Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy w Pile warto inwestować w odnawialne źródła energii ?
Advertisements

Chroń środowisko- segreguj odpady
Temat: Odpady jako surowce wtórne, a nie tylko śmieci.
LASY.
PAPIER.
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
LAS ZIELONE PŁUCA ZIEMI.
Przygotował: Michał Woźniak
POZIOMY WÓD GRUNTOWYCH Obliczono poziomy wód gruntowych dla poszczególnych wariantów obliczeniowych: W charakterystycznych węzłach Dla całego modelowanego.
Zbierając makulaturę chronisz naturę
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Pole prostokąta i kwadratu
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Korzyści ekonomiczne Ochrona Odnawialność
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
„Dobre rady na odpady…”
RECYKLING– jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów.
Makulatura - czy warto ją zbierać?
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Makulatura - czy warto ją zbierać?
Ekologia w gospodarstwie domowym
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Prezentację wykonały : Marcelina Kotwica Iwona Kowalska
Problemy surowcowe przemysłu celulozowo-papierniczego w Polsce
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
Wykonała: Sara Michalik
„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH
Nie bądź Łoś posprzątaj coś !
EKOLOGIA W POLIGRAFI Łukasz Pichola kl. IIbp.
Matematyka w życiu codziennym
Segreguje i ziemie ratuje!
LASY W POLSCE Franek Rejdych
RADY NA ODPADY. Kupuj świadomie Nie ulegaj modzie i reklamie Wybieraj produkty bezodpadowe lub łatwe do utylizacji po zużyciu.
Makulatura.
Czy w Pile warto inwestować w odnawialne źródła energii ? Miejsca w regionie Piły z użyciem tej energii.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Jestem przyjacielem lasu!
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Lasy w mojej okolicy.
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
Jak dbać o Ziemię ?.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
Prezentuje: Zuzanna Orszulik
Oczyść tę wodę! Wyzwanie dla badacza: Dowiedz się, jak oczyścić brudną wodę pomoc 4 - slajdy dotyczące wyzwania Oczyść tę wodę.
Zagospodarowanie odpadów
W tym etapie liczyliśmy zapotrzebowanie energetyczne szkoły a następnie zapotrzebowanie sali komputerowej. Obliczyliśmy, że 4 ogniwa wystarczyłyby,
Jak segregować? Czy segregujesz? Nielegalne miejsca składowania śmieci są problemem, z którym władze samorządowe zmagają się od wielu lat. W mieście.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
● GUS podał, że w Polsce nadal jest bardzo dużo dzikich wysypisk śmieci, mimo że ich liczba spada. W poprzednim roku tego typu miejsc było 2539.
Czy wiesz, że….
Papier XVIII wieku.
Dlaczego warto sadzić i chronić drzewa?
Ekologia.
„LAS CAŁKIEM BLISKO NAS”
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Zaprasza do obejrzenia…
Autor: Kacper Nowak II A
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
MP5 Z LINIĄ MAKULATUROWĄ
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Zmiany środowiska Ziemi w ostatnich 30 latach
Zbiórka surowców wtórnych – I semestr roku szkolnego 2017/2018
DIAGRAMY PROCENTOWE SŁUPKOWE PROSTOKĄTNE KOŁOWE. Diagramy procentowe słupkowe Diagramy te są bardzo proste do narysowania oraz do odczytu, przy założeniu,
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Zapis prezentacji:

Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”

Stan lasów i środowiska na terenie Kędzierzyna-Koźla

Zad. 2 Wiedząc, że 1ha lasu liściastego zatrzymuje w ciągu roku 68 ton pyłów a 1ha lasu iglastego 34 tony oblicz, ile ton pyłów rocznie mogą zatrzymać polskie lasy. Powierzchnia Polski: km 2 Powierzchnia lasów zajmuje ok. 29% terenu kraju Gatunki iglaste zajmują ok. 70% powierzchni lasów 29% ·31200km 2 = 90480km 2 = ha 70% · ha= ha -powierzchnia lasów iglastych ha ha= ha -powierzchnia lasów liściastych ·34= (ton) ·68= (ton) Odp: Polskie lasy zatrzymują ok. 400mln ton pyłów rocznie

Zad. 3 Produkcja 10 kg papieru z masy drzewnej wymaga zużycia około 25 litrów wody. Produkcja takiej samej ilości papieu z makulatury wymaga zużycia tylko 15 litrów wody. Ile litrów wody zaoszczędzimy, jeśli wyprodukujemy 500kg papieru z makulatury? 10kg papieru z masy drzewnej->25 litrów wody 10kg papieru z makulatury->15 litrów wody 500kg papieru z masy drzewnej->25 · 50=1250 litrów 500kg papieru z makulatury->15 · 50=750 litrów wody 1250l-750l=500l Odp: Zaoszczędzimy 500l wody

