ANALIZA BADANIA TECHNIKI GŁOŚNEGO CZYTANIA CZWARTOKLASISTÓW PRZEPROWADZONA WE WRZEŚNIU 2015 R. AUTORKA ANALIZY I PRZEPROWADZAJĄCA BADANIE: MGR IZABELA SIEGERT
Badanie techniki głośnego czytania zostało przeprowadzone testem wg Karola Lausza we wrześniu 2015 r. we wszystkich klasach czwartych. Sprawdzany uczeń miał za zadanie w czasie jednej minuty przeczytać jak największą ilość podanych wyrazów. Każdy błędnie przeczytany wyraz odliczany był od wyniku ogólnego, nie przerywając uczniowi czytania, aby go nie rozpraszać. Badanie zostało przeprowadzane indywidualnie, tylko w obecności prowadzącego badanie (Izabeli Siegert). Test nie uwzględnia dostosowań dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pozwala natomiast stwierdzić na poziomie, której klasy dziecko czyta.
I tak odpowiednio : po klasie I – 22 wyrazy, po klasie II – 48 wyrazów, po klasie III – 76 wyrazów, po klasie IV – 88 wyrazów, po klasie V – 99 wyrazów, po klasie VI – 108 wyrazów, po klasie I gimnazjum – 144 wyrazy.
Uwzględniając, iż pierwsze badanie zostało przeprowadzone na początku roku szkolnego (początek IV klasy) zadowalającym wynikiem jest 76 wyrazów (poziom po klasie III).
A oto jak przedstawiają się wyniki badania w poszczególnych klasach:
KLASA IV A
po klasie I po klasie I I po klasie III po klasie IV po klasie V po klasie VI po klasie I klasie gimnazjum
KLASA IV B
po klasie I po klasie I I po klasie III po klasie IV po klasie V po klasie VI po klasie I klasie gimnazjum
KLASA IV C
po klasie I po klasie I I po klasie III po klasie IV po klasie V po klasie VI po klasie I klasie gimnazjum mniej niż po klasie I
Porównanie techniki głośnego czytania we wszystkich klasach czwartych
IV aIV b IV c