Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH"— Zapis prezentacji:

1 „Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH
projekt wykonany na podstawie filmu „Magia produkcji papieru” autorki: Weronika Kisielewska i Sylwia Sawicka Uczennice klasy IV Szkoły Podstawowej w Borkowie Kościelnym Opieka projektu: Milena Makowska

2 Udało nam się zrobić papier czerpany
Udało nam się zrobić papier czerpany. Na jednym arkuszu narysowałyśmy te piękne drzewa, które widać podczas prezentacji w tle! Nasza praca nad papierem czerpanym to próby i błędy, szukanie rozwiązań, które sprawdzą się w warunkach klasowych. Oczywiście skorzystałyśmy z przepisu podanego na karcie pracy ale zmodyfikowałyśmy go. A było to tak…

3 podarcie zapisanych kartek i gazet na małe strzępki

4 zalanie papieru wrzątkiem

5 dokładne rozdrabnianie blenderem

6 odsączanie jak największej ilości wody z papierowej masy

7 jak najbardziej równomierne rozkładanie masy na ściereczce

8 osuszanie za pomocą kawałków papierowego ręcznika

9 suszenie i efekt

10 malowanie na wyprodukowanym arkuszu

11

12 Papier, jak wiadomo wykonuje się z drewna
Papier, jak wiadomo wykonuje się z drewna. Każda zużyta kartka papieru przyczynia się do niszczenia drzew. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że możemy przyczynić się do czynienia oszczędności w naturze. Oczywiście papieru musimy używać (papier ma jednak przyszłość ;-)) ale starajmy się go nie marnować. Aby dalsze rozważania były łatwiejsze do zrozumienia dobrze jest się dowiedzieć znaczą symbole A5 oraz A4. A4 – kształt prostokąta o wymiarach 297mmx210mm (taki jak kartka z bloku rysunkowego) A5 - kształt prostokąta o wymiarach 210mmx148mm (taki jak kartka z zeszytu)

13 Jeden uczeń z klas IV-VI w ciągu roku szkolnego zużywa średnio
zeszyt liczba liczba kartek A5 60 kartkowy 9 9  60 = 540 32 kartkowy 3 3  32 = 96 16 kartkowy 3  16 = 48 dodatkowo blok rysunkowy (10 kartek A4) 3  10  2*) = 60 blok techniczny (20 kartek A4) 3  20  2*) = 120 razem 864 informacja *) w jednej kartce A4 mieszczą się dwie kartki A5

14 Załóżmy, że na każdego ucznia tygodniowo przypada jeden sprawdzian i dwie kartkówki
Sprawdziany są drukowane na kartkach formatu A4, kartkówki na A5. Na jednego ucznia tygodniowo należy więc doliczyć 4 kartki A5. W ciągu roku szkolnego mamy 40 tygodni pracy, więc na jednego ucznia przypada 4  40 = 160 kartek A5.

15 Na jednego ucznia przypada rocznie średnio
= 1024 kartek A5 Liczbę tę można zaokrąglić do 1000 z uwagi na różnice w zużyciu zeszytów przez uczniów oraz nieprzewidziane sytuacje.

16 W naszej szkole jest 67 uczniów w klasach IV-VI
W takim razie uczniowie klas IV-VI zużywają 67  1000 = kartek formatu A5 w ciągu jednego roku szkolnego

17 Z drewna jednego drzewa powstaje około 24000 kartek A5
Zużyte przez naszych uczniów kartki powstają zatem z drewna z 3 drzew!!! 67000 : = 2, …….. 3 Uzyskany wynik zaokrąglamy do całości dlatego otrzymujemy 3.

18 Jedno drzewo w ciągu doby produkuje średnio tyle tlenu, że wystarcza go dla 3 osób
Te trzy drzewa, które zostały przeznaczone na zeszyty i bloki dla naszych uczniów dostarczyłyby w ciągu jednej doby tlenu dla 3  3 = 9 osób!!!

19 Te wszystkie matematyczne dowody powinny wystarczyć, aby przekonać wszystkich, że nasza rozwaga w użytkowaniu papieru jest ważna dla nas i dla całej natury! Drzewo rośnie naprawdę długo, ścięcie zajmuje niedużo czasu.

20 dziękujemy


Pobierz ppt "„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google