ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

PRAWO HANDLOWE Mateusz Kabut Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania.
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
© Matematyczne modelowanie procesów biotechnologicznych - laboratorium, Studium Magisterskie Wydział Chemiczny Politechniki Wrocławskiej, Kierunek Biotechnologia,
STOSOWANIE PROCENTÓW W ŻYCIU CODZIENNYM. Procenty na co dzień  kredyty i lokaty w bankach są na określony procent.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
KAPITALIZACJA 1. Określenie procentu Procent jest to setna część z całości. 1 % = 0,01 z całości Aby zamienić liczbę na procent należy tą liczbę pomnożyć.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
OBLICZANIE PROCENTU Z LICZBY. Co to jest procent? 1 % z liczby to liczby.
Przykład: 1 Pan Roch wpłacił 500 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów wynosiło 12% w skali roku. Pieniądze te przeznaczył dla swego chrześniaka,
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Temat: Masa, ciężar i gęstość substancji. Po lekcji potrafisz: - wyjaśnić co to jest masa, ciężar i gęstość ciała, -zastosować poznane wzory w zadaniach,
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Zależności wprost proporcjonalne Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Pakiety numeryczne Równania różniczkowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
KLASA VI 1. WSTĘP – Układy współrzędnych – przykłady 2. UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH X-Y – definicja, rzędne, odcięte, początek układu. 3. WSPÓŁRZĘDNE PUNKTU –
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla gimnazjalisty Przygotowała Beata Czerniak FUNKCJE.
Opracowanie: Pawe ł Zaborowski Konsultacja merytoryczna: Ma ł gorzata Lech.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Pole wycinka kołowego r r α Wycinek kołowy, to część koła ograniczona dwoma promieniami. Skoro wycinek kołowy jest częścią koła, to jego pole jest częścią.
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Wykorzystanie Twierdzenia Talesa w zadaniach tekstowych Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Przykład 1: Określ liczbę pierwiastków równania (m-1)x 2 -2mx+m=0 w zależności od wartości parametru m. Aby określić liczbę pierwiastków równania, postępujemy.
Przykład 1: Dla jakich wartości parametru k dane równanie x 2 -3x-2(k-7) ma pierwiastki a)różnych znaków b) jednakowych znaków c) dwa pierwiastki dodatnie.
Lekcja r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu.
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
W kręgu matematycznych pojęć
Przesuwanie wykresu funkcji liniowej
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
Ciąg arytmetyczny Opracowały : Iwona Głowacka i Małgorzata Jacek.
Historia która mogła zdarzyć się na prawdę
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Logarytmy.
Miejsce zerowe i znak funkcji w przedziale
ZBIÓR WARTOŚCI WARTOŚĆ NAJMNIEJSZA WARTOŚĆ NAJWIĘKSZA
Moje szczęście.
Podstawy automatyki I Wykład /2016
Funkcja – definicja i przykłady
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
Równania różniczkowe zwyczajne
Wysokości i pole trójkąta równobocznego.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Dyplomant: Magisteriusz Inżynierski Promotor: Stanisław Flaga
PRZEKSZTAŁCENIA LINIOWE
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Wyrównanie sieci swobodnych
SPOTKANIE Z UŁAMKAMI WEB QUEST PRZEZNACZONY DLA KLAS GIMNAZJALNYCH JAKO POMOC W NAUCE MATEMATYKI ( utrwalaniu działań na ułamkach zwykłych) AUTOR: SABINA.
Metody Numeryczne Ćwiczenia 4
Zapis prezentacji:

ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ

Co to jest zadanie tekstowe? Zadanie tekstowe to takie gdzie w tekście musimy wyszukać informacje zapisać je przy pomocy pewnej zależności np. matematycznej.

Jak rozwiązywać zadania tekstowe? 1. Czytamy zadanie ze zrozumieniem, tyle razy aż zrozumiemy całą treść. 2. Wypisujemy dane, szukane, czasami robimy pomocniczy rysunek, oznaczamy niewiadome i opisujemy je. 3. Zapisujemy zależność za pomocą równania lub układu równań.

Jak rozwiązywać zadania tekstowe? 4. Rozwiązujemy równanie lub układ równań. 5. Rozwiązanie sprawdzamy z treścią zadania. 6. Zapisujemy odpowiedź do zadania.

Ania i Tomek ważą razem 70 kg. Gdyby Ania przytyła 4 kg, a Tomek 3 kg schudł, to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Ania, a ile Tomek? PRZYKŁAD 1

PRZYKŁAD 1 - rozwiązanie x – waga Ani y – waga Tomka 70kg – łączna waga Ani i Tomka x + 4kg – waga Ani gdyby przytyła o 4kg y – 3kg – waga Tomka gdyby schudł o 3kg

PRZYKŁAD 1 - rozwiązanie  Razem ich waga wynosi 70kg (pierwsze równanie)  Gdyby Ania przytyła o 4kg, a Tomek schudł o 3kg ważyliby tyle samo (drugie równanie)  Rozwiązujemy układ równań

PRZYKŁAD 1 - rozwiązanie  Rozwiązujemy układ równań  W rozwiązaniu wychodzi nam, że Ania waży 31.5kg, a Tomek 38.5kg.

PRZYKŁAD 1 – Sprawdzamy z treścią zadania  waga Ani plus waga Tomka 31.5kg+38.5kg=70 kg (prawda)  Waga Ani gdyby przytyła o 4kg 31.5kg + 4kg =35.5 kg  Waga Tomka gdyby schudł o 3kg 38.5kg – 3kg=35.5kg Ania i Tomek ważyliby po tyle samo.

Ania waży 31.5kg, a Tomek waży 38.5kg. PRZYKŁAD 1- odpowiedz

Asia i Wojtek postanowili wydać swoje kieszonkowe na przyjemności. Asia miała 65zł, a Wojtek 85zł. Asia codziennie chodziła na basen płacąc każdego dnia 4zł. Wojtek w tym czasie wypożyczał rower, płacąc za każdym razem 6zł. Po ilu dniach Ania powiedziała do Wojtka: Mamy po tyle samo pieniędzy, przestajemy wydawać. PRZYKŁAD 2

x– liczba dni przez które wydawali pieniądze 4zł. x – kwota wydana przez Asię w ciągu x dni 6zł. x – kwota wydana przez Wojtka w ciągu x dni 65zł - 4zł. x – kwota która została Asi 85zł - 6zł. x – kwota która została Wojtkowi 65zł - 4zł. x = 85zł - 6zł. x PRZYKŁAD 2 – rozwiązanie

PRZYKŁAD 2 - rozwiązanie 65 – 4x = x - 4x + 6x = x = 20 x = 10 Odp. Asia pozwiedzała do Wojtka, że mają tyle samo pieniędzy po 10 dniach.

opracowała: Monika Czerniecka