Zad.4 Czy wiesz, że: -jedno wydanie popularnej wielonakładowej gazety pochłania 4 tys. drzew -wyprodukowanie jednej tony papieru wymaga ścięcia aż 17 drzew -ponowne przerobienie stosu gazet o wysokości 125 cm pozwala na uratowanie 6-metrowej sosny. Na podstawie tych informacji odpowiedz na pytania: a) Ile ton papieru zużywa się na jedno wydanie wilonakładowej gazety? b) Uczniowie zgromadzili w klasie pięć stosów gazet o wysokości 3 m, ile drzew uratowali? a) 1 tona papieru to 17 ściętych drzew jedno wydanie gazety pochłania 4000 drzew Ilość papieru zużytego na jedno wydanie wielonakładowej gazety: 4000:17≈235,3 ton b) Uczniowie zgromadzili pięć stosów gazet każdy o wysokości 3m 5 · 3m=15m 15m=1500cm stos gazet o wysokości 125 cm pozwala uratować 6-metrową sosnę 1500cm:125cm=12 Odp: Uratowali 12 drzew.

Produkcja papieru w Polsce, Europie i na świecie Wykres przedstawia produkcje papieru w danych krajach w poprzednich latach. Wykres przedstawiony jest w milionach ton.

ZUŻYCIE PAPIERU I TEKTURY

Zużycie papieru w województwie, w Polsce, w Europie i na świecie Zużycie różnego asortymentu papierniczego w skali krajowej stanowi 65% produkcji krajowej, czyli 130mln ton rocznie w skali światowej 276,231 mln ton rocznie. Wskaźnik zużycia papieru w Polsce w latach wyniósł ok. 850 tys ton Zużycie papieru w moim domu to ok. 4kg tgodniowo

Makulatura jako surowiec wtórny Zbierana makulatura wykorzystywana jest do ponownego przetworu na nowe produkty papierowe, dzięki czemu nie potrzebna makulatura nie leży w lasach, na drogach i chodnikach i nie zanieczyszcza środowiska. Ponieważ 90% masy papierniczej jest wykonana z drewna, zbierając makulaturę, zapobiegamy wycinaniu lasów, które wchłaniają dwutlenek węgla.

Makulatura-niepotrzebne lub zniszczone wyroby papiernicze, nadające się bezpośrednio do wtórnego wykorzystania Uratowane drzewa: 7 · 4,5=31,5 Zaoszczędzona woda 30000l · 4,5=135000l 60000l · 4,5=270000l Odp:Uratowano ok. 32 drzew Zaoszczędzono 135 tys. do 270tys. litrów wody Jedna tona makulatury pozwala zaoszczędzić : · około 7 dojrzałych drzew; · 30-60tys. litrów wody; · 40% energii zużywanej do produkcji papieru z miazgii drzewnej. W pewnej szkole w ciągu całego roku zebrano 4,5 tony makulatury. Ile drzew uratowano i ile zaoszczędzono litrów wody Miazga drzewna (ścier drzewny)-masa włóknista otrzymywana poprzez rozwłóknianie drewna, pół produktu do produkcji papieru _______________________________________

Użycie jednej tony makulatury do produkcji papieru oszczędza 3m 3 przestrzeni na wysypisku. Uczniowie jednej szkoły zorganizowali trzy razy w ciągu roku szkolnego zbiórkę makulatury. We wrześniu zebrali 1200 kg, w lutym 1500 kg a w czerwcu 3400 kg. Ile zaoszczędzili metrów sześciennych przestrzeni na wysypisku? 1 tona makulatury → 3m 3 przestrzeni na wysypisku wrzesień: zebrali 1200kg luty: zebrali 1500kg czerwiec: zebrali 3400kg kg 6100kg =6,1t 6,1·3m 3 =18,3m 3 Odp: Zaoszczędzili 18,3m 3 przestrzenina wysypisku

Zapamiętaj Zauważ Waga podręczników i zeszytów na jednego ucznia to nawet 4kg!

Kiedy Ci smutno, kiedy Ci źle, zbieraj gazety i nie nudź się !

Wykonawcy: Karolina Druzgała Agata Nieckarz Martyna Stobrawe Anna Szynol