Wybrane wyniki z badania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Wykorzystanie linku sponsorowanego w kampanii reklamowej Militaria.pl Militaria.pl SEM.
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
Partner badania: BADANIE Branża PR a media: dziś i jutro 2011.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
opracowała Justyna Tokarz
badania rynku turystycznego
Konsumpcja informacji
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Możliwości reklamowe portalu
Możliwości reklamowe portalu Listopad Kim są Spryciarze.pl © 2009 Spryciarze.pl spółka z o. o. Ul. Migdałowa 15, Zielona Góra NIP
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
FILMSTRIPP nowy format reklamowy w IDMnet.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Monitoring Online Mediów Internetowych
Prezentacja Agencji.
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
Search Engine Optimization
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Twoje miejsce w internecie
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
EDI NET - badania.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Nasze mocne strony Szybkie działanie stron internetowych dzięki najnowszym technologiom kompresji i szybkiemu serwerowi stron www E-marketing - pozycjonowanie.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Bądź bezpieczny w sieci
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Bezpieczeństwo w sieci
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Odwzajemnianie się za treści premium
Zapis prezentacji:

Wybrane wyniki z badania Apteki wśród internautów Część I: Apteki i marketing digitalowy Listopad 2015

Apteki i marketing digitalowy Apteki wśród polskich internautów Wprowadzenie Apteki wśród polskich internautów 2015 to raport dotyczący korzystania z aptek online i offline. Raport jest skierowany do osób zajmujących się marketingiem aptek stacjonarnych i cyfrowych. Zakres tematyczny raportu Powody wyboru aptek online i offline Popularność aptek internetowych i powody ich doceniania Ocena działań marketingowych poszczególnych aptek Ceny oferowanych produktów Korzystanie z aptek a korzystanie z aplikacji mobilnych Część I Apteki i marketing digitalowy Projekt uwzględnia wieloźródłowe dane – deklaracje użytkowników, skan aptek i zachowań ich użytkowników – na komputerach PC i Mobile.

Agencje pracujące przy projekcie IRCenter to agencja konsultingowo-badawcza specjalizująca się w łączeniu tradycyjnych metod badawczych (CAWI, IDI, FGI itp.) z analizą zachowań użytkowników internetu i technologii mobilnych. Specjalizujemy się w e-mail marketingu oraz w pozyskiwaniu i obsłudze baz danych. Monetyzujemy 17,5 mln rekordów. Tworzymy kreacje, zapewniamy wsparcie techniczne, prowadzimy consulting. Realizujemy kampanie wykorzystując dane behawioralne. Jako pierwsi wprowadziliśmy mailing profilowany – precyzyjne targetowanie kampanii e-mail w oparciu o monitorowanie aktywności użytkowników na stronach www. PricePanorama umożliwia bieżące monitorowanie oferty każdego sklepu internetowego. Codziennie przeskanujemy ofertę, zrobimy zestawienie aktualnych cen i dostępności produktów. Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej zajmująca się planowaniem, przygotowaniem oraz realizacją kompleksowych kampanii mobile. W celu podnoszenia efektywności działań reklamowych w obszarze mobilnym, agencja prowadzi badanie Mobience - jest to badanie korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne – telefony i tablety. Badanie Mobience jest badaniem pasywnym – co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na telefonach komórkowych z systemem Android jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany na telefonach program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej.

Wiele różnych perspektyw Źródła danych Wiele różnych perspektyw Deklaracje – badanie CAWI zrealizowane na próbie celowej n=1478 użytkowników aptek. Rekrutację do badania zrealizował LeadR korzystając ze swoich rozwiązań do behawioralnego email marketingu. Badanie zostało zrealizowane w październiku 2015. Ceny w aptekach – skan oferty produktowej ankiet internetowych, zrealizowany przez Price Panorama. Stan cen na październik 2015. Korzystanie ze smartphone’ów i tabletów – skan zachowań użytkowników urządzeń mobilnych realizowany przez Spicy Mobile. Dyskusje w social media – skan dyskusji na temat aptek offline i online w mediach społecznościowych. Dane obejmują okres styczeń – październik 2015. Google – korzystanie z wyszukiwarek i trendy w korzystaniu ze słów kluczowych. Dane pochodzące z narzędzi Key Word Planner Tool i Trends udostępniane przez Google. Traffic i źródła ruchu na stronach aptek – dane estymowane z adserwerów. Źródło: Similarweb

