Jak poznać Ks. Bosko? I Część.  Czy ja dobrze Go znam?  Jakie mam o Nim wyobrażenie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czyli o co w tym wszystkim chodzi
Advertisements

czyli Wprowadzenie do filozofii
Święty Jan Bosko.
Patriotyzm przyszłości.
Po co ewangelizować?.
Jak mówić o Bogu?.
Czy chrześcijanie są tolerancyjni?
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
Twórca słynnego dzieła filozoficznego pt. Myśli
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
I.RACJONALIZM a RELATYWIZM II. OBIEKTYWIZM
Nie lękajcie się, otwórzcie drzwi Chrystusowi
O bezużyteczności filozofii?
Wychowanie i wychowawcy wobec problemów płynnej nowoczesności
JAN PAWEŁ II
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
TAK ŻYJ ABYŚ BYŁ CHWAŁĄ PANA KTÓRY CIĘ STWORZYŁ.
ZE WZGLĘDU NA MIŁOŚĆ BOGA
Prezentacja powstała na zajęciach TIK w edukacji w ramach projektu Jakość to nasz cel CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Geneza, przedmiot i funkcje filozofii
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
JAN PAWEŁ II wychowawca młodzieży.
Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
dynamizm miłości w misji
Prezentacja multimedialna
Życie nastolatka.
RACHUNEK SUMIENIA.
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Siostry Nazaretanki o swoim życiu i powołaniu
W CZAS ADWENTU z wiarą o wierze z miłością o miłości.
Błogosławiony Jan Paweł ll- człowiek modlitwy
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
Przyrzeczenie harcerskie
JAN PAWEŁ II ORĘDOWNIK RODZIN.
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
…– myślę o najbliższych
SŁOWO ŻYCIA Kwiecień 2014.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
TYDZ I EŃ WYCHOWANIA.
Miejsce przekazywania tradycji i wartości
Jan Paweł II - Papież Wolności
Rodzina-źródłem życia, szacunku i miłości
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Wartości w życiu człowieka
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania biblijnego Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Domowy Kościół gałąź rodzinna Ruchu Światło-Życie
9. Pod skrzydłami Bożej opatrzności
Stoisz u naszych drzwi Stoisz u naszych drzwi, kołaczesz długo, Słowa życia wiecznego masz, Kto Twój usłyszy głos i drzwi otworzy, Będzie trwał w Tobie,
FRANCISZKANEK RODZINY MARYI
Adoracja II Niedziela Listopada 2015
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
„Czucie i wiara silniej mówi do mnie Niż mędrca szkiełko i oko.”
Praktyczne wskazania Punkty odniesienia dla naszego życia i działania III Część.
„… myślmy o Nim jak o gwałtowniku Królestwa Bożego…” Jan Paweł II Mówi się o nim jak o proroku. Inni zauważali w Nim charyzmatyka i mistyka, dla wielu.
SPOTKANIE IV. CO OZNACZA, GDY NA DRZWIACH BIURA JEST UMIESZCZONY PRZED NAZWISKIEM SKRÓT:
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Po co ewangelizować?.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Św. Jan Paweł II - wzór mądrości
Po co ewangelizować?.
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
PAPIESKI WYDZIAŁ TEOLOGICZNY WE WROCŁAWIU
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 5
Zapis prezentacji:

Jak poznać Ks. Bosko? I Część

 Czy ja dobrze Go znam?  Jakie mam o Nim wyobrażenie?

Historia Ks. Bosko to punkt odniesienia dla tego kim jestem jako salezjanin współpracownik/przyjaciel Ks. Bosko.

Jak studiować ks. Bosko?

Jego życie by odkrywać Go jako: wychowawcę i pasterza, założyciela, przewodnika i prawodawcę Poznać Umiłować Naśladować Wzywać go.

Jak św. Franciszek dla Franciszkanów Św. Ignacy Loyola dla Jezuitów Tak św. Jan Bosko dla Salezjanów

Po co go na nowo poznawać? Po to by: -lepiej zrozumieć i ocenić -odkryć jego praktyczny geniusz (na dziś) -uzdolnienia wychowawcze (wzór wychowawcy chrześcijańskiego) -Duchowość -historie dzieł jako odpowiedź na potrzeby społeczności, w której żył i pracował -obecność i działanie Bożej opatrzności (w dziele wychowania nie jesteśmy sami) -nie chodzi o aprioryczne odrzucenie istniejących wizerunków, często uświęconych przez tradycję -Przedstawić i zreinterpretować postać Księdza Bosko, która będzie aktualna; która będzie przemawiała do dzisiejszego świata i współczesnym językiem.

