Samoregulacja w reklamie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Kształtowanie motywacji pracowników
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
Katedra Marketingu Usług
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Agata Blady, Komunikado PR,
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Postępowanie dowodowe w procesie cywilnym dotyczącym ochrony dóbr osobistych naruszonych w Internecie Dr Monika Rejdak Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej.
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW W BRANŻY MARKETINGU
PRAWO ADMINISTRACYJNE
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH W KRAJENCE PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ROK SZKOLNY:2010/11 SEMESTR I NR.GRUPY PROJEKTOWEJ: 97_19_G2 OPIEKUN: BOŻENA PALUSZKIEWICZ.
DANE INFORMACYJNE: Nazwa Szkoły: Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego im
1.
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Technik Organizacji Reklamy
ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa, lipiec- sierpień 2015
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Europejski Trybunał Praw Człowieka
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „PODATKI I OPŁATY LOKALNE JAKO ŹRÓDŁA DOCHODÓW JST” Prawne granice stanowienia aktów prawa miejscowego (uchwał podatkowych)
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Biuro Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 93.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Postępowania Prezesa UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów dotyczące reklam suplementów diety.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konstytucyjny system źródeł prawa
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Równościowe zarządzanie projektem
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
Publiczne prawo konkurencji
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Samoregulacja w reklamie Warszawa, 16 lutego 2017

Idea samoregulacji system dobrowolnego stosowania się do wspólnie ustalonych zasad – Kodeksu Etyki Reklamy nad przestrzeganiem Kodeksu czuwa Komisja Etyki Reklamy składająca się z przedstawicieli środowisk związanych z reklamą nieetyczny i nieuczciwy przekaz reklamowy jest piętnowany i eliminowany zapisy Kodeksu dostosowane są do realiów rynkowych oraz do oczekiwań firm i konsumentów

Ponad 10 lat działalności blisko 16 tysięcy rozpatrzonych skarg, ponad 1500 spraw współpraca z administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi programy edukacyjne szkolenia dla branży reklamowej współpraca międzynarodowa Rada Reklamy jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Standardów Reklamowych EASA Alliance.

zbiór przepisów określających standardy reklamy Kodeks Etyki Reklamy zbiór przepisów określających standardy reklamy obejmuje całą komunikację komercyjną uwzględniając specyfikę mediów stawia wyraźne granice dozwolonych działań w zakresie reklamy promuje etyczne działania w dziedzinie reklamy odpowiada na wyzwania stawiane przez zmieniający się dynamicznie rynek zawiera dedykowane rozwiązania branżowe jest regularnie przeglądany i aktualizowany w miarę potrzeb

Komisja Etyki Reklamy Komisja Etyki Reklamy jest organem rozstrzygającym o zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy. 30 arbitrów powoływanych jest przez przedstawicieli trzech środowisk związanych z reklamą: reklamodawców, media oraz agencje reklamowe. 30 proc. KER to arbitrzy niezależni. Osoby zasiadające w KER są ekspertami w dziedzinie reklamy, mediów oraz marketingu.

Skargi 2006-2015

Sprawy

W ramach Kodeksu Etyki Reklamy dodatkowo ujęte są kodeksy branżowe. Obecnie w Kodeksie funkcjonują zapisy dotyczące reklamy piwa, a także żywności skierowanej do dzieci – załączniki 1 i 2 do Kodeksu.

Skuteczna samoregulacja Powszechność - jaka część branży uznaje samoregulację Niezależność - czy biznes ma wpływ na orzecznictwo Siła merytoryczna - fachowość merytoryczna i prawna Jasność kryteriów - np. kryteria żywieniowe Samoregulacja ma sens i szanse powodzenia jeśli: rozwiązuje istotne problemy konsumentów wykracza poza zakres regulacji lub zakres stosowania prawa Samoregulacja a koregulacja

Reklama żywności skierowana do dzieci dedykowany rozdział Kodeksu Etyki Reklamy (dzieci) Art. 32 Przepisy zawarte w art. 22-31 stosuje się odpowiednio również do reklam, które nie są bezpośrednio skierowane do dzieci, jednak dzieci są ich odbiorcami ze względu na formę oraz miejsce i sposób prezentowania reklam. Dotyczy to w szczególności reklam emitowanych w telewizji w sąsiedztwie audycji dla dzieci, reklam wyświetlanych w kinach przed seansami filmów dla dzieci oraz reklamy zewnętrznej. Załącznik 2 Standardy Reklamy Żywności skierowanej do dzieci Załącznik 2a Kryteria Żywieniowe do samoregulacji dotyczącej reklamy żywności skierowanej do dzieci w wieku poniżej 12 roku życia w Polsce

Reklama żywności – Porozumienie Nadawców EU Pledge Indywidualne zobowiązania reklamodawców i mediów

Reklama żywności – Porozumienie Nadawców Podpisane przez głównych nadawców w Polsce, m.in.: ITI Neovision S.A Telewizja Polsat sp. z o.o. Telewizja Polska S.A. Telewizja Puls sp. z o.o. TVN S.A. The Walt Disney Company Limited Viacom International Media Networks Polska Sp. z o.o.

Reklama żywności – Porozumienie Nadawców Reklamy produktów niespełniających kryteriów żywieniowych nie mogą być emitowane przy programach przeznaczonych dla dzieci poniżej 12 roku życia Reklama części produktów nie może być w ogóle kierowana do dzieci, dopuszczone produkty muszą spełniać kryteria żywieniowe Kryteria żywieniowe zatwierdzone przez Instytut Żywności i Żywienia Ograniczenia obejmują wszystkich reklamodawców Monitoring realizacji porozumienia prowadzi KRRiT Zdecydowane ograniczenie reklam żywności w programach dla dzieci

Złota Nagroda EASA Alliance dla Rady Reklamy Rada Reklamy wybrana organizacją samoregulacyjną roku 2015 EASA Alliance - organizacji skupiającej 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych System samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci został uznany za najlepszy przykład współpracy administracji publicznej, środowiska reklamowego oraz nadawców na rzecz zapewnienia najwyższych standardów komunikacji marketingowej

Reklama suplementów diety Gold Omega3 Treść skargi: Rozlegający się na początku sygnał karetki pogotowia może być bardzo mylący dla osób, które słuchają radia podczas prowadzenia auta.(…) co w efekcie może powodować zagrożenie w ruchu drogowym.  Zespół Orzekający dopatrzył się (…) naruszenia dobrych obyczajów i uznał, że przekaz nie był prowadzony w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. (…) w komunikacji reklamowej nie powinno się używać sygnałów dźwiękowych alarmowych zarezerwowanych dla pojazdów uprzywilejowanych, (…) uznał przedmiotowy przekaz za niezgodny z art. 9 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamodawca, promujący, pośrednik i środki przekazu, każdy wyłącznie w zakresie swojej działalności dotyczącej reklamy, będzie przestrzegał zasady, aby odbiorca reklamy powstałej lub rozpowszechnianej z jego udziałem mógł zawsze zidentyfikować, że dany przekaz jest reklamą.".

Reklama suplementów diety - Maxiluten

Reklama suplementów diety - Maxiluten Treść skargi: Postać występująca w reklamie nosi wyraźnie wyeksponowaną plakietkę z tytułem "optyk". A przecież nie jest to optyk, lecz wynajęty aktor. Celowe wprowadzanie widza w błąd.„ Zespół Orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez Skarżącego i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zespół Orzekający, stwierdził również, że przekaz reklamowy nie wprowadzał w błąd i nie nadużywał zaufania odbiorców oraz nie wykorzystywał ich braku doświadczenia lub wiedzy.

Reklama suplementów

Reklama suplementów diety Erekton Treść skargi: Dyskryminacja ze względu na płeć." Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez Skarżącą. Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zespół Orzekający stwierdził również, że przedmiotowa reklama utrwala negatywne stereotypy poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet. Zdaniem Zespołu Orzekającego wykorzystanie w przedmiotowej reklamie wizerunku nagiego kobiecego ciała, do reklamowania suplementu diety przeznaczonego dla mężczyzn, dyskryminuje kobiety.

Dziękuję! Jacek Barankiewicz j.barankiewicz@radareklamy.pl