Proces rozbiórki – kazusy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Advertisements

Ustrój sądownictwa w państwach skandynawskich
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art. 6 UPE/
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art. 54 UPE/
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art. 33 UPE/
Po zakończeniu budowy inwestor powinien, zależnie od nałożonych w pozwoleniu na budowę obowiązków zgłosić obiekt do użytkowania albo uzyskać pozwolenie.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
II OSK 485/08 Data orzeczenia: 2009 –
Prawo budowlane po zmianach
Tryby weryfikacji decyzji w postępowaniu podatkowym
POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWACH BUDOWLANYCH
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
generujące zmiany danych w państwowym
Skarga kasacyjna Materiały pomocnicze Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne Beata Madej Zakład Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa.
ZPAiSA-LKW Postępowanie egzekucyjne w administracji - zmiany prof. UWr dr hab. Lidia Klat-Wertelecka.
Art. 77 ust. 1 Konstytucji jest to odpowiedzialność za własny czyn odpowiedzialność oparta na obiektywnej ocenie działania lub zaniechania szkodzącego.
Postępowanie zabezpieczające Materiały pomocnicze Prawo egzekucyjne
Zasada sądowej kontroli decyzji administracyjnej.
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
PROCES BUDOWY.
Podmioty procesu budowlanego
Proces projektowania Warunki techniczne
Reglamentacja procesu budowy
PbWyk 5 Umowy cywilne w procesie budowlanym. Umowy cywilne w procesie budowlanym Umowy o roboty budowlane -Umowa może (nie musi) być zawarta z uczestnikiem.
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Organy właściwe do kontroli podatkowej
Reglamentacja procesu budowy
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SZKODĘ WYRZĄDZONĄ PRZY WYKONYWANIU WŁADZY PUBLICZNEJ.
Proces utrzymania obiektu budowlanego. Rozpoczęcie użytkowania Reglamentacja użytkowania obiektu budowlanego: -Zawiadomienie o zakończeniu budowy; -Pozwolenie.
Proces rozbiórki. ROZBIÓRKA OBLIGATORYJNA Postępowanie naprawcze / Postępowanie legalizacyjne Dotyczy naruszeń prawa budowlanego przez: 1.Budowane obiekty.
Podmioty i uczestnicy Zasady ogólne kpa dotyczące podmiotów i uczestników Zasada pogłębiania zaufania obywateli Organy administracji publicznej prowadzą.
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Materiały pomocnicze Prawo egzekucyjne
1 USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst ujednolicony przez GUNB) Rozdział 1 Przepisy ogólne Art.1. zakres regulacji, Art.2. wyłączenia ustawy.
Szczecin, dnia 24 maja 2012 r.. ZAGADNIENIA 1.Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego 2.Organy administracji architektoniczno-budowlanej 3.Zadania organów.
ORZECZENIA NSA POSTĘPOWANIE SĄDOWOADMINISTRACYJNE.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
UST test 1.14 oraz test Test Nadzór nad działalnością komunalną: a) jest sprawowany nie tylko przez organy nadzoru nad działalnością komunalną;
PROCEDURY ODWOŁAWCZE OD DECYZJI URZĘDÓW
Barbara Denisiuk. Postępowanie cywilne Inf. ogólne grupowe SOKIK Postępowanie polubowne mediacja arbitraż.
Stadia postępowania administracyjnego oprac. mgr Łukasz Kląskała Zakład Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa Administracyjnego.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Skarga Konstytucyjna Mgr Przemysław Mazurek Rok Akademicki 2016/2017
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Odwołanie w postępowaniu administracyjnym.
Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy jako środek zaskarżenia na drodze instancyjnej w postępowaniu administracyjnym Materiały dydaktyczne dla studentów.
Kazusy cz. II Prawo cywilne – część ogólna
Środki zaskarżenia na drodze sądowej w postępowaniu egzekucyjnym w administracji Materiały dydaktyczne dla grupy 9 i 10 SSA(2) II, prawo egzekucyjne, rok.
Andrzej J. Nowak, Architekt Miasta
DECYZJA O POZWOLENIU NA BUDOWĘ
PROCES PROJEKTOWANIA mgr Karina Pilarz.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
SAMOWOLA BUDOWLANA mgr Karina Pilarz.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU ARCHITEKTURY STAROSTWA POWIATOWEGO W BIAŁYMSTOKU do 31 sierpnia 2012 roku.
Decyzja o czasowym zajęciu zabytku
SKARGA KASCYJNA.
POSTĘPOWANIE CYWILNE mgr Katarzyna Ociepka.
O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
PROCES ROZBIÓRKI mgr Karina Pilarz.
Apelacja cywilna.
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Proces rozbiórki – kazusy

