Po co tworzyć Kodeks 2.0? Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno- informacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

SP nr 11 im. M. Kownackiej w Łodzi 2011/2012
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
KODEKS 2.0.
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Szkoła Podstawowa Nr 4 w Chojnowie mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Zapis prezentacji:

Po co tworzyć Kodeks 2.0? Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno- informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. Chodzi o zdobywanie, rozwijanie i sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów, ale także o komunikację wewnątrz szkoły oraz o kontakty z rodzicami i instytucjami zewnętrznymi (bibliotekami, muzeami, władzami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, wyższymi uczelniami), które mogą pomóc nauczycielom i uczniom w pracy.

Dlaczego i dla kogo robimy Szkołę z Klasą 2.0? Szkoła z Klasą 2.0 to ogólnopolski program, w który zaangażowana jest cała szkoła – dyrektor, nauczyciele i uczniowie. Wierzymy, że kluczem do nowoczesnej edukacji nie jest ilość sprzętu w klasie ani użycie komputera, myszki, klawiatury, konkretnego programu, aplikacji tylko „dla zasady”, ale mądre i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Do tego zawsze potrzebny jest człowiek i jego pomysł na takie włączenie technologii do procesu nauczania/uczenia się, które będzie rozwijać umiejętności współpracy, samodzielnego i krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, poszukiwania nieszablonowych rozwiązań, oraz czytania ze zrozumieniem i analizy tekstów (nie tylko literackich). Edukacja z nowymi technologiami wyzwala w uczniach ciekawość świata, pomaga go odkrywać i rozumieć, wspiera aktywne spędzanie czasu nie tylko online, ale przede wszystkim w realnym świecie – pozwala kształtować zaangażowanych i wrażliwych społecznie obywateli.

W trakcie realizacji programu w szkołach aktywny jest cały Zespół 2.0: dyrektor tworzy strategie rozwoju i efektywnej współpracy całej szkolnej społeczności, koordynator pokazuje, jak ważna jest rola szkolnego lidera wspierającego pracę Zespołu 2.0, nauczyciele włączają do pracy z uczniami metody aktywizujące.

Działają razem, ale każdy w obszarze, na którym zna się najlepiej. Sumą tych działań jest zmiana całej szkoły na ciekawszą, bardziej zaangażowaną, otwartą na nowe wyzwania i dopasowującą się do zmieniających się czasów.

Stworzenie szkolnego kodeksu jest głównym zadaniem nowych szkół w I semestrze. Kodeks 2.0 ma być zestawem reguł, które uporządkowałyby obecne zamieszanie z nowymi technologiami. Powinien wyjaśnić, jak komputer, Internet, komórka itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji. A nie tylko dostarczać prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły.

Zadania nauczycielskie – nowe szkoły I semestr: Realizacja dwóch zadań ze ścieżki Kodeks 2.0 II semestr: Realizacja trzech zadań z jednej, wybranej ścieżki zadaniowej: 1. Ścieżka Projekt edukacyjny; 2. Ścieżka Odwrócona lekcja; 3. Ścieżka Uczymy innych; 4. Ścieżka Uczniowskie forum naukowe.

Zadania koordynatora z nowej szkoły Zadania koordynatorskie 1. Spotkanie otwierające – dla nauczycieli z Zespołu 2.0; 2. Debata szkolna (zadanie tylko dla nowych szkół) – tworzenie Kodeksu 2.0 (zasad korzystania z TIK w edukacji); 3. Szkolny Festiwal – zaprezentowanie efektów działań w ścieżkach oraz innych prac uczniów; 4. Spotkanie podsumowujące – podsumowanie programu, ewaluacja jego przebiegu, mocnych i słabych stron, sformułowanie wniosków na przyszłość.

Zadania dyrektora (wybierz jedno– planowanie opisz w I semestrze, a realizację w II)

