„Adjektive gegen Substantive” Projekt z języka niemieckiego Żmigród-Wołów
Znajomość na odległość Żmigród - Wołów
Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Niepubliczne Gimnazjum w Wołowie Budynki szkolne
Uczestnicy Żmigrodzka grupa projektowaWołowska grupa projektowa
Koordynatorzy Nauczyciel języka niemieckiego w Żmigrodzie p. Robert Kolebuk Nauczycielka języka niemieckiego w Wołowie p. Katarzyna Kolebuk
Sale lekcyjne ŻmigródWołów
Przerwy w szkole ŻmigródWołów
Sklepiki szkolne ŻmigródWołów
Podwórko szkolne ŻmigródWołów
Sale komputerowe ŻmigródWołów
Biblioteka Żmigród Wołów
Sekretariat ŻmigródWołów
Pokój nauczycielski ŻmigródWołów
Ankiety
Skąd ten pomysł? Noc filmowa i warsztatowa
Noc warsztatowa, 16 marca
Cele projektu
● Zapoznanie się ● Zbieranie słownictwa ● Napisanie tekstu ● Nagranie piosenki ● Wykonanie planszy techniką komputerową ● Zrobienie teledysku
Nasze plansze
Harmonogram projektu
Zbieramy słownictwo Żmigród Wołów
Praca na platformie ŻmigródWołów
Wybór akompaniamentu
Ćwiczyliśmy melorecytację ŻmigródWołów
Nagrania Żmigród Wołów
Efekty ● zasoby na platformie (ankiety, plansze, dyskusje, słownictwo) ● piosenka ● teledysk ● galerie zdjęć ● umiejętności!!!!
Refren piosenki „Adjektive werden klein geschrieben! Substantive werden groß geschrieben! Adjektive werden klein geschrieben! Substantive werden groß geschrieben!''
Opinie uczestników Do tej pory pracowaliśmy głównie nad tekstem piosenki, "praca" wyglądała tak że szukaliśmy i dobieraliśmy odpowiednie słowa aby cała zwrotka brzmiała. Ja do tej pory najbardziej podobały mi się próby, jak ćwiczyliśmy cały tekst i sprawdzaliśmy czy słowa pasują. Osobiście nauczyłam się zasady "Adjektive werden klein geschrieben, Substantive werden groß geschrieben", oraz poznałam wiele nowych słów. Kolejnymi zadaniami są między innymi:nagranie piosenki, zbieranie pomysłów jeśli chodzi o teledysk i finał czyli nakręcenie teledysku i zaprezentowanie. Asia U., Żmigród W tym projekcie podobało mi się najbardziej to, że poznałem nowych kolegów i koleżanki. Kuba, Wołów Na razie zrobiłam prawie wszystkie zadania, a najbardziej podobaly mi się ankiety. Nauczyłam się kilku nowych słówek. Boję się jak wyjdzie to nagranie... Iza, Wołów Od początku projektu z klasą z Wołowa do tej pory zbieraliśmy przymiotniki i rzeczowniki które przydadzą nam się w tworzeniu piosenki, również zapoznawaliśmy się z innymi uczniami w formie przedstawiania się jak i odpowiadania na pytania. Dotąd najbardziej podobało mi się zaangażowanie uczniów. Nauczyliśmy się współpracy z innymi uczniami z innego miasta. Naszymi kolejnymi zadaniami są dalsze zbieranie przymiotników i rzeczowników a następnie tworzeniu tekstu z nazbieranych słów. Paweł, Żmigród
Koniec Prezentacje wykonały: - Żaneta Kotkowska - Joanna Ulidowska - Łucja Orłowska - Oliwia Lipińska