Jak już wiecie, do samorządu uczniowskiego należą wszyscy uczniowie. To, w jaki sposób będziecie działać, zależy w dużej mierze od Was. Po co wam samorząd?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Demokracja w szkole.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Głosuj na Maćka koleżanko kolego a spotka cię w szkole coś przyjemnego!! . .
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Prawa i obowiązki ucznia.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Twoja kandydatka na Przewodniczącą Samorządu Szkolnego
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Działania Samorządu Uczniowskiego
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Samorząd Szkolny Jak wszyscy wiemy, niedługo czekają nas wybory przedstawicieli do Samorządu Szkolnego. Musimy dobrze wybrać, bo te osoby będą przez cały.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
IGA KURECZKO Twoja kandydatka na Przewodniczącą SU w Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Żywcu.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
„Nie pytaj, co Ameryka może zrobić dla ciebie
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Mikołaja Reja Mysłowice. W roku szkolnym 2015/2016 witamy serdecznie w murach naszej szkoły Gimnazjum nr 4 wszystkich uczniów, ale szczególnie.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Uczeń- jego prawa i obowiązki
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Jak już wiecie, do samorządu uczniowskiego należą wszyscy uczniowie. To, w jaki sposób będziecie działać, zależy w dużej mierze od Was. Po co wam samorząd? wspólnie działając, możecie więcej osiągnąć, wpłynąć na to, co dzieje się w szkole, macie szansę lepiej się zintegrować, poznać nowych ludzi, rozwijacie swoje pasje i zainteresowania, możecie znaleźć fajny sposób na spędzanie wolnego czasu, wzbogacacie ofertę imprez szkolnych, macie możliwość zorganizowania dyskoteki, zawodów sportowych, koncertu, możecie znaleźć fundusze na realizację swoich pomysłów, zyskujecie satysfakcję z możliwości zrobienia czegoś dla innych, macie szansę wykazać się swoją kreatywnością, możecie skuteczniej bronić praw ucznia, uczycie się współpracy w grupie, zdobywacie nowe, cenne doświadczenia i umiejętności zarządzania projektem czy zdobywania środków na własne działania, bierzecie udział w kreowaniu szkolnej rzeczywistości, dostosowujecie ją do swoich potrzeb i oczekiwań i uzyskujecie szansę na rozwiązanie szkolnych problemów.

Inicjatywy Samorządu Szkolnego Poza reprezentowaniem uczniów, dbaniem o ich prawa i umożliwianiem większej liczbie osób współdecydowania o szkolnych sprawach, samorząd uczniowski pełni jeszcze jedną ważną rolę. Jest to umożliwianie uczniom realizacji własnych pomysłów związanych z uatrakcyjnieniem i organizacją szkolnego życia. Samorząd Szkolny organizuje takie imprezy szkolne jak: DZIEŃ KOTA, WYBÓR PRZEWODNICZĄCEGO SAMORZĄDU, WYBORY RADNEGO DO MŁODZIEŻOWEJ RADY MIASTA, MIKOŁAJKI, WALENTYNKI. Samorząd ZS5 w ostatnich latach” - zorganizował koncert zespołu rockowego, - włączył się w akcje: „Góra Grosza, Gwiazdkowa Niespodzianka, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, ”Pomagamy z uśmiechem”, zbiórka rzeczy dla Domu Samotnej Matki, - organizował noce filmowe, wypady na kijki, dyskotekę, - włączył się w akcje Młodzieżowej Rady Miasta: konkurs „Otwarty Umysł”, „Mikołaje na motorach”, - chętnie pomagał nauczycielom, którzy organizowali w szkole różnego rodzaju imprezy, takie jak: Barbórka, Tydzień Śląski, cukiernicza kawiarenka itp.

PRAWA UCZNIA Każdy ma prawo do nauki. Nauka do 18 roku życia jest obowiązkowa. W związku z tym wszyscy muszą mieć dostęp do szkół dostosowanych do Waszych potrzeb. Na przykład uczniowie niepełnosprawni lub z trudnościami w uczeniu się mogą chodzić do odpowiednich typów szkół - integracyjnych czy specjalnych. Uczniowie szczególnie uzdolnieni też mają prawo do indywidualnego programu nauczania. W szczególnych przypadkach uczniowie mogą spełniać obowiązek szkolny poza szkołą. Zgodę na to udziela dyrektor najbliższej szkoły.