Nasz kontekst kulturowy jako punkt wyjścia do rozważań  Złożoność współczesnego życia  Globalizacja,  Kultura postmodernistyczna,  Trudności duszpasterskie,  Spadek powołań,  „Zakwestionowanie” życia konsekrowanego,  (wiara, nadzieja i miłość)  Radykalne przemiany

 Filozofia postmodernistyczna proklamuje zmierzch i upadek istniejących dotychczasowych kanonów kulturowych jak i całej tradycji.  Proponuje radykalny pluralizm  Odrzucenie wszelkich struktur i schematów życia społecznego.  Ten sposób widzenia rzeczywistości chce udowodnić, że rzeczywistość zbudowana jest z wielu niezależnych od siebie fundamentalnych czynników czy zasad.  Postmodernistyczny pluralizm w swoim zasięgiem ogarnia wszelkie formy wiedzy, myślenie jak i wzorce postępowania społeczeństwa.  Przypatrując się demokracji i tolerancji, postmodernizm sprzeciwia się istnieniu obiektywnej prawdy o świecie rzeczywistym, uważając ją za swoistą formę przymusu.  Filozofia postmodernistyczna zakłada, że jedyną drogą do zachowania tolerancji jest odrzucenie klasycznych zasad oceny.  Wynika z tego, że poczucie filozoficznej pewności, której fundamentem była rzeczywistość mająca jakąś istotę czy niezawisłą prawdę narzuconą społeczeństwu, nie istnieje.  Program postmodernistycznej filozofii postawił sobie za zadanie, wyzwolenie społeczności ludzkiej od istniejącej filozofii. Tak, więc głównym zadaniem nowej filozofii jest zerwanie z dotychczasowymi kanonami postępowania z jednoczesną próbą stworzenia nowych norm społecznych

W historii Ks. Bosko należy przede wszystkim odkryć jego percepcję, konkretną i uczuciową, powszechną, teologiczną i społeczną problemu młodzieży ”opuszczonej” i przedstawienie go możliwie szerokiej grupie tych, którzy chcą się tym zadaniem/misją zająć. 1

2 Odkryć co znaczy być wiernym Ks. Bosko:  Poznać jego życie i historię jego czasów  Uczynić naszym jego inspiracje  Przyjąć jego motywacje i wybory  Pielęgnować stałą i wielką miłość do młodzieży, zwłaszcza najuboższej

3 Skonfrontować z dzisiejszymi obszary ubóstwa:  Materialne,  Praca nieletnich,  Wykorzystywanie seksualne  Brak edukacji i wykształcenia zawodowego  Trudności z wejściem w świat pracy  Mała wiara w siebie,  Lęk przed przyszłością,  Utrata sensu życia

Jak pomóc?  Obdarzając bezinteresowną mądrą miłością  Być obecnymi wśród nich dyskretnie i wiarygodnie  Ofiarowując konkretne propozycje dotyczące ich przyszłości  Stawać się kompetentnymi przewodnikami (młodzieży nie interesuje byle jako odpowiedź na jej pytania)  Być obecni w nowych przestrzeniach ich obecności – cyfrowi tubylcy  Pomóc w przezwyciężaniu „konfliktu pokoleń”  Troska o młodzież w ich drodze wzrastania i dojrzewania  Wspieranie gdy z racji wojny, głodu, braku perspektyw życia opuścili swój dom rodzinny – doświadczenie samotności (emigranci, Węgry)  Pomoc w znalezieniu pierwszej pracy  Otoczyć troską tych, którzy budują swój świat uczuć, swoją rodzinę (okres narzeczeństwa), pierwsze lata małżeństwa, pomoc w wychowywaniu ich dzieci  Pomoc w odnalezieniu sensu życia proponując im drogę poznania i przyjaźni z Panem Jezusem, doświadczeniem żywego Kościoła, konkretne zaangażowanie.