Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

Postępowanie dowodowe. Wyrok SA w Białymstoku z r., I ACa 586/13, LEX nr  Fakty niewymagające dowodu  Zgodnie z art. 229 k.p.c. nie.
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
ANALIZA DANYCH DO OPRACOWANIA MAP TEMATYCZNYCH HALINA KLIMCZAK INSTYTUT GEODEZJI I GEOINFORMATYKI UNIWERSYTET PRZYRODNICZY WE WROCŁAWIU.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Klasa 2d. RASIZM – przeświadczenie o wrodzonej wyższości określonej rasy ludzkiej. ( ŹRÓDŁO : Podręcznik – „Dziś i jutro 1”, rozdział – „Naród i społeczeństwo”,
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
 Każdy ma prawo do swobodnie wybranej pracy. Nikomu, z wyjątkiem przypadków określonych w ustawie, nie można zabronić wykonywania zawodu.  Państwo określa.
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Dzień Ochrony Praw Dziecka, zwany również Dniem Konwencji o Prawach Dziecka, obchodzony jest 20 listopada - w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka.
Stereotypy i uprzedzenia uczniów i nauczycieli
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE. Co to jest : Są to „obrazy w głowach” wpływające na nasze myślenie, postępowanie i zachowanie.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zabezpieczenie społeczne Ubezpieczenie chorobowe – część I
Równe traktowanie w działaniach warszawskich NGO
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
Logika dla prawników Podział logiczny.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Norma prawna.
O ochronie danych osobowych
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
Metoda projektu.
RASIZM, SZOWINIZM, KSENOFOBIA
Konflikt interesów.
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
SWOBODA UMÓW.
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Pojęcie i skład spadku.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
Przedstawicielstwo pełnomocnictwo.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
Zapis prezentacji:

Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych i etnicznych

dyskryminacja Odmienne traktowanie różnych osób, które znajdują się w podobnej lub porównywalnej sytuacji. Najczęściej dyskryminacja ma związek z przynależnością do grupy wyróżnionej na podstawie takich cech jak: płeć niepełnosprawność narodowość pochodzenie etniczne religia światopogląd orientacja seksualna i in. Agnieszka Zawadzka

przykłady dyskryminacji bezpośredniej Zwolnienie z pracy osoby, która ujawniła swoją orientację homoseksualną Odmowa wpuszczenia do restauracji osoby pochodzenia romskiego Odmowa przyjęcia do szkoły dziecka cudzoziemskiego Odmowa świadczeń medycznych osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ze względu na brak możliwości podjęcia przez nie samodzielnych decyzji Agnieszka Zawadzka

zjawiska psychologiczne sprzyjające dyskryminacji bezrefleksyjna stereotypizacja lęk myślenie dychotomiczne: mniejszość- większość, swój- obcy, silny – słaby, lepszy – gorszy, zaniżona/zawyżona samoocena, stronniczość wobec grupy własnej, jednorodność grupy obcej, przedmiotowe vs podmiotowe traktowanie Agnieszka Zawadzka

Niebezpieczeństwo związane ze stereotypami - drabina dyskryminacji stereotyp myślenie uprzedzenie emocje dyskryminacja zachowanie Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Polega na przypisywaniu szczególnie negatywnych cech i/ lub wzywaniu do dyskryminujących działań wymierzonych w pewną kategorię społeczną, przede wszystkim taką, do której przynależność jest postrzegana jako naturalna (przypisana) a nie z wyboru. Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

mowa nienawiści Agnieszka Zawadzka

przestępstwa z nienawiści Każde przestępstwo natury kryminalnej, włączając w to przestępstwa wymierzone w ludzi i ich mienie, w wyniku którego ofiara, lokal lub inny cel przestępstwa są dobierane ze względu na faktyczne lub domniemane powiązanie z określoną grupą. Grupę wyróżnia się na podstawie cech charakterystycznych wspólnych dla jej członków, takich jak faktyczna lub domniemana narodowość, rasa, religia, język, kolor skóry, religia, płeć, wiek, niepełnosprawność fizyczna lub psychiczna, orientacja seksualna i in. Agnieszka Zawadzka

pełnomocnik wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych i etnicznych tel. kom tel pl. Bankowy 3/5, pok Warszawa Agnieszka Zawadzka