Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Środki stylistyczne Spis, krótkie opisy i przykłady użycia najważniejszych środków stylistycznych.
Advertisements

WYKORZYSTANIE WIEDZY W SPOŁECZEŃSTWIE
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Metoda Development Center w praktyce
Indywidualne Plany Działania
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
SUKCES.
Definicja Samowiedza to wiedza i przekonania jakie posiadamy o sobie. Składa się na nią wiedza o swoich: Zdolnościach Zainteresowaniach Cechach charakteru.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
FUNKCJA PERSONALNA.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Zarządzanie strategiczne
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Psychologia w zarządzaniu
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Psychologia w zarządzaniu
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
PROFILAKTYKA.
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
SŁOWNIKOWE ŚRODKI STYLISTYCZNE
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
I PODSTAWOWE POJĘCIA Nauka o ochronie danych osobowych posługuje się własnym aparatem pojęciowym innym niż pozostałe dziedziny prawa.
„Język polski dookoła nas na co dzień”
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
ŚRODKI POETYCKIE.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Co już wiecie o metaforze, porównaniu, onomatopei i epitecie?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Kultura zachowania i słowa
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Poezja i środki stylistyczne
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Indywidualne Plany Działania
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
„Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2

 Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia dla jakiegoś słowa, opartego na jednakże znaczeniach już istniejących.  To figura stylistyczna oparta na skojarzeniu dwóch zjawisk i przeniesieniu nazwy jednego zjawiska na drugie.

Metafory  Orkiestra  Matrioszka  Wańka – wstańka  Gra w golfa  Żongler wg. Timmonsa  Gra w szachy

Cz.2.

Wypisz posiadane przez siebie kompetencje oraz zasoby  Kompetencje: wiedza, umiejętności i cechy osobowe (Kompetencje uznać można za zestawienie trzech głównych składowych: wiedzy, umiejętności oraz odpowiedzialności.)  Zasoby: materialne

Kompetencje wg. Rostowskiego  kompetencje związane z uzdolnieniami, odnoszące się do potencjału człowieka  kompetencje związane z umiejętnościami i zdolnościami, dotyczące czynników niezbędnych dla odniesienia sukcesu w konkretnym zadaniu w pracy  kompetencje związane z wiedzą,  kompetencje fizyczne,  kompetencje związane ze stylem działania,  kompetencje związane z osobowością,  kompetencje związane z zasadami i wartościami, odnoszące się do zasad, wartości i wierzeń, pozwalają one na określenie motywów działań  kompetencje związane z zainteresowaniami, które oznaczają preferencje zadań i rodzaju pracy oraz jego środowiska.