KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja interpersonalna
Advertisements

AUTOPREZENTACJA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA Opracowała: Bogusława Jankowska.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Jak zdobyć wymarzoną pracę
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Podstawy grafiki komputerowej
Krótki kurs komunikacji niewerbalnej
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
Wystąpienia publiczne.
Komunikacja Niewerbalna
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
komunikacja interpersonalna i społeczna
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Konferencja MaterCare International
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Zadawanie pytań.
NIEWERBALNA KOMUNIKACJA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA.
Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Mowa ciała w pracy nauczyciela
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja.
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Komunikowanie siĘ.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Aleksandra Kiełbania I G
Przestrzeń i dystans interakcji
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Postawa i wygląd człowieka
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI To naturalna właściwość czł. Każdemu zdarzyło się zostać błędnie zrozumianym. Prawdopodobnie nasza mowa ciała, ton głosu, gestykulacja. Praca nad jej doskonaleniem może sprawić, że proces komunikacji będzie przebiegał prawidłowo, co ma znaczenie w kontaktach z pracodawcą.

NADAWCA + ODBIORCA = KOMUNIKAT To najprostszy schemat rozmowy.

KOMUNIKACJA WERBALNA: słowo mówione słowo pisane NIEWERBALNA: postawa ciała dystans fizyczny, dotyk kontakt wzrokowy gestykulacja ton i tempo głosu emocje wygląd zewnętrzny Verbum-słowo

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA POSTAWA CIAŁA: otwarta (brak napięcia, dobry nastrój, pozytywne nastawienie) zamknięta (stres, niepewność, zdenerwowanie, dystans) Nogi i ręce nieskrzyżowane, tułów wyprostowany, głowa uniesiona; siedzą skuleni, skrzyżowani, głowa schowana w ramiona

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA DYSTANS FIZYCZNY: strefa intymna (0-44 cm) strefa osobista (44-120 cm) strefa społeczna (120-360 cm) strefa publiczna (od 360 cm) DOTYKOWCY - NIEDOTYKOWCY Dotykowcy dotykają nas i naszych rzeczy, poznać po uścisku dłoni, przytrzymują. Niedot. -uścisk na odległość, nie można pocieszać ich uściskami.

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA KONTAKT WZROKOWY: mniej niż 30% czasu – nic nas nie interesuje 30% - 60% czasu – temat, przedmiot powyżej 60% - osoba WZROK KU GÓRZE - MYŚLIMY „OBRAZAMI” WZROK KU DOŁOWI – MYŚLIMY „UCZUCIAMI” WZROK „W POZIOMIE” – MYŚLIMY „DŹWIĘKAMI Agresja, lub trudna rozmowa-łuk brwiowy; emocje pozytywne lub strach – źrenice szerokie; negatywne – wąskie, PRAWDOMÓWNOŚCI OCENA

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA TON I TEMPO GŁOSU: gł. niski, tempo powolne – osoba przygnębiona, smutna gł. podwyższony, tempo nierówne – osoba podenerwowana, przestraszona gł. wysoki, tempo szybkie, przejęzyczenia – osoba rozzłoszczona

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA GESTYKULACJA: świadoma (klaskanie, potakiwanie, ręka w górze) nieświadoma (przecieranie okularów, podbródek, ręce „w trójkąt”, trzymanie marynarki, drapanie się po głowie, zabawa włosami, wciąganie brzucha, dotykanie nosa lub ucha, zakrywanie ust, palec na policzku, żucie gumy) GESTY MOGĄ MIEĆ INNE ZNACZENIE W RÓŻNYCH KULTURACH Ręce, marynara-dominacja, głowa-niepokój, nos, ucho-nieszczere intencje, usta-kłamstwo (dz), obawa przed odp. (d), policzek-negatywna ocena

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA WYGLĄD ZEWNĘTRZNY: wzrost - pierwszy kontakt twarz - oczy, włosy, żuchwa, dłonie koloryt skóry ubiór - fason i kolor; typ obuwia Oczy i włosy jasne-szczerość, niewinność, wiarygodność, bardziej atrakcyjne seksualnie osoby o ciemnych oczach i włosach

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA KOLORYSTYKA UBRAŃ: czerń – skupia uwagę, kolor dominacji, kolor buntu, wskazany do prowadzenia grupy; trzeba go łączyć biel – rozprasza, może wzbudzać niepokój ; trzeba go łączyć szarości – „nie ma mnie!”; kolory depresji czerwień - pobudza do działania, kolor energii niebieski – szczerość, zaufanie, hamuje apetyt Czerwień pobudza pozytywnie i negat. 3 poziomy-psych, fiz, duchowym

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA KOLORYSTYKA UBRAŃ: zieleń - równowaga na trzech poziomach brąz - stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa róż - kobiecość, delikatność, subtelność żółć - radość życia, pobudza pozytywnie pomarańcz – nastrój, seksualność, zmysłowość, pobudza apetyt fiolet – natchnienie, modlitwa, medytacja

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA KOLORYSTYKA UBRAŃ POZYTYWNE SKOJARZENIA: brąz + odcienie niebieskiego brąz + odcienie zielonego brąz + pudrowy róż czerń + pudrowy róż czerń + żółć odcienie niebieskiego + pudrowy róż

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA KOLORYSTYKA UBRAŃ NEGATYWNE SKOJARZENIA: czerń + biel – „nie dyskutuj ze mną” czerń + szarości – „czuję się zmęczona/y” czerń + czerwień – „chcę dominować”

KANAŁY KOMUNIKACYJNE KOMUNIKACJA OSOBISTA KOMUNIKACJA MEDIALNA – tv, radio, prasa, komunikatory, serwisy KOMUNIKACJA TELEFONICZNA KOMUNIKACJA LISTOWNA TEKSTY KULTURY – książki, muzyka, filmy, obrazy

BARIERY KOMUNIKACYJNE RÓŻNICE JĘZYKOWE I KULTUROWE RÓŻNICE W POSTRZEGANIU ODCZUWANIE EMOCJI FILTROWANIE BRAK KONTAKTU MIĘDZY KOMUNIKACJĄ WERBALNĄ A NIEWERBALNĄ Różne rozumienie słów, gestów, terminy sp; N-L-uczeń, mama-rodzeństwo; euforia-rozpacz; wybieranie treści; ubiór, post. Ciała, oczy-szczerość

Monika Chylińska