ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NABÓR 6.3.4 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów– ZIT AW ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Advertisements

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013
Kryteria wyboru projektów
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Katowice, listopad/grudzień 2007 r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
OPIS PLANU FINANSOWEGO
11. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Omówienie kryteriów formalnych oceny wniosków Szkolenie dla beneficjentów.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Jak wypełnić wniosek.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego Etap Wdrażania Projektu.
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE. Generator wniosków o dofinansowanie umożliwia przygotowywanie i edycję wniosków o dofinansowanie. Jest to pierwszy.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NABÓR Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną– ZIT AW (Infrastruktura.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Elbląg,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD Wałbrzych 12 lipca.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE WYPEŁNIANIE PÓL W FORMULARZU Szkolenie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE WYPEŁNIANIE PÓL W FORMULARZU Szkolenie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Materiał opracowany przez: Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. „Europejski.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Inowrocław, 22 listopada 2011 r.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE WYPEŁNIANIE PÓL W FORMULARZU
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Działanie 1.7 PO IiŚ na lata Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego Mariola Orlik Zespół Funduszy.
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Generator wniosków o dofinasowanie
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NABÓR Rewitalizacja zdegradowanych obszarów– ZIT AW ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych 19 lipiec 2016 r.

Integralną część „Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata ” stanowią załączniki. Załączniki służą do uzupełnienia informacji opisywanych we wniosku, bądź ich uwiarygodnienia i umożliwienia weryfikacji. W przypadku Wnioskodawców realizujących projekt w partnerstwie załączniki należy złożyć również dla partnerów projektu.

1.Studium wykonalności – analiza finansowa w formacie Excel z działającymi formułami. 2.VAT - formularz oświadczenia do wniosku o dofinansowanie (dla Wnioskodawcy i Partnerów, podmiotów realizujących projekt). 3.Dokumenty potwierdzające otrzymanie pomocy publicznej/pomocy de minimis – w przypadku projektów objętych pomocą publiczną/pomocą de minimis. 4.Dokumenty potwierdzające wniesienie wkładu niepieniężnego, np. operat szacunkowy w przypadku wniesienia gruntu lub nieruchomości zabudowanej. 5.Pełnomocnictwo. 6.Dokumenty potwierdzające status prawny i dane wnioskodawcy oraz partnera projektu. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW

Studium wykonalności nie będzie stanowić osobnego załącznika do wniosku o dofinansowanie. Część opisowa studium będzie zintegrowana z wnioskiem aplikacyjnym, stanowiąc jedną z zakładek w generatorze wniosków. Ponadto Wnioskodawcy będą musieli przedłożyć analizę finansową – arkusze kalkulacyjne w formacie Excel z aktywnymi formułami. Wzory do pobrania Ramowa struktura wykonalności na potrzeby aplikacji o środki Europejskiego Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WD (lista pól, które Wnioskodawcy będą wypełniać w generatorze wniosków w części dotyczącej studium wykonalności) – na kolejnym slajdzie. STUDIUM WYKONALNOŚCI

Część opisowa studium wykonalności jest zintegrowana z wnioskiem aplikacyjnym i stanowi jedną z zakładek w generatorze wniosków. Nie stanowi osobnego załącznika do wniosku o dofinansowanie (różnica względem RPO na lata ). Studium wykonalności zostało opracowane na podstawie „Wytycznych MIiR w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata ” Zakres studium wykonalności: 1.Analiza potrzeb 2.Analiza instytucjonalna 3.Analiza prawna 4.Analiza techniczna 5.Plan funkcjonowania przedsięwzięcia 6.Analiza finansowa 7.Analiza ekonomiczna 8.Pozostałe informacje 9.Załącznik - analiza finansowa w formacie Excel STUDIUM WYKONALNOŚCI