Podział na użytkowników aptek Rodzaje wykorzystywanych aptek – internetowych i stacjonarnych Podział na użytkowników aptek offline i online N=1478 To nie jest tak, że internet spowoduje zamknięcie aptek stacjonarnych. Połowa użytkowników aptek kupuje leki w internecie. 45% użytkowników aptek korzysta z nich zarówno online, jak i offline. u. aptek tylko aptek online 6% u. aptek tylko offline 45% u. aptek online i offline 49% Te osoby bardziej niż pozostali korzystają z online’u z powodu niskich cen

Użytkownicy aptek internetowych Wśród użytkowników aptek internetowych zdecydowanie dominują kobiety. Użytkowników aptek można podzielić na dwa segmenty: kobiety w wieku 26-33 lata i osoby powyżej 45 roku życia. Wiek N=1478 15-25 26-33 34-38 39-43 44-48 49+ N=1478

Dominujące trendy w Google Od lat rośnie popularność Apteki Gemini Na przestrzeni ostatnich lat w Google: Najbardziej dynamicznie rośnie popularność Apteki Gemini. Rośnie również ZIKO Apteka, jednak nie jest aż tak dynamiczny wzrost. Z biegiem lat spada liczba zapytań o kategorię (apteka internetowa). Internauci są coraz bardziej przyzwyczajeni do wyszukiwania nazw-marek aptek Trzy najważniejsze trendy w wyszukiwaniu w Google

Apteki – najważniejsze wnioski 1/2 Najbardziej popularną apteką jest DOZ (korzysta z niego jedna czwarta użytkowników aptek). DOZ jest najczęściej kojarzone w mediach społecznościowych z lekami na receptę i antybiotykami. Użytkownicy DOZu sa najstarsi spośród tej grupy. Popularność DOZ nie rośnie w długim terminie. Apteka Gemini - której popularność wciąż rośnie w Google jest wskazywana przez jedną dziesiątą użytkowników. Apteka Gemini jest również najczęściej wyszukiwana w Google dyskutowana w mediach społecznościowych i jej popularność wciąż rośnie. Ta apteka jest najbardziej doceniana za cenę i dostępność produktów (obok Primy24). Gemini wyróżnia się kontekstami dyskusji na temat artykułów dla niemowląt. Korzystają z niej młode osoby. Z aptek mainstreamowych korzystają nieco częściej kobiety.

Apteki – najważniejsze wnioski 2/2 Na trzecim i czwartym miejscu są apteki Cefarm i Melissa. Mellisa jest bardzo często dyskutowana w kontekście promocji. Apteka Zawiszy jest najbardziej doceniana za czas realizacji zamówień. W mediach społecznościowych internauci najczęściej dyskutują na temat asortymentu (co ciekawe - relatywnie rzadko wymieniają się informacjami na temat cen). W długiej perspektywie rośnie rola marek aptek internetowych. Internauci coraz rzadziej wyszukują informacji ogólnie o aptekach internetowych i o aptekach lokalnych.

Apteki - korzystanie Korzystanie z aptek Najbardziej popularną apteką jest DOZ (korzysta z niego jedna czwarta użytkowników aptek). Apteka Gemini - której popularność wciąż rośnie w Google jest wskazywana przez jedną dziesiątą użytkowników. Na trzecim i czwartym miejscu są apteki Cefarm i Melissa. Z jakich aptek internetowych zdarza się Pani/Panu korzystać?, N=1478

Użytkownicy DOZ są bardzo mało lojalni. Współkorzystanie z aptek Deklaracje użytkowników Graf współkorzystania z aptek Grubość połączenia reprezentuje częstotliwość współkorzystania. Apteki są zgrupowane w zbiory najbardziej podobnych do siebie aptek pod względem współkorzystania.