BEZPIECZEŃSTWO I WARUNKI NAUKI Szkoła powinna zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki nauki, a ponadto bezpłatny transport i opiekę lub zwrotu kosztów przejazdu, kiedy odległość od domu ucznia do szkoły jest większa niż 3 km (uczniowie klas I – IV szkoły podstawowej) lub 4 km (klasy V i VI lub gimnazjaliści). Z bezpieczeństwem wiąże się również zdrowie – każdy uczeń ma prawo do ochrony zdrowia i równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej INFORMACJE W przypadku uczniów prawo dostępu do informacji dotyczy w szczególności możliwości zapoznania się z programem nauczania, wymaganiami edukacyjnymi i zasadami oceniania. Nauczyciele nie mogą zataić przed uczniami ich ocen, sprawdzonych kartkówek, sprawdzianów czy prac pisemnych

POMOC Jeśli uczniowie mają problemy z nauką, mogą brać udział w zajęciach wyrównawczych. Mają również prawo do korzystania z pomocy psychologa i pedagoga. Samodzielnie decydują, czy chcą z niej skorzystać i nic za nią nie płacą. Istnieją specjalne fundusze przeznaczone na pomoc materialną dla uczniów, tj.: - stypendium szkolne, - zasiłek szkolny. Dla uczniów z dobrymi wynikami skierowane są:- stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,- stypendium Prezesa Rady Ministrów,- stypendium Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. CZAS WOLNY, ROZWÓJ ZAINTEREOWAŃ Obowiązek szkolny to nie wszystko. Każdy uczeń ma prawo do wypoczynku i czasu wolnego, do zabawy i uczestniczenia w życiu kulturalnym. Może chodzić na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne rozwijające jego zainteresowania i uzdolnienia. Uczniowie z talentami sportowymi mają prawo do takiej organizacji zajęć szkolnych, która umożliwi pogodzenie treningów z nauką.

Konstytucja RP zapewnia każdemu wolność wyrażania swoich poglądów. W przypadku uczniów zapis ten w szczególności będzie dotyczył życia szkoły: możliwości wypowiadania własnych sądów, opinii na temat programów i metod nauczania oraz ważnych spraw szkoły i klasy. Ponadto uczniowie mają prawo przedstawiania własnego stanowiska w sprawach światopoglądowych i religijnych. Jeśli wśród Was są osoby należące do mniejszości etnicznych, narodowych, językowych czy różnych wyznań i religii, to mają oni prawo do podtrzymywania swojej tożsamości oraz własnej historii i kultury. Trzeba pamiętać, że chodzenie bądź nie na lekcje religii lub etyki nie może być powodem dyskryminacji przez kogokolwiek i w jakikolwiek sposób. SWOBODNE WYRAŻANIE MYŚLI I PRZEKONAŃ

Każdy uczeń ma prawo do ochrony przed poniżającym traktowaniem oraz przemocą fizyczną lub psychiczną. Zabronione są kary cielesne i takie, które naruszają jego godność (obrażanie, poniżanie, wyśmiewanie, presja psychiczna). Wszyscy mają konstytucyjnie zapewnioną nietykalność i wolność osobistą! ŻYCIE BEZ PRZEMOCY Każdy ma prawo decydować o swoim życiu osobistym. Istnieje też zakaz zmuszania do ujawniania swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub politycznych. Nawet, jeśli wypytuje Was ktoś bardzo „ważny”, jak dyrektor szkoły lub kurator, nie musicie mu opowiadać wszystkiego o sobie. W szkole prawo do prywatności oznacza między innymi: ochronę danych osobowych, zakaz publicznego komentowania sytuacji rodzinnej, społecznej, osobistej ucznia, poszanowanie informacji o sytuacji osobistej ucznia powierzonej wychowawcy, pedagogowi lub psychologowi, zapewnienie warunków do korzystania z szatni i toalet bez skrępowania. PRYWATNOŚĆ

KAŻDY Z WAS, JAKO UCZEŃ, MOŻE CIESZYĆ SIĘ PRAWEM DO: nauki, bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki, informacji, pomocy, wypoczynku i czasu wolnego, swobodnego wyrażania myśli i przekonań, życia bez przemocy, prywatności.

