspekty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Opracował J. Stryjkowski
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
TIK w pracy nauczyciela
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych Małgorzata Grad-Grudzińska Magdalena Jasińska Poznań 2008 Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

projektant szkoleń e-learningowych eLene-TLC: eLearning network for development of a Teaching and Learning service Centre http://www.elene-tlc.net/ Centrum Zasobów: TLCenter http://www.tlcentre.net/index.cgi Baza materiałów dotyczących wykorzystania i stosowania technologii ITC w edukacji wyższej trener nauczyciel student projektant szkoleń e-learningowych Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym TLCenter http://www.tlcentre.net/index.cgi Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Projektant dydaktyczny kursów e-larningowych? Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

projektant kursów on-line dostawca multimediów Planowanie procesu dydaktycznego prowadzonego przez Internet Rola projektanta dydaktycznego nauczyciel projektant kursów on-line dostawca multimediów Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Ramy kompetencyjne Dla kogo? Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Tomasz jest projektantem e-kusów Muszę wypełniać zadania w moim projekcie… Potrzebuję jakiś wskazówek … Potrzebuję dobrych zasobów … Potrzebuję rozwijać swoje umiejętności… Poszukuję najlepszych praktyk… Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Jak? Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

…chcemy pomóc ludziom zagubionym w zagadnieniach e-learningu! Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

ale nie byliśmy pierwsi… Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Pomysł… ... w celu wypełnienia zadania... co powinienem wiedzieć/być zdolnym wykonać… ... na danym etapie... ... mojego projektu e-learningowego??? Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Metodologia badań typy projektów fazy zadania kompetencje Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Typy projektów: aspekty Sektor odbiorcy akademicki biznesowy publiczny Proces produkcyjny zespół produkcyjny pojedyncza osoba Udział ICT blended learning czysty e-learning Udział multimediów multimedia w stosunku do interakcji międzyludzkich Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Typy projektów Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Wybór projektów sektor akademicki zespół blended learning z multimediami czysty e-learning osoba bez multimediów sektor biznesowy Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Ogólny model projektu e-learningowego Fazy 5. Zintegrowanie materiałów na platformie e-learningowej 6. Rewizja 4. Przygotowania scenariusza materiałów multimediów na CD-ROM 3. Przygotowania scenariusza pedagogicznego 2. Analiz 1. Organizacyjna Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Zadania projektanta dydaktycznego Fazy projektu e-learningowego zadania Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Wskazówki i zasoby Wskazówki Zasoby Faza projektu: Organizacyjna Kompetencja Wskazówki Zasoby Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Kategorie kompetencji Kategorie kompetencji w zakresie: C1. Komunikacji w ramach projektu C2. Projektowania dydaktycznego C3. Projektowania multimediów C4. Uwarunkowań technologicznych C5. Zarządzania projektem e-learningowym Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Wynik 200 wskazanych zasobów 50 wskazówek Wirtualny przewodnik dla projektantów szkoleń e-learningowych http://elene-designer.ilab.pl/ 200 wskazanych zasobów 50 wskazówek Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym http://elene-designer.ilab.pl/ Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym http://elene-designer.ilab.pl/ Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym http://elene-designer.ilab.pl/ Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym

Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Dziękuję! malgorzata.grudzinska@puw.pl Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym