DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Temat: Właściwości magnetyczne substancji.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Co to jest spacer edukacyjny?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Podstawa programowa WF założenia
Szkolenie dla partnerów KSOW
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Wyniki projektu naukowego
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Części składowe treści pisma
Metoda projektu.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
SWOBODA UMÓW.
6-LATEK W SZKOLE.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego przedmioty przyrodnicze – XII
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA POLSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Podstawa programowa WF założenia
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Egzamin ósmoklasisty.
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Wyniki projektu naukowego
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Eksperyment edukacją przyszłości
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO

LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB

ILOŚĆ OSÓB OBJĘTYCH BADANIEM UCZNIOWIE KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 562 LICEA 250 TECHNIKA 312

BADANE TREŚCI Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 3. Tworzenie wypowiedzi.

STRUKTURA ARKUSZA Test diagnostyczny zawierał 11 zadań: zadanie zamknięte, zadania z luką, zadania wielokrotnej odpowiedzi, zadania typu prawda fałsz, zadania na dobieranie, zadania krótkiej odpowiedzi, zadanie dłuższej odpowiedzi rozprawka

STRUKTURA ARKUSZA Test odwoływał się do bajki Ignacego Krasickiego/teksty oznaczone gwiazdką w podstawie programowej III etapu kształcenia/oraz tekstu publicystycznego Jakuba Sochy zamieszczonego w Gazecie Wyborczej

WYNIKI

WYNIKI Z PODZIAŁEM TECHNIKA I LICEA

CAŁY ARKUSZ TRUDNY TECHNIKA LICEA

CAŁY ARKUSZ TRUDNY LTECHNIKA LICEA

ZADANIE 1 TRUDNE 3. Tworzenie wypowiedzi Świadomość językowa. Uczeń sprawnie posługuje się oficjalną i nieoficjalną odmianą polszczyzny, zna granice stosowania slangu młodzieżowego.

UCZNIOWIE NIE ZNAJA ETYKIETY JĘZYKOWEJ, TRUDNOŚĆ SPRAWIŁO IM WSKAZANIE SŁÓW CHARAKTERYZUJĄCYCH OFICJALNĄ POLSZCZYZNĘ

ZADANIE 2 BARDZO TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury Analiza. Uczeń omawia funkcje elementów konstrukcyjnych utworu (tytułu, podtytułu, motta, apostrofy, puenty, punktu kulminacyjnego).

DLA UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH SZCZECIŃSKICH SZKÓŁ ZADANIEM BARDZO TRUDNYM OKAZAŁO SIĘ WSKAZANIE FUNKCJI KONSTRUKCYJNEJ WYPOWIEDZENIA W PODANYM AKAPICIE

ZADANIE 3 ŁATWE 0,77 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji Czytanie i słuchanie. Uczeń wyszukuje w wypowiedzi potrzebne informacje oraz cytuje odpowiednie fragmenty tekstu Czytanie i słuchanie. Uczeń odróżnia informacje o faktach od opinii.

ZADANIE 3 ŁATWE 0,77

UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

ZADANIE 4 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji Czytanie i słuchanie. Uczeń wyszukuje w wypowiedzi potrzebne informacje oraz cytuje odpowiednie fragmenty tekstu Czytanie i słuchanie. Uczeń odróżnia informacje o faktach od opinii.

ZADANIE 4 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE

UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

ZADANIE 5 TRUDNE 1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury Świadomość językowa. Uczeń rozpoznaje wyrazy wieloznaczne i rozumie ich znaczenia w tekście Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją.

ZADANIE 5 TRUDNE

UCZNIOWIE NIE ROZPOZNAJĄ PODSTAWOWYCH CZĘŚCI MOWY NIE ROZPOZNAJĄ WYRAZÓW WIELOZNACZNYCH NIE POTRAFIĄ ODCZYTAĆ SENSÓW PRZENOŚNYCH

ZADANIE 6 TRUDNE 3. Tworzenie wypowiedzi Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi.

ZADANIE 6 TRUDNE

UCZNIOWIE NIE MAJĄ ŚWIADOMOŚCI FUNKCJI ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH, KTÓRE SŁUŻĄ FORMUŁOWANIU WYPOWIEDZI; PROBLEM SPRAWIA IM ODZCYTANIE TEKSTU METAFORYCZNEGO

ZADANIE 7 LICEUM BARDZO ŁATWE TECHNIKUM ŁATWE 1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji Czytanie i słuchanie. Uczeń rozpoznaje intencje wypowiedzi (aprobatę, dezaprobatę, negację, prowokację) Wstępne rozpoznanie. Uczeń rozpoznaje problematykę utworu.

ZADANIE 7

ZADANIE 8 TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

ZADANIE 8 TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

ZADANIE 8 TRUDNE.

Uczniowie mają problem z odczytaniem związków frazeologicznych. Uczniowie mają problem z odczytaniem przesłania bajki.

ZADANIE 9 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi.

ZADANIE 9 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE

Uczniowie liceów w większości potrafią odczytać pouczenie wynikające z bajki, zadaniem umiarkowanie trudnym okazało się to dla uczniów techników.

ZADANIE 10 TRUDNE Wstępne rozpoznanie. Uczeń rozpoznaje problematykę utworu Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

ZADANIE 10 TRUDNE

Uczniowie mieli podać przykłady sytuacji, w której ktoś zachował się podobnie jak dudek z bajki. Uczniowie mieli problem z uzasadnieniem swojego zdania oraz poprawnością językową.

ZADANIE 11 ROZPRAWKA Mówienie i pisanie. Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i ze zdarzenia z życia, rozprawka, podanie, życiorys i CV, list motywacyjny, dedykacja/ dostosowuje odmianę i style języka do gatunku, w którym się wypowiada Mówienie i pisanie. Uczeń stosuje zasady organizacji tekstu zgodne z wymogami gatunku, tworząc spójną pod względem logicznym i składniowym wypowiedź na zadany temat.

ZADANIE 11 SFORMUŁOWANIE STANOWISKA WOBEC PROBLEMU PODANEGO W POLECENIU

ZADANIE 11 SFORMUŁOWANIE STANOWISKA WOBEC PROBLEMU PODANEGO W POLECENIU UMIARKOWANIE TRUDNE I TRUDNE Uczniowie liceów i techników najczęściej uzyskiwali 3 punkty, czyli ich stanowisko jest częściowo adekwatne do problemu podanego w poleceniu Licea-0,55 Tecnika-0,43

ZADANIE 11 UZASADNIENIE STANOWISKA ZADANIE TRUDNE I BARDZO TRUDNE

ZADANIE 11 STYL TEKSTU, POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA I ZAPISU TRUDNE

WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW

WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW LICEÓW

WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW TECHNIKÓW

REKOMENDACJE SIEĆ POLONISTÓW/ NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE/ DIAGNOZA PO KLASIE PIERWSZEJ SPOTKANIA ZESPOŁÓW HUMANISTYCZNYCH KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH W CELU POPRAWY EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA Z JĘZYKA POLSKIEGO

Dagmara Lewartowska