Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
ROBOTYKA.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Edytor Vi.
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Prezentacja realizowana w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0.
Lekcje z komputerem, 2006.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa Nr 205 im. św. Jadwigi Królowej Polski Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
gry dla przyszłych programistów
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
WARSZTATY PROGRAMOWANIA dla DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie.
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Rok szkolny 2018/2019.
PROJEKT LABIRYNT.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

W bieżącym roku szkolnym 2016/17 od 1. 10 W bieżącym roku szkolnym 2016/17 od 1.10.2016r prowadzone są zajęcia innowacyjne dla klas pierwszych i czwartych  pt. „Programowanie w klasach szkoły podstawowej”. Innowacja miała charakter zajęć edukacyjno – wychowawczych i była realizowana w czasie zajęć lekcyjnych. W ramach innowacji uczniowie programują opierając się o środowisko Baltie. Głównym celem innowacji jest rozwijanie umiejętności programistycznych uczniów. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci.

Pierwsze lekcje to praca w trybie budowanie, gdzie uczniowie budowali sceny z wykorzystaniem banku przedmiotów. Dzieci wymyślały własne historyjki, do których układali sceny np. zbudowali scenę, na której widać chłopca idącego do domu, a przed domem rosną różne kwiatki, stoi rower i samochód. ∙ W trybie czarowanie, wiele rzeczy dzieci same odkrywały. Poznały czarodzieja Baltiego i rozkazy: idź do przodu, w lewo zwrot, w prawo zwrot. Dzieci wydawały polecenia Baltiemu. Uczniowie bardzo się cieszyli jak np. wyczarował ich imię, nazwisko czy bawiąc się w mistrza murarskiego zbudował domek. Bardzo szybko i sprawnie wykonywali powierzone zadania. Każde dziecko wykonywało zadanie samodzielnie i do końca, ciesząc się z efektów. Uczniowie pogłębiali umiejętności logicznego, analitycznego i matematycznego myślenia,

W drugim semestrze przeszliśmy do trybu programowanie W drugim semestrze przeszliśmy do trybu programowanie. Tryb ten umożliwia tworzenie własnych programów. Wybierając różne komendy możemy wyświetlać na ekranie przedmioty, napisy i rysunki, jak również odtwarzać animacje. Program ten zawiera dużo grafiki, praca odbywa się na gotowych elementach.

Programujemy z Baltim: sadzenie tulipanów Uczniowie konstruują programy komputerowe opierając się o środowisko Baltie. Środowisko to pozwala na programowanie wizualne. Zamiast pisania poleceń — program układa się z elementów przypominających klocki czy puzzle.

Rozgwieżdżone niebo

Domek dla Baltiego

Baltie na spadochronie

Polska flaga

Animacja-tańcząca myszka z banku przedmiotów nr 10.

Ostatnie lekcje dotyczyły robotyki Ostatnie lekcje dotyczyły robotyki. Dzieci pracowały na zestawach Imu Robot. IMU Robot to zestawy klocków zawierających jednostkę główną do sterowania, serwo silniki do poruszania robotem oraz czujniki.  Powyższe elementy pozwalają na tworzenie wielu rodzajów robotów o różnych kształtach, funkcjach i możliwościach przemieszczania się. Roboty mogą być programowane na kilka sposobów zależnie od wieku użytkownika.

Dzieci wykonały z klocków Jimu Robot m. in Dzieci wykonały z klocków Jimu Robot m. in. Strusia, T-Rex(dinozaura), robota (samochód), mieli do dyspozycji 5 zestawów robotów. Zbudowane zabawki poruszały się, reagowały na ruch, wykonywały różne czynności.

Budowanie strusia – mini KIT

Budowanie strusia

T-Rex(dinozaur) -Jimu Explorer

Samochód- Karbot Kit

Pokaz możliwości T-Rexa(dinozaura)

Dziękuję za uwagę! Opracowała Barbara Sikora