SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Erasmus+ Edukacja szkolna
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Język obcy w przedszkolu
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Lingwistyczne szlify czyli nauczyciele SIĘ uczą…..
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Mobilność kadry nauczycielskiej
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+

Projekt „Zacznijmy od siebie” PROGRAM: ERASMUS+ SEKTOR: EDUKACJA SZKOLNA AKCJA: 1 - MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJZacznijmy od siebie” Miejsca kursu w ramach mobilności: ▪RICHARD LANGUAGE COLLEGE BOURNEMOUTH – ANGLIA ▪ HORIZONTE REGENSBURG - NIEMCY

O projekcie Cel ogólny projektu Zacznijmy od siebie Programu Erasmus+: - podniesienie poziomu jakości pracy szkoły poprzez dobrze wyszkoloną kadrę pedagogiczną na zagranicznych kursach szkoleniowych Cele szczegółowe: - wzbogacenie oferty dydaktycznej szkoły o treści z j. angielskiego na lekcjach historii, przyrody i w edukacji wczesnoszkolnej - udoskonalenie metod pracy na lekcjach języków obcych - wzbogacenie zajęć językowych o nowe aspekty kulturowe i język kolokwialny - wymiana doświadczeń w gronie nauczycieli z różnych krajów europejskich Zrealizowane mobilności zagraniczne: -3 nauczycieli ukończyło kurs metodyczny typu CLIL w Anglii (18 – 29 maja 2015) -1 nauczyciel ukończył kurs metodyczno – językowy w Anglii (18 – 29 maja 2015) -1 nauczyciel ukończył kurs metodyczno – językowy w Niemczech (03 – 14 sierpnia 2015)

Program unijny Erasmus+ w ramach którego realizowaliśmy nasz szkolny projekt wspiera wiele sektorów w obszarze edukacji. Sektory te to: Edukacja szkolna, Kształcenie i szkolenia zawodowe, Szkolnictwo wyższe, Edukacja dorosłych, Młodzież, Projekty centralne i sport. Każdy zaś sektor dzieli się na kilka akcji. Celem Programu Erasmus+ jest wsparcie krajów uczestniczących w nim - w zakresie efektywnego wykorzystywania potencjału kapitału społecznego oraz promowania idei uczenia się przez całe życie. Nasz szkolny projekt Zacznijmy od siebie podlega pod sektor Edukacja szkolna w akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Akcja 1 tego sektora daje pracownikom szkoły możliwość uczestniczenia w następujących typach wyjazdów zagranicznych: - teaching assignment – oferującym możliwość prowadzenia zajęć dydaktycznych i pracę w szkole partnerskiej za granicą - szkoleniach kadry/pracowników w formie kursów metodycznych, metodyczno- językowych, językowych i specjalistycznych lub szkoleniach zagranicznych - job shadowing - obserwacji pracy zagranicznej szkoły partnerskiej lub innej organizacji związanej z edukacją szkolną

Kurs metodyczno – językowy dla nauczyciela języka angielskiego w Richard Language College Kurs metodyczny typu CLIL dla nauczycieli przedmiotowców w Richard language College Podczas wspólnej wycieczki kulturoznawczej z opiekunem do Christchurch

Kurs metodyczno – językowy dla germanistów W trakcie zajęć i przerwy międzylekcyjnej

Wypracowane podczas kursów narzędzia i metody pracy do realizacji podczas zajęć w szkole z uczniami Na zajęciach z języka angielskiego i niemieckiego: - drama oparta na realiach - poezja śpiewana - dyskusja oparta o kontekst sytuacyjny Na zajęciach z historii: - inscenizacja - prezentacja multimedialna - pantomima Na zajęciach z przyrody: - prezentacja multimedialna - burza mózgów - projekt edukacyjny W nauczaniu wczesnoszkolnym: - mini teatrzyk - piosenka - gry i zabawy językowe

PODSUMOWANIE Udział w kursach podniósł poziom kompetencji metodyczno – językowych uczestników Uczestnictwo w kursie pozwoliło pogłębić wiedzę na temat kultury, historii i geografii obszaru W. Brytanii i Niemiec Pobyt u rodziny angielskiej i niemieckiej pozwolił poznać tradycje i zwyczaje rodzinne panujące w tych krajach Kursy zagraniczne to najlepsza metoda wymiany doświadczeń między uczestnikami różnych krajów Przygotowała Arleta Gutkowska