Monitorowanie ciągów transportowych w kopalniach węgla kamiennego Michał Bąk Jeremiasz Acedoński Ochirdogsom Badraa GiG, I rok mgr, gr.1
Cele główne monitoringu Podstawowe cele monitoringu ciągów transportowych w KWK to : - wydłużenie czasu efektywnej pracy maszyn - skrócenie czasu międzyawaryjnego - zapewnienie ciągłości dostaw materiału do np. drążonych przodków
Zakres prowadzonych pomiarów Kontrola prędkości taśm transportowych Kontrola tras kolejek podwieszanych i spągowych Kontrola punktów przesypowych Pomiar temperatury węgla na taśmociągach Ocena stanu elementów taśmociągu, kolejek podwieszanych/szynowych Pomiar temperatury taśmy Ocena stanu wyrobisk z zabudowanymi ciągami transportowymi Wstępna ocena parametrów jakościowych urobku
Czynniki wpływające na mierzone wartości Parametry fizyczne złoża oraz jakościowe urobku - miąższość złoża - przerosty - zawartość popiołu - grupa samozapalności węgla Stan maszyn i urządzeń Parametry skał spągowych Stan naprężenia górotworu wokół wyrobiska
Propozycja konkretnych urządzeń do prowadzenia pomiarów -System RODOS–EX -System SAT–36 -Czujnik przekrzywienia taśmy -Toromierz
RODOS EX Rysunek 1. Wygląd zabudowanego popiołomierza i schemat systemu RODOS.
RODOS-EX Rysunek 2. Montaż i budowa obudowy popiołomierza.
SAT - 36 Rysunek 3. Schemat transmisji TSAT-36 w systemie SAT
Czujniki przekrzywienia taśmy SICK Dx-35 Rysunek 4. Wygląd i sposób zabudowy czujnika.
Toromierz (z pochyłomierzem) Rysunek 5. Toromierz mobilny Timble GEDO CE.
Sposób i miejsce prezentacji wyników
Spodziewane efekty monitoringu
Literatura i netografia