1.ANALIZA POTRZEB: - przedstawienie grup docelowych - geneza projektu, analiza problemów, analiza potrzeb środowiska społeczno-gospodarczego projektu 2. ANALIZA INSTYTUCJONALNA - powiązania prawno-własnościowe oraz finansowe pomiędzy uczestnikami projektu - trwałość projektu instytucjonalna 3. ANALIZA PRAWNA - pomoc publiczna 4.ANALIZA TECHNICZNA - opis istniejącego systemu/przedsięwzięcia, lokalizacja - analiza wykonalności i analiza opcji - zakres rzeczowy przedsięwzięcia 5.PLAN FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA - zgodność z polityką konkurencji i zamówień publicznych, procedury przetargowe, harmonogram zamówień - czynniki ryzyka realizacji projektu i sposoby ich przezwyciężania STUDIUM WYKONALNOŚCI

6. ANALIZA FINANSOWA -wybór metody analizy finansowej -nakłady na realizację projektu -przychody operacyjne -koszty operacyjne -rachunek zysków i strat -bilans -przepływy pieniężne -wartość dofinansowania -źródła finansowania projektu -ocena finansowej opłacalności inwestycji -trwałość finansowa 7. ANALIZA EKONOMICZNA W przypadku pozostałych projektów (nie zaliczanych do projektów dużych) zaleca się, aby analiza ekonomiczna została przeprowadzona w sposób uproszczony i opierała się na oszacowaniu ilościowych i jakościowych skutków realizacji projektu. Zaleca się zastosowanie społecznej stopy dyskontowej na poziomie 5 %. Wynikiem oceny ekonomicznej projektu musi być społeczno-ekonomiczna stopa zwrotu, która powinna przewyższać przyjętą stopę dyskontową. Analiza ekonomiczna powinna uwzględniać zalecenia metodologiczne dotyczące prowadzenia analizy ekonomicznej zawarte w Wytycznych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym generujących dochód i projektów hybrydowych na lata oraz w Przewodniku AKK. STUDIUM WYKONALNOŚCI

8. POZOSTAŁE INFORMACJE Pozostałe informacje, które nie zostały ujęte ze względu na ograniczenia znaków, specyfikę projektu/kryteriów wymagające przedstawienia dodatkowych opisów, które nie wpisują się we wcześniejsze punkty dokumentacji aplikacyjnej. Wszelkie wyniki analiz wynikające z kryteriów merytorycznych specyficznych dla działania 6.3 należy przedstawić jako osobny załącznik/załączniki do wniosku o dofinansowanie. STUDIUM WYKONALNOŚCI

ANALIZA FINANSOWA W FORMACIE EXCEL Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć jako załącznik (analizę finansową – arkusze kalkulacyjne w formacie Excel z aktywnymi formułami w celu możliwości sprawdzenia poprawności obliczeń). Na stronie rpo.dolnyslask.pl w zakładce o programie -> pobierz poradniki i publikacje znajduje się Ramowa struktura studium wykonalności oraz przykłady projekcji finansowych m.in. dla projektu objętego pomocą publiczną, dla projektu z luką finansową, projektu PPP. Przykładowe tabele stanowią materiał pomocniczy dla Wnioskodawców. Zgodność Studium Wykonalności oraz Załącznika analiza finansowa z kryteriami wyboru projektów, m.in.: (formalne), nr 1 - poprawność wypełniania złożonego wniosku, 14 - dochód generowany przez projekt, 11 – maksymalny limit dofinansowania, (merytoryczne) w zakresie oceny finansowo-ekonomicznej: nr 1 - sytuacja finansowa wnioskodawcy, 2 – plan finansowy, 3 - zachowanie trwałości, 4 – prawidłowość zastosowania metodologii, 5- analiza opcji, 6- efektywność ekonomiczno-społeczna projektu, (merytoryczne ogólne) nr 5 – plan realizacji inwestycji, 10 – struktura organizacyjna/potencjał administracyjny, 11 - zagrożenia realizacji projektu.

