Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Advertisements

„Czyste Powietrze Wokół Nas”
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
„zdrowe życie w szkole i w domu” Wielu z was spotyka się ze zjawiskiem palenia papierosów. Zanim ktoś będzie was namawiał do palenia musicie wiedzieć,
Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Przygotowała Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zjednoczonej Europy, kl. 6b Nikotyna - legalny narkotyk.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
„ZNAJD Ź WŁA Ś CIWE ROZWI Ą ZANIE” Program profilaktyki antynikotynowej.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Zdrowe odżywianie. Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla zdrowia w celu zapewnienia lub poprawy.
System edukacji w Polsce
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
14 listopada Światowy Dzień Walki z CUKRZYCĄ
Sześciolatek idzie do szkoły
SKUTKI PALENIA WYROBÓW TYTONIOWYCH
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Światowy Dzień Rzucania Palenia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 sierpnia 2015 r
Co każdy Rodzic wiedzieć powinien czyli
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Sześciolatek idzie do szkoły
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Palenie szkodzi zdrowiu
Nie pal przy mnie, proszę
W 2016 roku podejrzenie doświadczania przemocy w rodzinie dotyczyło 7074 dziewcząt i 7149 chłopców w wieku 0-18 lat (źródło: KG Policji) W 2015 roku hospitalizowano.
Szkoła Promująca Zdrowie
Papierosy są groźne dla zdrowia.
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
ŚWIATOWY DZIEŃ RZUCANIA PALENIA
„Czyste powietrze wokół nas” Grupa 0c
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Aktywny RODZIC.
Nie byłoby problemu SMOGU,
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Program antynikotynowy

Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie paleniu tytoniu. Dlatego też konieczne są interdyscyplinarne działania zmierzające do kształtowania prawidłowych postaw zdrowotnych wśród dzieci i młodzieży.

„Jak się czuje kiedy dymi papieros?” Głównym celem było skupienie uwagi dzieci na wrażeniach związanych z odczuwaniem różnych zapachów – miłych i niemiłych.

„Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?” Historia podróży Dinka pociągiem, zabawa z piosenką – nauka asertywności – nabywanie gotowości bez przykrych konsekwencji dla siebie i innych – zwrócenia uwagi dorosłej osobie palącej, że przy dzieciach nie należy palić.

„Jak unikać dymu papierosowego?” Wzrost kompetencji dzieci w zakresie umiejętności zachowania się, gdy znajdują się w zadymionych pomieszczeniach, radzenie sobie w sytuacjach, w których inni palą papierosy. Dzieci wykonały znaczki.

Plakaty dzieci Badania psychospołecznych uwarunkowań palenia tytoniu duże znaczenie przypisują środowisku, w jakim wzrastają dzieci. Nie ulega wątpliwości, że pierwszym środowiskiem rozwojowym i wychowawczym dziecka jest rodzina, następnie instytucje wychowawcze, takie jak przedszkole, szkoła oraz grupa rówieśnicza.

Nie pal przy mnie Wzory zachowań, także w odniesieniu do nałogu palenia, kształtuje środowisko rodzinne, a poprzez „formowanie norm i wartości” może kreować postawy i zachowania z tym związane.

Z badań wynika jednoznacznie, że prawdopodobieństwo palenia przez dzieci wzrasta, gdy palą rodzice lub starsze rodzeństwo, a także wówczas, gdy rodzice przejawiają tolerancję wobec prób palenia przez ich dzieci. Dowiedziono ponadto, że na inicjowanie palenia tytoniu przez dzieci znaczny wpływ wywiera palenie tytoniu przez ich matki. Spostrzeżenie to jest szczególnie ważne w pierwszych pięciu latach życia dziecka – jeśli matka w tym okresie pali, dziecko przyswaja sobie jej zachowania jako nieodłączny czynnik – element swoich późniejszych zachowań. Podobnie jak środowisko rodzinne, na postaw´ dzieci wobec palenia tytoniu, ma wpływ także szkoła. Szkoła jest terenem, gdzie wpływy różnych środowisk wzajemnie się krzyżują i przenikają Uczniowie w szkole przyswajają sobie pewne nawyki, wzorując się między innymi na postawach i zachowaniach wychowawców i nauczycieli. Tak więc, skuteczne oddziaływanie antytytoniowe może prowadzić tylko nauczyciel niepalący.

Jednym z głównych celów Narodowego Programu Zdrowia jest zmniejszanie rozpowszechniania palenia tytoniu. Szczególny nacisk położony jest na zapobieganie palenia wśród dzieci i młodzieży. Tak więc zapobieganie podejmowaniu palenia w wieku rozwojowym jest nieodzownym warunkiem skuteczności przeciwdziałania epidemii chorób odtytoniowych, a edukacja antytytoniowa staje się niezbędnym elementem wychowania zdrowotnego, od najmłodszych lat zważywszy na szczególnie niekorzystne zjawisko biernego palenia.

Dla dzieci w wieku przedszkolnym, bierne palenie oznacza między innymi: zwiększoną częstość występowania przewlekłego zapalenia ucha środkowego, zwiększoną konieczność interwencji chirurgicznej w przebiegu zapalenia ucha środkowego, zaburzenia rozwoju psychoruchowego, zaburzenia zachowania dziecka, zmniejszona gotowość szkolna mniejsza odporność na infekcje. Dodatkowo nie sprzyjają walce z biernym paleniem nieprawidłowe, niekorzystne wzorce zachowań społecznych i zdrowotnych. Bierne palenie nie jest jeszcze postrzegane w kategoriach szkodliwych oddziaływań na ludzki organizm. Palenie przy dzieciach jest ciągle społecznie aprobowane.

Prace dzieci

Oj, papieros brzydko pachnie

Bawimy się z Dinkiem

Papieros to Twój wróg!!!