Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
Spektroskopia Ramana dr Monika Kalinowska. Sir Chandrasekhara Venkata Raman ( ), profesor Uniwersytetu w Kalkucie, uzyskał nagrodę Nobla w 1930.
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla gimnazjalisty Przygotowała Beata Czerniak FUNKCJE.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI ZAKŁAD METROLOGII I SYSTEMÓW POMIAROWYCH METROLOGIA Andrzej Rylski.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Damelo przedstawia Kolekcję stylowych rowerów miejskich Ul. Tylna 4C/51, Łódź Damelo - rowery dla kobiet.
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
HOTEL HILBERTA O NIESKOŃCZONOŚCI Do paradoksów dotyczących nieskończoności należy seria dziwnych zdarzeń w hotelu Hilberta. Na początku XX wieku Dawid.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
Przygowały : Joanna Niedźwiedź i Anna Wójcik. Nasz cel!!! Naszym celem było zbadanie ile godzin dziennie uczniowie naszej szkoły oglądają telewizję. Intrygowało.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ I UKŁADÓW RÓWNAŃ.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
„Wokół stołu” Porównanie wagi, wzrostu i BMI uczniów kl. 6c.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Liczby pierwsze.
Konsultacja Bożena Hołownia
A) trzech B) czterech C) pięciu D) sześciu E) siedmiu
Odczytywanie diagramów
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Problem Plecakowy (Problem złodzieja okradającego sklep)
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia

Aby rozwiązać zadanie tekstowe wykorzystując równanie lub nierówność należy: - niewiadomą - dane zadania, czyli liczby lub zależności, które są w zadaniu podane. 1.Dokonać analizy zadania, przeczytać ze zrozumieniem treść zadania (jeśli jest taka potrzeba to nawet kilka razy) i ustalić: 2. Zapisać odpowiednie równanie lub nierówność. 3. Rozwiązać równanie (nierówność). 4. Sprawdzić rozwiązanie. 5. Zapisać odpowiedź.

Gdy zapytano greckiego matematyka, Pitagorasa, ilu uczniów uczęszcza do jego szkoły, odpowiedział: „Połowa studiuje matematykę, czwarta część muzykę, siódma część milczy, a oprócz nich są jeszcze 3 kobiety.” Ilu uczniów było w szkole Pitagorasa? 1. Analiza treści zadania. Zapisujemy danie i szukane. x - liczba uczniów w szkole Pitagorasa - liczba uczniów studiujących matematykę - liczba uczniów studiujących muzykę- liczba uczniów milczy 3 - liczba kobiet

Gdy zapytano greckiego matematyka, Pitagorasa, ilu uczniów uczęszcza do jego szkoły, odpowiedział: „Połowa studiuje matematykę, czwarta część muzykę, siódma część milczy, a oprócz nich są jeszcze 3 kobiety.” Ilu uczniów było w szkole Pitagorasa? 2. Zapisujemy równanie. liczba uczniów W szkole Pitagorasa uczniowie studiujący matematykę = + uczniowie studiujący muzykę + uczniowie, którzy milczeli + kobiety +++3 x=

3. Rozwiązujemy równanie. / ·28 28x = 14x + 7x + 4x x = 25x + 84/ -25x 3x = 84/ :3 x = 28

4. Sprawdzamy rozwiązanie. Rozwiązanie jest prawidłowe. 5. Zapisujemy odpowiedź. W szkole Pitagorasa było 28 uczniów.

Na podwórzu były kury i króliki. Razem zwierzęta miały 22 głowy i 54 nogi. Ile było kur, a ile królików? 1. Analiza treści zadania. Zapisujemy danie i szukane liczba kur i królików na podwórku 54 - liczba nóg kur i królików x - liczba kur na podwórku 22 - x - liczba królików na podwórku 2x - liczba nóg wszystkich kur 4(22-x) - liczba nóg wszystkich królików

2. Zapisujemy równanie. liczba nóg kur i królików liczba nóg wszystkich królików = + Na podwórzu były kury i króliki. Razem zwierzęta miały 22 głowy i 54 nogi. Ile było kur, a ile królików? liczba nóg wszystkich kur 2x4(22-x)54=+

3. Rozwiązujemy równanie. 54 = 4(22 – x) + 2x 54 = 88 – 4x + 2x 54 = 88 –2x/ = -2x/ : (-2) 17 = x Jeżeli jest 17 kur, to królików jest 22 – 17 = 5

4. Sprawdzamy rozwiązanie. Rozwiązanie jest prawidłowe. 5. Zapisujemy odpowiedź. Na podwórku było 17 kur i 5 królików. 54 = 4(22 – x) + 2x 54 = 4(22 –17) + 2 · = 4 · = = 54

Student ma w indeksie tylko piątki, czwórki i trójki. Trójek ma najwięcej, o 10 więcej niż piątek. Czwórek ma 3 razy więcej niż piątek. Ile ma trójek, czwórek i piątek, jeśli średnia jego ocen jest niższa niż 3,6? 1. Analiza treści zadania. Zapisujemy danie i szukane. x - liczba piątek 3,6 > średnia ocen x liczba trójek 3x - liczba czwórek

Student ma w indeksie tylko piątki, czwórki i trójki. Trójek ma najwięcej, o 10 więcej niż piątek. Czwórek ma 3 razy więcej niż piątek. Ile ma trójek, czwórek i piątek, jeśli średnia jego ocen jest niższa niż 3,6? 2. Zapisujemy nierówność. Średnią ocen obliczamy mnożąc ilość poszczególnych ocen przez ich „wagę” i dzieląc przez ilość wszystkich ocen. piątki czwórkitrójki

3. Rozwiązujemy nierówność. / · (5x+10) 20x + 30 < 3,6 (5x +10) 20x + 30 < 18x +36/ x < 18x + 6/ -18x 2x < 6/ :2 x < 3

4. Sprawdzamy rozwiązanie. Rozwiązaniem są liczby mniejsze od 3, ponieważ ilość piątek nie może być liczbą ujemną lub niecałkowitą, rozwiązaniem może być liczb 1 lub 2. Czyli to zadanie posiada dwa rozwiązania. Rozwiązanie 1 1 – liczba piątek 3 – liczba czwórek 11 – liczba trójek Sprawdzamy, czy te dane spełniają zależności podane w zadaniu.

4. Sprawdzamy rozwiązanie. Rozwiązaniem są liczby mniejsze od 3, ponieważ ilość piątek nie może być liczbą ujemną lub niecałkowitą, rozwiązaniem może być liczb 1 lub 2. Czyli to zadanie posiada dwa rozwiązania. Rozwiązanie 2 2– liczba piątek 6 – liczba czwórek 12 – liczba trójek Sprawdzamy, czy te dane spełniają zależności podane w zadaniu.

5. Zapisujemy odpowiedź. Student ma w indeksie jedną piątkę, trzy trójki, jedenaście trójek lub 2 piątki, sześć czwórek i 12 trójek.