VII kółko języka francuskiego 22 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, współpraca z nauczycielkami); -komunikacyjny: wydawanie sobie wzajemnie poleceń w ramach komunikacji na lekcji (np. Levez-vous! Asseyez-vous! Venez! ) Opisywanie przedmiotów za pomocą kolorów i rozumienie pytania De quelle couleur est la trousse? – La trousse est rouge. (est – zapytać czyto po polsku czy po francusku, zestawić z wyrazem „jest”) -językowy: utrwalenie cyfr 1-16; powtórzenie słownictwa związanego z przyborami szkolnymi, zwrotów: Qu’est-ce que c’est?, C’est…; wprowadzenie nazw kolorów, pytania: De quelle couleur est …? -kulturowy: odnalezienie w rozsypance zabytków Paryża; Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: wykreślanka, rozsypanka wyrazowa, symulacja, jeu de Kim W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014
Poznajemy kolory po francusku
Dzieci oznaczyły kolory za pomocą kredek, żeby łatwiej zapamiętać je po francusku.
Dzieci wykonują plakat znalezionego przedmiotu ANNONCE– objet trouvé ( znaleziono przedmiot) Dans ja trousse il y a… un style vertune règle rouge une gomme blanche
Dzieci rysują na plakacie kolorowe przedmioty z piórnika, których francuskie nazwy poznały na ostatnich zajęciach.
Prace dzieci
Powrót do pokoju Maxa Dzięki poznanym przedmiotom i kolorom dzieci mogą już lepiej opisać pokój Maxa
KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 22 kwietnia Prowadzenie 1 godziny : Alicja Staszewska, Urszula Topczewska Prowadzenie 2 godziny : Oksana Bakunowicz, Martyna Czarnecka PLAN KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI