Elektroniczny dziennik w polskiej szkole- możliwości i ograniczenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KODEKS 2.0.
Kierunki rozwoju platformy eduPortal w projekcie
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
iDziennik – prezentacja dla rodziców
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
1 1.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
1 1.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Tematyka prac magisterskich
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Czym jest e-Dziennik? To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen Uczniów. Dzięki niemu każdy Rodzic.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Technologia informacyjna
Sopocka Akademia Tenisowa
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Elektroniczny dziennik w polskiej szkole- możliwości i ograniczenia Dr Patrycja Jurkiewicz Dr Jolanta Wiśniewska

E- DZIENNIK program komputerowy lub aplikacja internetowa płatne wersje e-dzienników darmowe aplikacje w Internecie (oferta mniej rozbudowana)

PRZYKŁADOWE DZIENNIKI ELEKTRONICZNE NA POLSKIM RYNKU „System kontroli frekwencji i wyników w nauce” firmy Librus, „Dziennik Optivum” firmy Wulcan, „Dziennik DDJ” firmy ProgMan, „Internetowy dziennik lekcyjny Prymus.info” firmy Progress1, „Dziennik elektroniczny MobiReg” firmy Dreamtec.

PANELE W E- DZIENNIKU MobiReg Oceny Ranking Porównania Sprawdziany i zadania domowe e-Nauczanie Plan zajęć Obecności Pochwały i uwagi Kontakt z nauczycielem Podręczniki Aplikacja na telefon

ZAŁOŻENIA METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH Cel badań: poznanie opinii nauczycieli zatrudnionych w szkołach podstawowych na temat elektronicznych dzienników. Główny problem badawczy: jakie są opinie nauczycieli szkół podstawowych na temat elektronicznych dzienników? Metoda sondażu diagnostycznego, Technika= ankieta (narzędzie= kwestionariusz ankiety do badania opinii nauczycieli szkół podstawowych na temat dokumentacji w formie elektronicznej. Narzędzie zawiera pytania otwarte. Grupa badawcza= 60 nauczycieli szkół podstawowych w województwie mazowieckim. W szkołach tych wprowadzony jest dziennik elektroniczny firmy Librus.

ANALIZA BADAŃ Kategorie analiz: Przeznaczenie dziennika elektronicznego Trudności występujące w początkowym okresie wprowadzania e- dziennika Nadzorowanie poprawności prowadzenia dokumentacji w formie elektronicznej Czas potrzebny na wypełnianie dziennika Wady i zalety dziennika elektronicznego Wady i zalety dziennika w formie papierowej.

Przeznaczenie dziennika elektronicznego zapisywanie tematów lekcji, sprawdzanie listy obecności i na tej podstawie określania frekwencji uczniów (94%). notowanie osiągnięć dzieci i ich ocen (97%). kontakty z innymi nauczycielami i rodzicami (86%). umieszczania ogłoszeń o konkursach, wycieczkach i planowanych wydarzeniach kulturalno- oświatowych (77%). informacje o planowanych zastępstwach (69%). dla dyrekcji do monitorowania stopnia realizacji podstawy programowej przez poszczególnych nauczycieli (80%).

Trudności występujące w początkowym okresie wprowadzania e-dziennika dostosowanie wgranych programów nauczania do prowadzonych zajęć (89%); jeśli na czas nie zostały wprowadzone informacje o zastępstwach za nieobecnych nauczycieli- nie można było uzupełnić dziennika i w rezultacie umieścić w nim tematu lekcji czy zaznaczyć obecności dzieci (93%); problemy ze zgodnością realizacji godzin z poszczególnych edukacji (np. polonistycznej, matematycznej, etc.) (67%);

odpowiedzialny za to jest dyrektor lub zastępca dyrektora (98%); Nadzorowanie poprawności prowadzenia dokumentacji w formie elektronicznej odpowiedzialny za to jest dyrektor lub zastępca dyrektora (98%); wyznaczony do tego zadania nauczyciel, np. informatyki lub matematyki (2%).

Czas potrzebny na wypełnianie dziennika zapisywanie tematów lekcji i obecności uczniów = kilka minut (86%), wprowadzanie tematów lekcji oraz korespondencja z rodzicami = nawet półtorej godziny dziennie (77%). najwięcej czasu= wprowadzenie wszystkich tematów lekcji na początku roku szkolnego (90%); długość czasu na prowadzenie bieżącej dokumentacji elektronicznej zależy od atmosfery panującej w szkole, problemów wychowawczych z uczniami, osobowości ich rodziców i biegłości kadry pedagogicznej w posługiwaniu się systemem (92%).

Wady dziennika elektronicznego problemy z obsługą niektórych opcji, np. wpisywanie wycieczek; podstawową wadą dokumentacji elektronicznej jest niemożność jej użycia w przypadku braku dostępu do Internetu (96%); dziennik elektroniczny nie ma wad (4%).

Zalety dziennika elektronicznego możliwość umieszczania w nim ogłoszeń i informacji dla członków grona pedagogicznego, rodziców i uczniów (65%); bezpośredni wgląd w oceny i nieobecności dziecka (74%); ułatwia także korespondencję z rodzicami podopiecznych (58%); możliwość kontroli nad dzieckiem nawet, gdy rodzic jest aktualnie w pracy (48%). ułatwiają przepływ informacji między pracownikami szkół (60%); bieżący monitoring postępów w nauce dziecka (zarówno w odniesieniu do rodziców, jak i nauczycieli) (82%); monitorować rozkłady nauczania i stopień ich realizacji (54%); wgląd w e-dzienniki jest dostępny niezależnie od miejsca przebywania osoby uprawnionej (np. w domu, wszędzie tam, gdzie można skorzystać z telefonu komórkowego) (40%).

Wady dziennika w formie papierowej zbyt długi czas, który trzeba przeznaczyć na zliczanie godzin i nieobecności na końcu semestru i miesiąca (98%); zapisywanie informacji dotyczących tematów i frekwencji (92%); można uzupełniać tylko w placówce (70%); w razie pomyłki nie wolno nanieść w nim poprawek lub użyć korektora (83%); dodatkowe kilogramy makulatury (74%), które niszczą się po kilku miesiącach użytkowania (54%); wypełnianie to żmudna praca (szczególnie przy przeliczaniu średnich ocen lub frekwencji na zajęciach) (82%); najgorzej oceniają konieczność prowadzenia dokumentacji w dwóch formach (tj. papierowej i elektronicznej) (96%);

Zalety dziennika w formie papierowej możliwość skorzystania z niego nawet jak nie ma prądu w szkole (95%); wygodna forma do prezentacji ocen uczniów podczas wywiadówek z rodzicami (10%).

WNIOSKI nauczyciele szkół podstawowych są otwarci na nowe technologie, potrafią je wykorzystać w pracy i dostrzec ich zalety; progres w stosunku do wyników badań przeprowadzonych w latach 2012- 2014; korzystanie z dokumentacji elektronicznej = ważny element doskonalenia warsztatu zawodowego kadry pedagogicznej; stwarza to możliwość lepszej organizacji czasu pracy; pozwala doskonalić systematyczności i kontrolę nad jakością realizowanych zadań; ograniczenia w zakresie wykorzystywania e- dzienników w szkole dotyczą głównie kwestii technicznych i nie stanowią wyrazu sprzeciwu wobec samej idei dokumentacji elektronicznej.

Dziękujemy za uwagę