Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
Ul. Standego Łódź tel
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego ul. Giewont Łódź Tel. (42)
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło języka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 141 W ŁODZI im. generała Mariusza Zaruskiego ul. Zakładowa 35.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Paulo Coelho Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło plastyczne Koło młodych twórców Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło języka angielskiego.
Szkoła Podstawowa Nr 205 im. św. Jadwigi Królowej Polski Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi ul. Hufcowa 20A, Łódź, tel facebook: SP 11 Łódź.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
91 – 134 Łódź, ul. Rojna 58c ul. Rojna 58c Łódź tel./fax – 134 Łódź, ul. Rojna 58c.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012

ZESPÓŁ EWALUACYJNY W SKŁADZIE: PRZEWODNICZĄCA: MARIA BAJER - NAUCZYCIEL JĘZYKA POLSKIEGO CZŁONKOWIE: MAGDALENA KARAŚ – NAUCZYCIEL MATEMATYKI I FIZYKI RENATA WIŚNIEWSKA - NAUCZYCIEL CHEMII

Opis przedmiotu ewaluacji Obszar I: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły Wymaganie 1.3: Uczniowie są aktywni Cele ewaluacji: Zweryfikowanie dotychczas realizowanej oferty zajęć pozalekcyjnych pod kątem oczekiwań uczniów i rodziców. Określenie w jakim stopniu uczniowie są samodzielni i autonomiczni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły.

PYTANIA KLUCZOWE 1. Jaką ofertę zajęć pozalekcyjnych oferuje szkoła? 2. W jakich zajęciach uczniowie najchętniej uczestniczą? 3. Jakie zajęcia pozaszkolne uzupełniają ofertę szkoły?

Informacje dotyczące organizacji ewaluacji 1.Wskazanie źródeł informacji o jakości pracy w obszarach objętych ewaluacją: Uczniowie klas 4 – 6 SP 2. Opis metod i narzędzi badawczych wykorzystanych przy ewaluacji: Sondaż – uczniowie Wywiady- nauczyciele, uczniowie Analiza dokumentów szkolnych

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE – OFERTA SZKOLNA na rok szkolny:2011/ KOŁO TEATRALNE I TANECZNE 2. ZAJECIA WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI 3. CHÓR SZKOLNY 4. ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE ORAZ KÓŁKO PRZYRODNICZE 5. KÓŁKO MATEMATYCZNE DLA KLAS IV 6. ZAJĘCIA NA BASENIE 7. JĘZYK ANGIELSKI DLA KLAS SP 8. TENIS STOŁOWY 9. SKS – BOKS, KARATE 10. KOŁO MISYJNE 11. KÓŁKO ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH [SZYCIE, SZYDELKOWANIE, WYSZYWANIE] 12. KÓŁKO ORIGAMI

WYNIKI BADANIA SONDAŻOWEGO przeprowadzonego wśród uczniów klas IV – VI SP W badaniu sondażowym brało udział: Klasa IV: 35 uczniów Klasa V:30 uczniów Klasa VI: 33 uczniów W sumie: 98 uczniów

Pytanie 1. Jak spędzasz wolny czas?

Pyt. 2. Czy lubisz czytać książki?

Pyt. 3. Jakie programy telewizyjne najczęściej oglądasz?

Pyt. 4. Czy jest coś co Cię interesuje, lecz istnieją ograniczenia uniemożliwiające zgłębienie danej dziedziny?

Pyt. 5-8: Zainteresowania, zajęcia sportowe, korepetycje realizowane w szkole i poza szkołą

Pyt. 9: Jeśli korzystasz z korepetycji wymień z jakiego przedmiotu i w jakim wymiarze.

Aktywność sportowa naszych uczniów

Podsumowanie 1. Uczniowie klas IV – VI podejmują wiele różnorakich form aktywności pozalekcyjnej realizowanych: w szkole podczas zajęć dodatkowych w ramach zajęć organizowanych przez pozaszkolne instytucję w domach rodzinnych 2. Szkoła oferuje szeroką gamę zajęć pozalekcyjnych stymulujących zarówno rozwój intelektualny jak i fizyczny uczniów 3. Zdecydowana większość deklaracji określając czas trwania aktywności rozwijających własne zainteresowania i uzdolnienia lokowało odpowiedź w zakresie do 2 lat 4. Tylko 20% uczniów deklaruje rozwój zainteresowań trwający dłużej niż 2 lata 5. Z zestawienia wyników analizy (p. 3 i p. 4) można wywnioskować, iż pole zainteresowań dzieci podlega częstym modyfikacjom

Podsumowanie cd. 6. W trakcie analizy zaobserwowano wyraźne przeszacowania ( zarówno in plus jak in minus) w zakresie czasu spędzanego: przed TV przed monitorem komputera przy grach komputerowych przy lekturze na spotkaniach towarzyskich 7. Analiza danych wykazała znaczną dysproporcję pomiędzy postrzeganiem czasowego zakresu form aktywności deklarowanych przez uczniów i zaobserwowanych przez nauczycieli. Uczniowie wskazują na zdecydowanie mniejszy udział w zajęciach pozalekcyjnych realizowanych na terenie szkoły niż prowadzący te zajęcia nauczyciele 8. 26% badanych zgłaszało ograniczenia finansowe jako przyczynę nie podejmowania dodatkowej aktywności pozalekcyjnej i pozaszkolnej % deklarowało brak jakichkolwiek przeszkód w podejmowaniu dodatkowej aktywności pozalekcyjnej i pozaszkolnej

Podsumowanie cd. 10. Realizowany poza szkołą indywidualny program rozwoju osobowości uczniów obejmuje: uczęszczanie do szkoły muzycznej ( nauka gry na pianinie, gitarze) uczestnictwo w zajęciach chóru parafialnego, naukę gry na instrumentach (saksofon, trąbka) w chludowskiej orkiestrze dętej naukę jazdy konnej w klubie jeździeckim wędkarstwo hobbystyczne żeglarstwo klubowe prywatne lekcje fotografii zajęcia plastyczne (malarstwo i ceramika) gra w siatkówkę (Poznań) 11. Uczniowie zgłaszali korzystanie z korepetycji przedmiotowych: z języka angielskiego – 28 z matematyki- 18 z języka polskiego – 7 z historii – 1 z przyrody - 1

Wnioski Szkoła oferuje uczniom szeroki wachlarz zajęć sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi osobowości 1. Być może warto wzbogacić ofertę szkoły w zakresie zajęć dodatkowych o: koła językowe koła matematyczne koło historyczne 2. Być może warto poddać dodatkowej analizie przyczyny różnic ilościowych w postrzeganiu aktywnego udziału w zajęciach pozalekcyjnych przez uczniów i prowadzących te zajęcia nauczycieli 3. Być może warto pomyśleć o zorganizowaniu form prezentacji promujących i utrwalających sukcesy pozaszkolne uczniów