OŚWIADCZENIE O KWALIFIKOWALNOŚCI VAT VAT - formularz oświadczenia do wniosku o dofinansowanie -3 wersje 1.Wnioskodawca, 2.Partner, 3.Podmiot realizujący projekt. Składający oświadczenie, informuje, że w ramach realizacji projektu jak i po jego zakończeniu: - nie ma/nie będzie posiadał prawa do odliczenia w całości podatku VAT - ma/będzie posiadał prawo do częściowego odliczenia VAT

POMOC PUBLICZNA/POMOC DE MINIMIS Zależnie od kwalifikacji projektu pod kątem występowania/niewystępowania pomocy publicznej/de minimis Wnioskodawca wypełnia właściwe załączniki: -OŚWIADCZENIE o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie; -OŚWIADCZENIE o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis; -FORMULARZ informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie; -FORMULARZ informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym; -FORMULARZ informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

POMOC PUBLICZNA/POMOC DE MINIMIS Regulacje dotyczące pomocy publicznej dostępne są na stronie

WKŁAD NIEPIENIĘŻNY W przypadku wniesienia wkładu niepieniężnego do projektu Wnioskodawca wypełnia właściwy formularz: - Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy wnoszeniu wkładu niepieniężnego (dla projektów objętych pomocą publiczną) - Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy wnoszeniu wkładu niepieniężnego (dla projektów bez pomocy publicznej)

WKŁAD NIEPIENIĘŻNY Rodzaje wkładu niepieniężnego: nieruchomość/materiały/inny środek trwały/wolontariat/ekspertyzy. Dokumenty potwierdzające wycenę wkładu niepieniężnego -Dokumenty wyraźnie wskazujące wartość wnoszonego wkładu niepieniężnego (np. operat szacunkowy – w przypadku wniesienia gruntu lub nieruchomości zabudowanej, ekspertyzy, wyceny rynkowe). -W przypadku wniesienia nieodpłatnej pracy wykonywanej przez wolontariuszy, dokumentem potwierdzającym jej wartość będzie opracowane przez Wnioskodawcę wyliczenie sporządzone w oparciu o ilości czasu poświęconego na jej wykonanie oraz średniej stawki godzinowej lub dziennej za dany rodzaj pracy. Dokumenty potwierdzające prawo własności do wnoszonego wkładu niepieniężnego Nie dotyczy wkładu niepieniężnego w formie wolontariatu i ekspertyz. W innym przypadku należy wskazać numer księgi wieczystej, rejestr środków trwałych lub inny dokument potwierdzający prawo własności.

PEŁNOMOCNICTWO Pełnomocnictwo należy przedstawić w przypadku gdy: -wniosek o dofinansowanie podpisany jest przez inna osobę niż osoba uprawniona do reprezentowania Wnioskodawcy, -z dokumentów rejestrowych wynika, że przedstawicielstwo jest wieloosobowe, wtedy należy wypełnić pełnomocnictwo dla jednej osoby, która podpisze wniosek o dofinansowanie (Generator wniosków dopuszcza możliwość podpisania wniosku tylko przez 1 osobę)

DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE STATUS PRAWNY Dokumenty potwierdzające status prawny i dane wnioskodawcy oraz partnera projektu - nie dotyczy JST, nie dotyczy jednostek które znajdują się w KRS, lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeśli Wnioskodawcą będzie jednostka organizacyjna JST (jednostki samorządu terytorialnego) lub inna jednostka sektora finansów publicznych, dokumentem potwierdzającym jej status prawny oraz dane będzie statut lub inny akt powołujący daną jednostkę.

OŚWIADCZENIA W przypadku projektów realizowanych w partnerstwie, Partner wypełnia i podpisuje Oświadczenia dla Partnera, a następnie Wnioskodawca załącza je jako załącznik do wniosku o dofinansowanie. Oświadczenia należy wydrukować i podpisać przez uprawnionego przedstawiciela oraz załączyć w postaci skanu.

INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ul. Słowackiego 23A, Wałbrzych tel