Lista zadań dyrektorskich 1. Nasz pomysł na e-szkołę opracowanie i wdrożenie planu funkcjonowania e-szkoły, stworzenie przejrzystego grafiku używania sprzętu, zadbanie o formy motywowania i wspierania nauczycieli wykorzystujących TIK. 2. Nasi e-nauczyciele– zorganizowanie wsparcia dla nauczycieli, dotyczącego wykorzystania nowych technologii na lekcjach. 3. Szkoła z Wi-Fi–zainstalowanie w szkole dostępnej dla wszystkich sieci bezprzewodowej Wi-Fi. 4. Szkoła w sieci– założenie albo zmodyfikowanie szkolnej strony internetowej i jej zastosowanie W codziennej komunikacji z uczniami i rodzicami. 5. Szkoła na platformie– wprowadzenie szkolnej platformy edukacyjnej, miejsca w sieci, gdzie gromadzone są i udostępniane szkolne materiały edukacyjne. 6. Szkoła z e-dziennikiem– wprowadzenie e-dziennika w szkole i wykorzystanie go do poprawy jakości jej pracy. 7. Komputery po lekcjach– udostępnianie uczniom sprzętu komputerowego i multimedialnego poza lekcjami. 8. Zapraszamy inne szkoły–zorganizowanie międzyszkolnej współpracy, wymiany wiedzy i doświadczeń (otwarte spotkanie dla innych szkół, wspólna praca nauczycieli z różnych szkół Nad materiałami edukacyjnymi, lekcje otwarte dla uczniów, nauczycieli i rodziców z innych szkół). 9. Spacer edukacyjny TIK– wprowadzenie w szkole zwyczaju systematycznej obserwacji sposobów wykorzystania nowych technologii na lekcjach różnych przedmiotów, ale także podczas przerw i zajęć pozalekcyjnych. 10. Szkoła otwartych zasobów– zadbanie o to, by cała społeczność szkolna w świadomy i przemyślany sposób korzystała z otwartych zasobów edukacyjnych. 11.Rodzice z Klasą– podjęcie współpracy z rodzicami w zakresie tworzenia dobrego klimatu do nauki z wykorzystaniem nowych technologii, nie tylko w szkole, ale i poza nią.

Jak długo trwa program? Program Szkoła z Klasą 2.0 trwa przez cały rok szkolny, tj. od 1 września 2014r. do 31 sierpnia 2015r. Każdy uczestnik ma do wykonania w szkole i opisania na platformie zadania, których terminy graniczne określone są w indywidualnych harmonogramach dyrektora, koordynatora i nauczyciela. Ostatecznym zaliczeniem programu wszystkim uczestnikom i szkołom (w tym wysłaniem do szkół dyplomów i certyfikatów) zajmują się Organizatorzy – mają na to czas do końca sierpnia.

Jak pracować nad Kodeksem 2.0? W toku debat i dyskusji – przy tworzeniu Kodeksu 2.0 ważna jest wymiana doświadczeń i opinii. Nauczyciele powinni przedyskutować z uczniami dotychczas panujące w szkole zasady korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).

W trakcie realizacji Zadania TIK uczniowie powinni przetestować wybrane zagadnienie Kodeksu. Ważne, aby po jego zakończeniu uczniowie wspólnie z nauczycielem wyciągnęli wnioski, jak zasady Kodeksu mają się do ich szkolnego życia, czy mogą je zmienić na bardziej przyjazne oraz jak te zasady wpływają na proces uczenia się.

Propozycja brzmienia Szkolnego Kodeksu TIK w miarę możliwości wykorzystają nauczyciele wszystkich przedmiotów, głównie w celach edukacyjnych. 2. Dążymy do wyposażenia wszystkich sal dydaktycznych w komputer z dostępem do Internetu i telewizor lub projektor. 3. Korzystając z TIK stosujemy się do regulaminów- dbamy o bezpieczeństwo i dobry stan komputerów, bezpieczeństwo danych i informacji dotyczących szkoły. 4. Szkoła zapewnia uczniom i nauczycielom dostęp do internetu. 5. Uczymy się ucząc innych i uczymy się od innych. 6. Nauczyciele i uczniowie stale doskonalą swoje umiejętności TIK. 7. Nauczyciele kształtują u uczniów umiejętności dokonywania selekcji oraz wartościowania treści internetowych źródeł informacji. 8. Przestrzegamy prawa autorskiego, prawa do wizerunku i praw pokrewnych- zgłaszamy wszelkie nadużycia w sieci. 9. Stosujemy się do zasad netykiety. 10. Uczniowie i nauczyciele wyłączają podczas lekcji telefony komórkowe. 11. Uczniowie korzystają ze sprzętu pod opieką i za zgodą nauczyciela. 12. Korzystając z sieci pamiętamy o bezpieczeństwie dla siebie i innych. 13. Do kontaktów między nauczycielami, uczniami i rodzicami wykorzystujemy dziennik elektroniczny i inne portale za zgodą stron. 14. W aktualizacji strony szkoły aktywnie uczestniczą chętni uczniowie i nauczyciele.