Proces rozbiórki – kazusy Kazus 1 Jan Kowalski jako inwestor wybudował obiekt budowlany –biurowiec, który następnie sprzedał Stanisławowi Nowakowi. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego stwierdził, że obiekt budowalny został wybudowany w sposób niezgodnie z projektem budowlanym zatwierdzonym w Pozwoleniu na budowę. Obiekt budowlany był już użytkowany na podstawie Pozwolenia na użytkowanie. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał postanowienie o zakazie użytkowania obiektu budowlanego, aby w tym czasie sprawdzić stopień niezgodności obiektu budowlanego z projektem budowlanym. Następnie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję nakazującą wykonanie robót budowlanych w celu doprowadzenia obiektu budowlanego do stanu zgodnego z prawem. Po wykonaniu tego obowiązku Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję o stwierdzeniu wykonania obowiązku. Adresatem tych decyzji i postanowień był Stanisław Nowak. Oceń prawidłowość działania PINB

Proces rozbiórki – kazusy Jan Kowalski wniósł zgłoszenie budowy 4 kondygnacyjnego biurowca. Starosta nie wniósł sprzeciwu. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał postanowienie wstrzymujące roboty budowlane n okres 3 miesięcy. Po 2 miesiącach Jan Kowalski wznowił roboty budowlane. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał doprowadzenie obiektu budowlanego do stanu sprzed wniesienia zgłoszenia budowy oraz decyzję nakazującą wykonanie innych czynności w celu doprowadzenia robót budowlanych do stanu zgodnego z prawem Oceń prawidłowość działania PINB i inwestora

Proces rozbiórki – kazusy Kazus 3 Jan Kowalski, jako inwestor, wykonał obiekt budowlany bez wymaganego Pozwolenia na budowę. Następnie Jan Kowalski sprzedał obiekt budowlany Stanisławowi Nowakowi. Stanisław Nowak, gdy dowiedział się, że obiekt budowlany jest samowolą budowlaną złożył wniosek o przeprowadzenie postępowania legalizacyjnego na podstawie art. 48 p.b. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przyjął wniosek i rozpoczął postępowanie i wydał decyzję legalizacyjną (zatwierdzającą [projekt budowlany), ustalając w tej decyzji opłatę legalizacyjną w wysokości 49 % wartości obiektu budowlanego. Oceń prawidłowość działania PINB i inwestora

Proces rozbiórki – kazusy Kazus 4 Władysław Zieliński wykonał roboty budowlane, na które było potrzebne zgłoszenie budowy. Władysław Zieliński zgłosił roboty budowlane, lecz starosta wniósł sprzeciw od tego zgłoszenia. Starosta uzasadnił sprzeciw tym, że roboty budowlane będą uciążliwe dla terenów sąsiednich (art. 30 ust. 7 pkt. 4 p.b.). Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego wniósł odwołanie od sprzeciwu starosty. Wojewoda (organ II instancji) uchylił zaskarżoną decyzję (sprzeciw). Otrzymawszy decyzję II instancji, Władysław Zieliński dalej prowadził te roboty budowlane. Tymczasem skargę do sądu administracyjnego wnieśli jednocześnie: starosta oraz sąsiad Karol Wilczek. Sąsiad wskazał, że ma interes prawny, a interes ten wynika z decyzji o sprzeciwie. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nałożył na Władysława Zielińskiego postanowienie wstrzymujące prowadzenie dalszych robót. Tymczasem sąd administracyjny wskazał, że ani starosta, ani sąsiad nie posiadają interesu prawnego. Decyzja wojewody stała się tym samym prawomocna. Dwa dni później, Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego określił wysokość opłaty legalizacyjnej, wskazując, że sprzeciw został wydany, a zatem decyzja wojewody oraz wyrok sądu nie mają prawnego znaczenia dla postępowania legalizującego. Oceń działania powiatowego inspektora nadzoru budowlanego Oceń działania sądu administracyjnego

Proces rozbiórki – kazusy Kazus 5 Ryszard Paprocki realizował obiekt budowlany bez wymaganego pozwolenia na budowę. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał postanowienie wstrzymujące wykonywanie tego obiektu. Następnie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję określającą opłatę legalizacyjną. Ryszard Paprocki stwierdził, że nie ma zamiaru ani płacić opłaty legalizacyjnej, ani wykonywać rozbiórkę obiektu budowlanego. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wszczął postępowanie egzekucyjne, w celu egzekucji opłaty legalizacyjnej od Ryszarda Paprockiego. Oceń działania powiatowego inspektora nadzoru budowlanego

Proces rozbiórki – kazusy Dziękuję za uwagę