„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Advertisements

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. S. Dariusa i S. Girenasa
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
OD KLASY DRUGIEJ MUSISZ REALIZOWAĆ PRZEDMIOTY NA POZIOMIE ROZSZERZONYM (OD 2 DO 4)
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych NR 2 w Brzezinach Zaprasza do zapoznania się z ofertą szkoły.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Wysokie wyniki nauczania – sukces na egzaminie gimnazjalnym; Tytuły laureatów konkursów przedmiotowych i olimpiad.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
Program operacyjny CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA.
1. 2 Położenie szkoły 3 W skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych wchodzą cztery typy szkół kształcące młodzież i dorosłych na różnym poziomie:
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
1) D ąż y ć do tego, aby we wszystkich pracowniach by ł sprz ę t multimedialny. Na 27 sal dydaktycznych tylko w 14 salach znajdują się sprzęty multimedialne.
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Zawodowe horyzonty 2 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
„Szkolne Centrum Nauki”
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
PAŹDZIERNIK 2009 – GRUDZIEŃ 2010
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
Realizacja programu rozwojowego
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Twoja przyszłość jest w twoich rękach !
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
TECHNIK LEŚNIK NA MIARĘ POTRZEB RYNKU PRACY PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UE W RAMACH PROGRAMU OPERAYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Technikum Leśne w Białowieży.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2016/2017 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Nu Media Elżbieta Jażdżewska Beneficjent Powiat Mrągowski Partner projektu Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt „Dziś w szkole, jutro w firmie” jest.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
im. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Kostrzynie nad Odrą
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Egzamin maturalny w 2017 roku
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Lidzbark Warmiński, 2009

W ramach projektu: Zorganizowano kursy rozszerzające kwalifikacje zawodowe Przeprowadzono zajęcia dodatkowe dydaktyczno-wychowawcze Przeprowadzono konkursy powiatowe Zakupiono nowoczesne materiały dydaktyczne

Uczestnicy projektu otrzymali materiały promocyjne (na zdjęciu uczniowie z klasy II h/m)

Największym zainteresowaniem uczniów cieszyły się kursy zawodowe

PRAWO JAZDY W kursie na Prawo Jazdy kat. B uczestniczyło aż 100 osób, natomiast w kat. C 25 uczniów. 18 uczestników projektu doskonaliło swoje umiejętności na kursie wózków jezdniowych, zdobywając świadectwa ukończenia szkolenia.

Uczniowie w tej sali poznawali zasady ruchu drogowego

Pierwsza jazda budziła wiele radości

Młodzież właśnie zakończyła egzaminy wewnętrzne i może już przystąpić do egzaminu państwowego

Mechanicy przed egzaminem wewnętrznym na kat. C

Egzamin wewnętrzny – Prawo Jazdy Kat. C

SZKOLENIA KELNERSKIE i BARMAŃSKIE W kursie „Profesjonalny Barman” uczestniczyło 20 hotelarzy, a w „Szkoleniu Kelnerskim” 12. Uczniowie ukończyli szkolenia zdobywając jednocześnie certyfikaty cenione w branży gastronomicznej.

Część teoretyczna – szkolenie kelnerskie

Podręczniki do nauki – szkolenie kelnerskie

Efekty pracy uczniów – szkolenie kelnerskie

Przygotowanie teoretyczne – szkolenie kelnerskie

Nauka otwierania i podawania wina – szkolenie kelnerskie

Nauka rozpoznawania i komponowania smaków – szkolenie barmańskie

Zajęcia teoretyczne – szkolenie barmańskie

Połączenie teorii z praktyką – szkolenie barmańskie

Podręczniki do nauki – szkolenie barmańskie

Kurs KADRY i PŁACE Zajęcia teoretyczne odbywały się w szkole, natomiast część praktyczna w Centrum Edukacji OSKAR w Olsztynie. Kurs obejmował 60 godzin szkolenia nadającego dodatkowe kwalifikacje zawodowe i kończył się egzaminem oraz otrzymaniem zaświadczenia o ukończonym szkoleniu.

Ekonomiści uczestniczący w kursie „Kadry i Płace”

Podczas kursów i szkoleń wykorzystywano sprzęt multimedialny zakupiony w ramach projektu „Uczyć się, aby być”

Zajęcia dodatkowe Przeprowadzono 880 godz. zajęć dydaktycznych i specjalistycznych Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z języka polskiego, języków obcych (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski), matematyki, biologii, fizyki, chemii, historii, wos-u, geografii oraz zajęciach specjalistycznych kształcących umiejętności obsługi komputera, analizy finansowej a także opracowywania projektów.

Dopełnieniem zajęć dodatkowych były wycieczki dydaktyczne do: Warszawy, Gdańska, Malborka, Gierłoży, Świętej Lipki, Reszla, Mikołajek.

Maturzyści 2009 w Sejmie w sali obrad

Uczestnicy zajęć dodatkowych z wiedzy o społeczeństwie w „Kuluarach Sejmowych”

Przewodnik objaśnia zasady funkcjonowania Sejmu

Spacer po Łazienkach zakończony pod pomnikiem Chopina

Śladami Stanisława Wokulskiego po Warszawie wyruszyli uczestnicy zajęć dodatkowych z j. polskiego

Uczestnicy wycieczki na Placu Zamkowym

Zajęcia dodatkowe z biologii w terenie – Muzeum w Gierłoży

Wśród lasów i bagien w okolicach Gierłoży wędrują uczestnicy zajęć dodatkowych z biologii

Uczniowie kl. I Zasadniczej Szkoły Zawodowej w ramach zajęć z j. polskiego poszukiwali dzieł sztuki w Gdańsku

W poszukiwaniu Muzeum Porcelany

Po architekturze i malarstwie przyszedł czas na odpoczynek na plaży

Pomoce i materiały dydaktyczne W ramach projektu zakupiono: Laptopy, rzutniki multimedialne i walizkowe, wizualizer Kamerę cyfrową i aparat cyfrowy Ekrany i tablice magnetyczne, wskaźniki laserowe Telewizory i odtwarzacze DVD Plansze dydaktyczne i mapy Zestawy brył geometrycznych Zestawy narzędzi dla mechaników Podręczniki do matematyki i kalkulatory Poradniki i słowniki specjalistyczne

Zajęcia dodatkowe z matematyki - nowe przyrządy tablicowe oraz bryły geometryczne ułatwiają naukę

Zajęcia dodatkowe z biologii z wykorzystaniem nowo zakupionego szkieletu

Konkursy powiatowe W ZSZ przeprowadzono dwa konkursy: „Matematyka w banku” dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych „Mistrz Klawiatury” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cenne nagrody zakupiono w ramach projektu ze środków unijnych.

Laureaci Konkursów Powiatowych : „Matematyka w Banku” oraz „Mistrz Klawiatury”

W projekcie „Uczyć się, aby być” wzięło udział 442 uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim.