Zadanie 4. Treść zadania Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: 0110100110010110.... Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Advertisements

Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Ekonometria WYKŁAD 10 Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
© Matematyczne modelowanie procesów biotechnologicznych - laboratorium, Studium Magisterskie Wydział Chemiczny Politechniki Wrocławskiej, Kierunek Biotechnologia,
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Przygotowały: Laura Andrzejczak oraz Marta Petelenz- Łukasiewicz z klasy 2”D”
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Funkcja liniowa Przygotował: Kajetan Leszczyński Niepubliczne Gimnazjum Przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym Księży Orionistów W Warszawie Ul. Barska.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
KOMBINATORYKA.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
HOTEL HILBERTA O NIESKOŃCZONOŚCI Do paradoksów dotyczących nieskończoności należy seria dziwnych zdarzeń w hotelu Hilberta. Na początku XX wieku Dawid.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ Zajęcia nr 3 STUDIA WIECZOROWE / GRUPA 3 / 23-PR-WM-S6-PUE MGR BARBARA CHACZKO.
Przykład 1: Określ liczbę pierwiastków równania (m-1)x 2 -2mx+m=0 w zależności od wartości parametru m. Aby określić liczbę pierwiastków równania, postępujemy.
Język HTML Justyna Rychel. Język HTML jest obecnie szeroko wykorzystywany do tworzenia stron internetowych. Skrót pochodzi od angielskiego „HyperText.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Warsztaty kulinarne w grupie „Sówki”
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
BILANS TO JEST FORMA SPRAWOZDAWCZOŚCI KSIĘGOWEJ, KTÓRA POKAZUJE W PIENIĘŻNYM MIERNIKU STAN ŚRODKÓW GOSPODARCZYCH ZA ICH SKŁADEM I UŻYCIEM, ŹRÓDŁAMI PRZEPWYŁU.
Czytanie - przygoda i przetrwanie
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
Norma prawna.
ORGANIZACJA.
Złota liczba i podział.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
MUTACJE I CZYNNIKI MUTAGENNE
Logarytmy.
      Najpierw było tak……. "Mamo, Tato - idę do przedszkola" – czyli krótko o tym, jak zmieniało się nasze.
Liczby pierwsze.
Tytuł prezentacji, może być długi
Niedziesiętne systemy liczbowe
Wstęp do Informatyki - Wykład 3
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
„Na wyżynach myślenia”
Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Prezentacja Julia Hamala 3B.
ZADANIE NA DOBRY POCZĄTEK
ZNAKI DROGOWE STOP.
Ó S Zadanie 11 E M K A M Y K S C H R U P A N D
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Przedstawiają uczniowie klasy II c
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Implementacja rekurencji w języku Haskell
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Wigilia w grupie 0 d.
ZNAKI DROGOWE STOP.
Elementy Kombinatoryki
DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 26 kwietnia 2017
Zapis prezentacji:

Zadanie 4

Treść zadania Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną ukrytą regułą. Jaka to reguła?

Rozwiązanie!

Zakładamy, że zero jest cyfrą początkową, a za jej przeciwieństwo uważamy cyfrę jeden...

Ciąg funkcjonuje w następujący sposób: ciągu Thue-Morse'a kolejne cyfry lub grupy cyfr dopisujemy w myśl zasady ciągu Thue-Morse'a.

W praktyce wygląda to tak:

Pierwszą cyfrą ciągu jest zero. Po niej następuje jej przeciwieństwo – cyfra jeden. Po tej grupie cyfr (01) następują przeciwieństwa tych dwóch cyfr (10) i tak powstaje grupa Do niej dopisujemy grupę składającą się z przeciwieństw tych czterech liczb (1001) i mamy grupę ośmiocyfrową ( ).

Czynność możemy powtarzać w nieskończoność.

Kolejne cyfry ciągu podanego w zadaniu ( ) to:

Dziękujemy!!!

Klasa 3 a Gimnazjum nr 8 im. Jana Pawła II w Zielonej Górze opiekun: mgr Alicja Gandecka