średnia miesięczna liczba wyszukań w Google dyskusje w Social Media Deklarowane korzystanie z aptek a KPI w internecie Apteka Gemini jest najczęściej dyskutowana w social media i najczęściej wyszukiwania w Google. Oprócz dwóch największych najczęściej wyszukiwana w Google jest Mellisa. Wielkość punktu: deklarowane korzystanie średnia miesięczna liczba wyszukań w Google dyskusje w Social Media

Apteki internetowe Przestrzeń dyskusji Najwięcej treści o aptekach internetowych pojawia się na forach, przede wszystkim w kontekście produktów dla małych dzieci i tuż po porodzie. Trzecią najpopularniejszą domeną było opineo.pl, gdzie internauci oceniali poszczególne apteki.

Apteki internetowe Tematyka dyskusji Apteki które wyróżniają dyskusje na temat leków i suplementów Apteki które wyróżniają dyskusje na temat kosmetyków. Apteki które wyróżniają dyskusje na temat wyprawek dla niemowląt. x=50,4% y=21,7%

Widoczność i efektywność działań reklamowych

Działania marketingowe Najważniejsze wnioski – 1/3 Jest jeszcze duża przestrzeń do działań reklamowych aptek internetowych. 4 na 10 osób (39%) nie spotkało się z żadną reklamą apteki internetowej. Działania reklamowe są bezpośrednio zintegrowana z polityką cenową apteki. Im wyższy poziom cen oferowanych przez aptekę, tym mniejszy odsetek bezpośrednich wejść na stronę WWW (mierzoną adserwerami). Reklama musi dotyczyć bezpośrednich produktów. Poziom cen ma największe przełożenie na ruch pochodzący z Google'a. Apteki z konkurencyjnymi cenami mają w związku z tym wyższy udział przekierowań z porównywarek cen, jak ceneo.pl czy taniomania.pl. Skuteczne są również działania e-mail marketingowe – klienci częściej klikają w mailingi informujące o niskiej cenie. Atrakcyjne ceny generują również większy ruch na strony z serwisów społecznościowych i skłaniają do wchodzenia na strony aptek przez bezpośrednie wpisywanie ich adresów w przeglądarce.

Działania marketingowe Najważniejsze wnioski – 2/3 Najbardziej widocznymi działaniami są: Mailingi (38%). Mailingi charakteryzują się najlepszą konwersją, a więc są jedną z najbardziej skutecznych form dotarcia z ofertą aptek internetowych (mierzoną deklaracjami). Maile wpływają na świadomość i wizerunek aptek - ruch na stronach aptek nie pochodzi często bezpośrednio z maili (2,7% ruchu dla top aptek mierzonych adserwerami). Mailingi są najbardziej efektywne w reklamowaniu aptek oferujących tańsze produkty. SEM (18%). Internauci najczęściej również wchodzą na strony aptek bezpośrednio z Google (średnia 60% dla top 10 aptek mierzonych adserwerami). Display (14%) - najczęściej zapamiętywane na portalach informacyjnych (51%) i serwisach poświęconych zdrowiu (50%). Największy udział ruchu z reklam display ma apteka DOZ. Na portalach informacyjnych najczęściej jest również zapamiętywana reklama video aptek internetowych.

Działania marketingowe Najważniejsze wnioski – 3/3 Wysoka widoczność marki w mediach społecznościowych, rozumiana jako duża liczba treści na jej temat, jest dodatnio skorelowana nie tylko z udziałem ruchu z platform społecznościowych, ale także z ruchem bezpośrednim oraz wejściem na strony przez reklamy display. Im więcej rozmawia się o marce w social media, tym ruch z tych źródeł jest wyższy. Widoczna jest także dodatnia korelacja pomiędzy liczbą treści na temat marki w social media a intensywnością jej wyszukiwań w Google. Wyszukania w Google są z kolei silnie skorelowane z klikaniem w reklamy display.

