Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele szkolenia zapoznanie nauczycieli z rodzajami interwencji wobec sprawców aktów agresji i przemocy przedstawienie możliwości prawnych postępowania w.
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
identyfikacji zjawiska diagnozie stanu i potrzeb,
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Rola i zadania koordynatora bezpieczeństwa
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„ Przemoc nie jest oznaką siły, lecz słabości.” ks. Jerzy Popiełuszko
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Izabela Kołodziejczyk
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
PEDAGOG SZKOLNY.
Tematyka prac magisterskich
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Szkoła Promująca Zdrowie
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Samorząd Uczniowski.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Lidia Karczmarz.  Systemowe myślenie w kontekście szkoły  Cechy bezpiecznego systemu  Wprowadzanie zmian  Program „Tamujemy przemoc”
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Doskonalenie nauczycieli granty
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
4 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski

Grono pedagogiczne a bezpieczeństwo w szkole Formalna odpowiedzialność za bezpieczeństwo Kluczowa relacja w szkole

Grono pedagogiczne jako kluczowa relacja w szkole Nadrzędność relacji między nauczycielami w społeczności szkolnej. Cały system będzie pracował na rzecz tej relacji – nawet pomimo objawów. „Obiekt zainteresowania” z punktu widzenia działań naprawczych

Istotne aspekty funkcjonowania grona pedagogicznego dla bezpieczeństwa w szkole 1. Charakter relacji między nauczycielami 2. Hierarchia w gronie 3. Przebieg komunikacji 4. Granice grona 5. Poziom kompetencji 6. Udzielanie sobie wsparcia

Charakter relacji między nauczycielami Sojusze vs. Koalicje Napięcie interpersonalne rozładowywane w całej szkole Wciąganie rodziców, uczniów w obozy Zjawisko kozła ofiarnego w gronie i w szkole

Hierarchia w gronie Rzeczywista vs. Formalna władza dyrektora Mobbing Nadodpowiedzialność Przemocowe gwiazdy Nadaktywni rodzice

Przebieg komunikacji Tajemnice Chaos komunikacyjny Brak granic w komunikacji

Granice grona Wyraźne, przepuszczalne Zwieranie szeregów dla uszczelnienia granic Brak poczucia bezpieczeństwa i wspólnoty – wzrost lęku Rotacja w kadrze

Poziom kompetencji grona Przerzucanie odpowiedzialności Agresywne zachowania wobec siebie, rodziców, uczniów Nierozróżnianie konfliktu i przemocy Mobbing Nieskuteczne interwencje

Udzielanie sobie wsparcia Samotność vs. współdziałanie Kontrola Brak więzi Destruktywne formy rozładowywania napięcia Zrzucanie odpowiedzialności

Dziękuję za uwagę Tomasz Wojciechowski: