Serwis umożliwiający organizowanie turniejów rozgrywek oraz lig (e)sportowych wraz z dostępem mobilnym Grupa: Jarosław Zima , Karol Pieniążek , Adam Czynszak , Grzegorz Buciuto , Adam Dylewicz , Mikołaj Szkutnik Prowadzący: dr inż. Marek Woda
Zakres projektu Serwis, w którym tworzone mogą być rozgrywki ligowe lub turniejowe różnych gier. Użytkownicy rejestrują drużyny i dołączają do rozgrywek. Organizatorzy zarządzają terminami rozgrywek, meczami
Wymagania dla serwisu Łatwość dopasowania do potrzeb –Główny serwis przygotowany w PHP –Prosty silnik serwisu oparty o szablony –Separacja wyglądu od treści. –Możliwość modyfikacji poprzez panel administratora
Wymagania dla serwisu Wspomaganie zarządzania rozgrywkami –Panel administratora –Automatyzacja procesu rejestracji –Zapraszanie uczestników –Generowanie meczy
Wymagania dla serwisu Wygoda korzystania –Możliwość filtrowania interesujących rozgrywek –Odnośniki do aktualnych meczy, turniejów –Powiadomienia o wydarzeniach
Ligi - struktura Sezon ligowy – wyznacza ramy czasowe Liga przypisana jest do sezonu Uczestnicy dołączają sami do lig otwartych, lub są zapraszani (ligi zamknięte) Możliwość generacji meczy każdy-z-każdym dla wszystkich uczestników, lub danego podzbioru, a także indywidualnych meczy. Wyniki meczy wpływają na tabelę ligową (punktacja)
Turnieje - struktura Rodzaje turniejów –Single elimination –Double elimination –League to cup Dodatkowo turnieje mogą być otwarte lub zamknięte.
Poziomy użytkowników –Widz –Gracz –Sponsor –Organizator –Moderator –Administrator – pełen dostęp Poszczególne poziomy mogą być sumowane. Poziomy determinują miejsca serwisu, do których możliwy jest dostęp. Autoryzacja następuje poprzez sprawdzenie praw zapisanych w sesji użytkownika (przy logowaniu)
Widz, Gracz Widz - przeglądanie treści serwisu, edycja danych konta Gracz - tworzenie/edycja drużyny, zapisy na ligi, turnieje –dodatkowe informacje wyświetlane na profilu
Sponsor Tworzenie profilu sponsora - ustawienie loga, baneru Wysyłanie propozycji sponsoringu do graczy, drużyn, organizatorów Gracze mogą wyświetlać tag sponsora przy swoim pseudonimie
Organizator Tworzenie turniejów, sezonów Edycja danych, zapraszanie graczy, zarządzanie meczami, plikami Wyznaczanie współorganizatorów, komentatorów
Moderator Zarządzanie wiadomościami (newsami) w serwisie. Usuwanie komentarzy, banowanie użytkowników
Administrator Pełna kontrola Globalne zarządzanie ligami, turniejami, plikami, wiadomościami, użytkownikami Kontrola szablonów serwisu
Komentator, Współorganizator Specjalne poziomy nadawane tylko dla danego turnieju lub ligi. Wyznaczani przez organizatora. Współorganizator - prawa zarządzania daną ligą lub turniejem. Komentator - tworzy relację live o ustalonej godzinie i wysyła wiadomości.
Szablony stron Główny silnik generacji treści Serwis dzielony jest na strony i podstrony Strona determinuje wygląd, podstrona treść. Proste podstawienia wybranych bloków w treści strony – np. losowe banery reklamowe.
Baza danych Relacyjna baza danych MySQL – Uruchomiona lokalnie razem z serwerem WWW Ujednolicony dostęp poprzez warstwę integracji w PHP
Baza danych
Interfejs SOAP Definicja usługi w języku WSDL – generowana automatycznie z użyciem biblioteki NuSOAP. Zarówno operacje SOAP, jak i serwis WWW wykorzystują ten sam moduł warstwy biznesowej w PHP.
AJAX Dynamiczne odświeżanie zawartości strony z wykorzystaniem jQuery. Dane zakodowane z użyciem JSON. Odświeżanie dostępnych powiadomień Live report Powiadomienia związane z subskrypcjami
Dalsze funkcjonalności Live report Wirtualne zakłady RSS Wybór wersji językowej serwisu Usprawnienia interfejsu
Serwis umożliwiający organizowanie turniejów rozgrywek oraz lig (e)sportowych wraz z dostępem mobilnym Grupa: Jarosław Zima , Karol Pieniążek , Adam Czynszak , Grzegorz Buciuto , Adam Dylewicz , Mikołaj Szkutnik Prowadzący: dr inż. Marek Woda