„SZCZĘŚLIWY NUMEREK” „Szczęśliwy numerek” w naszej szkole umożliwia zwolnienie ucznia z odpowiedzi ustnej i niezapowiedzianych kartkówek tylko w danym dniu. SZCZĘŚLIWY NUMEREK już obowiązuje!!!

Młodzieżowa Rada to coś więcej niż jedno spotkanie w miesiącu na sesji w Urzędzie Miasta. To ciągłe działanie na rzecz młodzieży. Kim jesteśmy? Jesteśmy wspólnotą uczniów poziomu gimnazjalnego i średniego, która chce aktywnie uczestniczyć w życiu naszego miasta – Rudy Śląskiej. Radni do Młodzieżowej Rady Miasta wybierani są demokratycznie w każdej placówce oświatowej – gimnazjum lub szkole średniej. Z każdej szkoły wybiera się jednego przedstawiciela. Kadencja radnego trwa dwa lata lub może się skrócić jeśli radny nie wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Spotykamy się w sali sesyjnej naszego Urzędu Miasta i podejmujemy rezolucje, kierujemy petycje, organizujemy różne konkursy i imprezy dla młodzieży naszego miasta.

Radni naszej szkoły brali udział w wielu debatach organizowanych przez Młodzieżową Radę Miasta oraz uroczystych sesjach Rady Miasta. Dzięki nim w naszej szkole została przeprowadzona akcja "Mikołaje na motorach" oraz uczniowie naszej szkoły wzięli udział w interdyscyplinarnym konkursie "Otwarty umysł".

Radni Młodzieżowej Rady Miasta, którzy reprezentowali naszą szkołę: – Paulina Patalas, – Zuzanna Koloch, – Daniel Zapalski, – Adrian Hajok, Dominika Simon, Sebastian Pasoń Jeden z naszych radnych o MRM : Daniel Zapalski: Czym tak na prawdę jest MRM? Nie znam definicji. Nigdy mi nie była potrzebna, właściwie żadnemu z młodzieżowych radnych definicja nie była potrzebna, żeby wiedzieć co robić. Dla nas MRM byłą narzędziem do zmieniania wizerunku młodzieży. Staramy się pokazać talenty, pasje i zaangażowanie młodzieży na terenie naszego miasta, wzbudzamy wśród naszych rówieśników przeświadczenie, że mają tu coś do powiedzenia. Ja osobiście chciałem przekonać ludzi, żeby pokazywali swą indywidualność, w szkole i po za nią, żeby jasno mówili, co im nie pasuje i co im się podoba, a przede wszystkim chciałem ludzi zachęcać do głosowania, pokazać że każdy głos ma znaczenie. Pozdrawiam VI kadencję!

r. WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Terminy związane z wyborami: 7 – 14 września 2016 r. – przyjmowanie zgłoszeń od kandydatów – 11 października 2016 r. – kampania wyborcza – kandydaci w sposób kulturalny i demokratyczny zachęcają wyborców do głosowania na swoją osobę NOWY TERMIN WYBORÓW!!! 12 października 2016 r. (środa) – wybory do Samorządu Uczniowskiego 13 października 2016 r. – ogłoszenie wyników

IMPREZY SAMORZĄDU

DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU 2015/2016

zbiórka darów na rzecz rudzkiego schroniska dla zwierząt

DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU 2015/2016 MUZYCZNY DZIEŃ KOBIET MUZYCZNY DZIEŃ CHŁOPCA AKCJA „ZA CO LUBISZ SWOJĄ SZKOŁĘ?”

DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU 2015/2016

WYBORY!!! r. WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Terminy związane z wyborami: 7 – 14 września 2016 r. – przyjmowanie zgłoszeń od kandydatów – 11 października 2016 r. – kampania wyborcza – kandydaci w sposób kulturalny i demokratyczny zachęcają wyborców do głosowania na swoją osobę NOWY TERMIN WYBORÓW!!! 12 października 2016 r. (środa) – wybory do Samorządu Uczniowskiego 13 października 2016 r. – ogłoszenie wyników

KANDYDACI NA PRZEWODNICZĄCEGO SZKOŁY EWELINA PIECZKA

EWELINA PIECZKA Witam! Nazywam się Ewelina Pieczka! uczęszczam do pierwszej klasy naszego technikum o profilu technik spedytor i chcę zostać przewodniczącą naszej szkoły! Lubię słuchać muzyki i spotykać się ze znajomymi. Jestem pogodną, uśmiechniętą i pomocną dziewczyną. Sądzę, że posiadam takie cechy jak kreatywność, pomysłowość, odpowiedzialność, sumienność, pracowitość, zorganizowanie, obowiązkowość i chęć współpracy.

EWELINA PIECZKA Będę chciała wprowadzić więcej rozrywki w szkolne życie, trzeba w końcu mieć jakiś odpoczynek w tym nawale nauki, spróbuje zorganizować więcej wyjść i wycieczek. Będą organizowane różne imprezy szkolne, takie jak: dzień kota, andrzejki itp. Nie zapomnę oczywiście o ruchu fizycznym, organizowane będą różnego rodzaju zawody i gry w których będziecie mogli się sprawdzić i konkurować z innymi.

EWELINA PIECZKA Jeśli ktokolwiek będzie miał z czymś problem, to będę starała się pomagać, Jeśli będą jakieś propozycje inicjatyw szkolnych również wezmę je pod uwagę i postaram się pomóc, Chce zrobić wszystko, by każdy uczeń czuł się w tej szkole dobrze. ODDAJ SWÓJ GŁOS NA MNIE!!!

TWÓJ KANDYDAT NA PRZEWODNICZĄCEGO SZKOŁY ARKADIUSZ POTEMPA a

ARKADIUSZ POTEMPA Witajcie !! Nazywam się Arkadiusz Potempa. jestem uczniem klasy III AT. Jestem osobą kreatywną, miłą, uprzejmą oraz kulturalną. Moim zainteresowaniem jest głównie muzyka, ale do tego też motoryzacja i filmy. Chciałbym zostać przewodniczącym samorządu szkolnego naszej szkoły, ponieważ to my uczniowie tworzymy szkołę i to dzięki nam szkoła istnieje i musimy umilić sobie pobyt w niej, dlatego czuję, że jestem odpowiednim kandydatem, na którego warto zagłosować i poniżej postaram się to udowodnić!

ARKADIUSZ POTEMPA Mam dobre kontakty z gronem nauczycielskim, dzięki czemu potrafię załatwić różne sprawy z nauczycielami! Postaram się zorganizować różnego typu atrakcje, które umilą wam pobyt w naszej szkole : Dyskoteki szkolne, Wyjazdy na narty, Wyjścia do kina, Muzyka podczas przerw, Różnego rodzaju konkursy, Szczęśliwy numerek, Noc filmowa z wybranymi przez uczniów filmami!!!

MARTYNA MAGIERA I BG

Uczennica 1b G, mówią na nią „Mała„! Trenuje piłkę koszykową, bardzo sprawna, zawsze uśmiechnięta! Chce działać w szkole, organizować różnego typu imprezy! Chce być głosem uczniów klas gimnazjalnych w naszej szkole! Będzie współorganizować różnego typu imprezy i dbać o dobro uczniów!

NATALIA SOWA 1AT

NATALIA SOWA 1AT Szkoła nie tylko do nauki!!! Nazywam się Natalia Sowa. Mam 16 lat. Chodzę do klasy 1aT. Nowa szkoła, nowe możliwości! Kandyduje na przewodniczącą naszej szkoły (jeśli wygram, to będę chciała organizować): Różnego rodzaju imprezy (okolicznościowe, dyskoteki, bale z rożnych okazji) Szczęśliwy numerek! Konkursy dla wszystkich (z nagrodami)! Sklepik szkolny! Kiermasze (nie tylko książek)! Pokazy talentów! Chciałabym tą szkołę upiększać, ile to możliwe! I żeby każdy (mając nawet na 7:10) z ochotą do niej przychodził!