W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Metody diagnozowania makrootoczenia
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Analiza SWOT… a po co mi to?
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dydaktyka ogólna.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
Spotkania konsultacyjne
Polska w Programach Ramowych UE
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Analiza i planowanie startegiczne 3
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Edukacja chrześcijańska
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Analiza SWOT – ĆW 4.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Różne perspektywy postrzegania firmy Misja/wizjastrategie Spojrzenie zorientowane na procesy spojrzenie humanistyczne spojrzenie zewnętrzne spojrzenie.
System wspomagania szkół i doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie edukacji uczniów niepełnosprawnych Kształcenie uczniów niepełnosprawnych - wyzwania,
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Co wpływa na uczenie się uczniów?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Dualne kształcenie zawodowe
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego. S3. Niski odsetek uczniów niepromowanych S1. Doświadczenie części nauczycieli w stosowaniu technologii informacyjno – komunikacyjnej w procesie kształcenia. S2. Duży potencjał do realizacji innowacji pedagogicznych. O1. Rozwój technologii informatycznych wspomagających kształcenia (e-learning). O2. Możliwość wykorzystania nauczycieli z dodatkowymi kwalifikacjami do realizacji celów statutowych szkół. T1. Stereotypowe postrzeganie (m.in. przez uczniów i ich rodziców) szkół zawodowych jako „gorszych”. T2. Polityki reklamowe konkurencyjnych szkół.

B ADANIE WZAJEMNYCH ZALEŻNOŚCI (SYNERGII) MIĘDZY CZYNNIKAMI Identyfikacja, które z czynników są pierwszorzędne, a które drugorzędne następuje poprzez ocenę wpływu (pozytywnego i negatywnego) wybranych czynników na rozwój szkoły według skali: a. nie wpływa (nie przeszkadza) - 0 b. wpływa (przeszkadza) słabo - 1 c. wpływa (przeszkadza) średnio - 2 d. wpływa (przeszkadza) znacznie - 3 Jaka siła związku? W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego. T2. Polityki reklamowe konkurencyjnych szkół. S1. Doświadczenie części nauczycieli w stosowaniu technologii informacyjno – komunikacyjnej w procesie kształcenia. T1. Stereotypowe postrzeganie (m.in. przez uczniów i ich rodziców) szkół zawodowych jako „gorszych”.

TOWS Siły (S) S1S2S3S4... Sj Słabości (W) W1W2W3W4... Wj S1S2S3S4ΣW1W2W3W4Σ Szanse(O) O1 O2 O3 …. Oi O1 O2 O3 O4 Σ Zagrożenia (T) T1 T2 … Ti T1 T2 T3 T4 Σ P ODEJŚCIE „ Z ZEWNĄTRZ DO WEWNĄTRZ ” ( MACIERZ TOWS) Czy szansa (i) pozwala przezwyciężyć słabość (j)?

A NALIZA TOWS - PRZYKŁAD Czy zagrożenie potęguje słabość? Czy zagrożenie spotęguje słabość? W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego. T2. Polityki reklamowe konkurencyjnych szkół. T1. Stereotypowe postrzeganie (m.in. przez uczniów i ich rodziców) szkół zawodowych jako „gorszych”. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.

SWOT Szanse(O) O1 O2 O3 …. Oj Zagrożenia (T) T1 T2 … Tj O1O2O3O4ΣT1T2T3T4Σ Siły (S) S1S2S3S4... Sj S1 S2 S3 S4 Σ Słabości (W) W1W2W3W4... Wj W1 W2 W3 W4 Σ P ODEJŚCIE „ OD WEWNĄTRZ NA ZEWNĄTRZ ” ( MACIERZ SWOT) Czy siła (i) pozwala przezwyciężyć (zredukować) zagrożenie (j)?

A NALIZA SWOT - PRZYKŁAD Czy siła pozwala wykorzystać szansę? Czy słabość prowadzi do utraty szansy? W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego. S3. Niski odsetek uczniów niepromowanych O1. Rozwój technologii informatycznych wspomagających kształcenia (e-learning).

E LEMENTY STRATEGII ROZWOJU SZKOŁY Wizja Misja Opcja strategiczna 1 Opcja strategiczna 2 Opcja strategiczna 3

E LEMENTY STRATEGII ROZWOJU SZKOŁY Wizja Misja Opcja strategiczna 1 Opcja strategiczna 2 Opcja strategiczna 3 Cel strategiczny 1Cel strategiczny 2Cel strategiczny 3 Cel strategiczny 1 Cel operacyjny 1 Cel operacyjny 2 Cel operacyjny 3 Cel operacyjny 1Cel operacyjny 2

E LEMENTY STRATEGII ROZWOJU SZKOŁY Wizja Misja

P LANOWANIE Z PRZYSZŁOŚCI WIZJA cele, terminy przeszłość teraźniejszość przyszłość