Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Biologia jako nauka eksperymentalna
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
MINI Festiwal nauki dla klas I
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Nasze gimnazjum w liczbach. Statystyka to nauka o pozyskiwaniu i analizowaniu danych dotyczących zjawisk masowych, których atrybutem jest losowość.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Źródła wiedzy biologicznej.
Szkoła przesyła formularz zgłoszenia mailem lub faksem do Biura STO.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Technologia informacyjna
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak

Cele lekcji 1. Kształtowanie umiej ę tno ś ci dostrzegania zmian zachodz ą cych w ro ś linie. 2. Rozwijanie umiej ę tno ś ci analitycznych. 3. Kształtowanie umiej ę tno ś ci planowania, przygotowania i przeprowadzania do ś wiadczenia.

Osiągnięcia ucznia: 1. Samodzielnie wybiera i planuje metod ę, przy u ż yciu której weryfikuje hipotez ę ; 2. Współpracuje w grupie, zgadza si ę z innymi rówie ś nikami przy podziale ról; 3. Systematycznie zapisuje wyniki; 4. Rozwija umiej ę tno ś ci analityczne; 5. Wyci ą ga wnioski z uzyskanych wyników; 6. Prezentuje wyniki.

Na początku lekcji uczniowie wylosowali karteczki przyporządkowujące ich do konkretnej grupy

Wylosowane grupy podzieliły się rolami. Przydzielono w grupach rolę rzecznika grupy, osobę notującą wyniki, osobę obsługującą przyrządy oraz osobę pilnującą czasu.

Po odczytaniu przez nauczyciela tekstu dotyczącego historii rodziny Rose, nauczyciel wyjaśnia uczniom że od tej pory będą zajmować się tematem rośliny i wody. Poleca aby w grupach na otrzymanych liściach zapisali co interesuje ich w temacie roślina i woda.

Nauczyciel wywiesza liście z pytaniami na tablicy i prosi liderów grup o odpowiedzi na przedstawione pytania, zostawiając kilka pytań bez odpowiedzi. Uczniowie w swoich grupach wybierają pytanie badawcze, np. „Do jakich części rośliny transportują wodę”, „Czy dystrybucja wody odbywa się do wszystkich ich części”.

Na kartach pracy uczniowie zapisują hipotezę do zadanego problemu badawczego. Z pomocą nauczyciela uczniowie przygotowują eksperyment i przeprowadzają go w grupach. W eksperymencie użyto liści selera naciowego, kwiat goździka i cyklamena oraz czerwony barwnik. Uczniowie przy każdym badanym czynniku ustawiają próbę kontrolną z czystą wodą. Nauczyciel poleca grupom aby wybrane osoby przez 2 kolejne dni na każdej przerwie obserwowali co dzieje się z rośliną.

Po wykonanym eksperymencie, po dwu dniowej przerwie na kolejnej lekcji liderzy grup przedstawiają wszystkim uczniom postęp i rezultaty doświadczenia z rośliną. Podczas prezentacji uczniowie musieli uwzględnić następujące elementy: - Jakie było pytanie badawcze? - Jaka była nasza hipoteza? - Opisuje przebieg i wynik eksperymentu. - Stwierdzić czy potwierdzają czy odrzucają hipotezę. Uczniowie omawiają zmiany koloru w zależności od czasu i pokazują swoje rysunki bądź zamieszczają je na wcześniej przygotowanej stronie. Uczniowie,którzy mieli tę samą roślinę mogą wymienić się swoimi spostrzeżeniami.

Eksperyment się powiódł. Rośliny się rumienią. Lekcję zakończyło wypełnienie przez uczniów ankiety.