Efektywność działań reklamowych 2017-09-30 Efektywność działań reklamowych Reklamy mobile mają najmniejszą różnicę pomiędzy udziałem osób, które zadeklarowały, że widziały dany format, a udziałem osób, które deklarują, że zdarzyło im się przejść przez taką reklamę do apteki. Drugim formatem reklamy, który skutecznie motywuje do przejścia na stronę apteki jest E-mail. Czy zdarzyło się Pani/Panu spotkać z poniższymi rodzajami reklam aptek internetowych? Czy zdarzyło się Pani/Panu przejść do apteki internetowej poprzez reklamę zaprezentowaną w formie:  E-mail : 1. najczęściej widzą, 2. ma wysoką efektywność, 3. ale ma mały udział w źródłach ruchu  czyli co, więcej e-maili o niskich cenach wysyłać ludziom? o.O Różnica pomiędzy widzeniem a korzystaniem -3% -7% -1% -5%

Rodzaje napotykanych reklam a źródła ruchu 4 na 10 osób (39%) nie spotkało się z żadną reklamą apteki internetowej. Najpopularniejszą formą reklamy są mailingi – choć stanowią średnio 2,7% ruchu na stronach aptek.

Źródła ruchu - mailing Jest istotna statystycznie korelacja pomiędzy średnimi cenami w aptece a udziałem mailingu w źródłach ruchu na stronie. Najwyższy udział mailingu w źródłach ruchu na stronie mają tanie apteki: Melissa i Gemini.

Rodzaje napotykanych reklam – Display Reklamy display i video aptek internetowych były najczęściej kojarzone z portalami informacyjnymi. Ogólnie display stanowi jednak jedynie 0,1% w źródłach ruchu na stronie. To 27 raz mniej niż e-mail, czyli inna elementarna forma reklamy w internecie.

Rodzaje napotykanych reklam – Serwisy Społecznościowe Najczęściej wskazywanym serwisem społecznościowym z którego respondenci kojarzą reklamy aptek internetowych jest Facebook. Ogólnie jednak serwisy społecznościowe jako źródło ruchu na stronie mają udział jedynie 0,6%.

Apteki internetowe Wyszukanie w Google i wejścia na stronę Gemini i Melissa mają wysoką liczbą wyszukiwań marek w Google – większą niż doz.pl, ale doz nieważne co wpiszemy w Google wyskakuje na pierwszym miejscu (dobrze się pozycjonuje)

Apteki internetowe Charakterystyka marek dużo wyszukań Duża liczba wyszukań, niskie ceny Wysoki udział wejść bezpośrednich na stronę Duża liczba wyszukań, wysokie ceny Wysoki udział ruchu na stronie pochodzący z wyszukiwań Google Mała liczba wyszukań, niskie ceny Wysoki udział wejść z porównywarek cen Mała liczba wyszukań, wysokie ceny Wysokie udział ruchu na stronie pochodzący z wyszukiwań Google mało wyszukań niskie ceny wysokie ceny

Połowa użytkowników aptek korzysta z aplikacji zdrowotnych. Korzystanie z aplikacji mobilnych wśród użytkowników aptek offline i online Połowa użytkowników aptek korzysta z aplikacji zdrowotnych. Korzystanie z aplikacji sportowych jest częste wśród osób, które nie korzystają z aptek internetowych

Zapraszamy do współpracy IRCenter ul. Rakowiecka 34/13 02-532 Warszawa Albert Hupa hupa.albert@ircenter.com +48 696 435 672 Interactive Research Center Spółka z o.o., ul. Rakowiecka 34/13, 02-532 Warszawa NIP: 1132743365, KRS: 0000315719, REGON: 141534583, rok założenia: 2008, kapitał zakładowy: 105 000,00 PLN