UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Advertisements

ku lepszej przyszłości”
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
CEL EWALUACJI : - Pozyskanie informacji o aktywności uczniów. - Określenie przyczyn zastanego stanu. - Formułowanie wniosków do dalszej pracy.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Technologia informacyjna
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska

Cele: Zbadanie, czy uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole oraz w zajęciach pozalekcyjnych. Zbadanie poziomu aktywności uczniów na zajęciach lekcyjnych. Zdobycie informacji, jakie działania należy podjąć, aby uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach oraz innej działalności prowadzonej przez szkołę. Opracowanie planu działań mających na celu podnoszenie aktywności uczniów.

Pytania kluczowe: Czy uczniowie są aktywni podczas zajęć lekcyjnych? W jakich zajęciach uczniowie szczególnie chętnie/niechętnie uczestniczą? Co powoduje brak aktywności na lekcjach? W jaki sposób nauczyciele starają się zwiększyć aktywność uczniów? Czy uczniowie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych? Czy szkoła stwarza sytuacje, w których uczniowie mogą wykazać się własną inicjatywą, aktywnością?

Jaki według Ciebie/Pani/Pana jest poziom aktywności uczniów na zajęciach lekcyjnych?

W jakich zajęciach chętnie/niechętnie uczestniczysz?

Jakie są najważniejsze powody braku aktywności na lekcjach?

Inne odpowiedzi uczniów: krzyk nauczyciela, złośliwość niektórych nauczycieli, zmęczenie, smutek, rozmowy, zagadanie się, nieuważanie na lekcji, dużo zadań domowych, brak zadań.

W jaki sposób nauczyciele starają się zachęcać uczniów do aktywności na lekcji?

Jakie metody stosowane przez Twoich nauczycieli zwiększają aktywność uczniów? – wg uczniów. MetodyProcent Praktyczne rozwiązywanie zadań28% Praca z tekstem19% Indywidualna praca z uczniem10% Dyskusja, debata15% Wykład, pogadanka25% Pokaz, demonstracja, prezentacja28% Ciekawe pomoce dydaktyczne (np. tablica multimedialna)53% Praca w grupach76% Inne: kolorowe kartki, filmy, wyjścia w teren–

Jakie szkolne pomoce dydaktyczne wspierają aktywizację uczniów? – wg nauczycieli. metodniki, tablice interaktywne, programy multimedialne, prezentacje przygotowane przez uczniów, nowy sprzęt sportowy.

Czy chętnie i aktywnie uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych?

Czy uczniowie zgłaszają pomysły na to, co chcieliby robić w szkole?

Czy w szkole realizuje się działania zaproponowane (wymyślone) przez uczniów?

Czy na terenie szkoły widoczne są informacje o osiągnięciach uczniów (prace, informacje o sukcesach)?

Czy według Pani/Pana uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju?

Czy według Pani/Pana uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz rozwoju szkoły?

Podaj przykłady realizowanych działań zaproponowanych przez uczniów: uzgadnianie terminów kartkówek, sprawdzianów, remont toalet, przygotowanie przedstawień, prezentacji, opracowywanie gier dydaktycznych, przygotowywanie folderów, albumów, wieczory filmowe, kolorowe dni, szczęśliwy numerek, dyskoteki szkolne, gazetki klasowe, imprezy klasowe, wyjścia w teren, zbiórka sprzętu, akcje charytatywne, loteria, wolontariat,

Wnioski: Większość uczniów aktywnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych, prowadzonych w szkole. Główne przyczyny braku aktywności to: niezrozumienie materiału omawianego na lekcji, brak przygotowania oraz nudne lekcje. Nauczyciele zauważając aktywność uczniów oceniają ją pozytywnie. Szkoła dysponuje pomocami dydaktycznymi, które wspierają i aktywizują proces edukacyjny uczniów (tablice multimedialne, projektory, sprzęt sportowy). Szkoła, w ramach swoich możliwości, stara się realizować przedsięwzięcia zainicjowane przez uczniów. Uczniowie biorą udział w akcjach społecznych. Promowane są osiągnięcia uczniów.

Rekomendacje: Wprowadzać metody i techniki nauczania, które wpłyną na podwyższenie poziomu aktywności uczniów na zajęciach szkolnych. Nagradzać zaangażowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych. Należy zadbać o jeszcze większe uatrakcyjnienie zajęć dydaktycznych. Trudniejsze partie materiału prezentować uczniom w bardziej przystępny sposób. Zwracać uwagę na indywidualizację pracy z uczniem. Starać się utrzymać wysoki procent udziału uczniów w różnego rodzaju zajęciach dodatkowych. Zachęcać uczniów do jeszcze większego zaangażowania w życie szkoły oraz do inicjowania różnorodnych działań, które przyczynią się do wyzwolenia ich własnej aktywności. Propagować i rozpowszechniać działania zainicjowane przez uczniów.