Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut---------------------------- Zadanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Nowa” Matura 2015 Języki obce
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
Logiki (nie)klasyczne
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Abitur 2012 Deutsch.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Breaking down the stereotypes.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Music: Nightengale Serenade
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Zasady pisania listu nieformalnego
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2015.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
HAIRDRESSING.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Which of the following two restaurants do you prefer? Któr ą z tych dwóch restauracji ty by ś wybrał ?
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATURA 2018.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
To fall for someone Zakochacć się
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
KATARZINA KURKOWSKA POLISH PAINTER
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie 1.: Rozmowa z odgrywaniem roli maksymalnie 3 minuty 6 punktów Zadanie 2.: Opis obrazka + 3 pytania maksymalnie 4 minuty 6 punktów Zadanie 3.: Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego + 2 pytania maksymalnie 5 minut 6 punktów około 14 minut18 punktów

Działy tematyczne (1) Człowiek Dom Szkoła Praca Życie rodzinne i towarzyskie Żywienie Zakupy i usługi

Działy tematyczne (2) Podróżowanie i turystyka Kultura Sport Zdrowie Nauka i technika Świat przyrody Państwo i społeczeństwo Wiedza o krajach anglojęzycznych

Rozmowa wstępna – przykładowe pytania Pytania dla egzaminującego Człowiek Do you vary the clothes to school or do you wear the same outfit most of the time? Why? Tell me about something that has changed in your life over the last few years. Are you adventurous about trying new food or do you prefer dishes you know well? Why? Życie rodzinne i towarzyskie Do you find it difficult not to judge people by the clothes they wear? Why?/Why not? Have you or has any of your friends ever been offended by someone on the Internet? Tell me something about the online forums or blogs which you read. Państwo i społeczeństwo Would you like to be taught bilingually in Polish and English? Why?/Why not? Have the disabled in Poland got the same opportunities as those without any disabilities? Why?/Why not? Tell me about a person who could be considered a role model for young people.

Rozmowa z odgrywaniem roli Wpadłeś/Wpadłaś na pomysł wydawania dwujęzycznej gazetki w Twojej szkole. Rozmawiasz z kolegą/koleżanką na temat tego projektu. Poniżej podane są 4 kwestie, które musisz omówić w rozmowie z egzaminującym. Częstotliwość ukazywania się gazetki Sekcje gazetki Zalety dwujęzyczności Udział uczniów

Opis ilustracji

Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego

Punktowanie sprawności komunikacyjnej (1) Sprawność komunikacyjna (0 – 18 punktów) W każdym zadaniu można uzyskać do 6 punktów - łącznie 18 punktów. Aby za sprawność komunikacyjną uzyskać jak najlepszy wynik, należy za każdym razem odnieść się do 4 elementów zawartych w poszczególnych zadaniach oraz dostatecznie je rozwinąć: Zadanie 1 – cztery elementy wymienione w zadaniu, które należy poruszyć w rozmowie (1) (2) (3) (4). Zadanie 2 – opis ilustracji (1) + trzy odpowiedzi na pytania (2) (3) (4). Zadanie 3 – wybór ilustracji z uzasadnieniem (1) + uzasadnienie odrzucenia drugiej/pozostałych ilustracji (2) + dwie odpowiedzi na pytania egzaminującego (3) (4).

Punktowanie sprawności komunikacyjnej (2) UWAGA: W każdym zadaniu można otrzymać punkty karne (najwięcej 2), które pomniejszają wynik za zadanie. Dzieje się tak, gdy egzaminator jest zmuszony pomagać uczniowi w trakcie egzaminu.

Punktowanie umiejętności językowych Zakres struktur leksykalno-gramatycznych (0 – 4 punkty) Ocenie podlega bogactwo języka (zarówno zasób słownictwa, jak i struktur gramatycznych), którym uczeń się posługuje, oraz swoboda wypowiadania się na tematy proste i złożone. Poprawność struktur leksykalno-gramatycznych (0 – 4 punkty) W tej kategorii egzaminator ocenia wypowiedź pod względem poprawności leksykalnej i gramatycznej. Decydujące znaczenie ma tutaj fakt, jak zastosowane przez ucznia słowa i konstrukcje gramatyczne, wpływają na komunikację między zdającym a egzaminującym. W przypadku drobnych błędów obie strony są w stanie się zrozumieć. Gdy błędy są poważne, komunikacja bywa niemożliwa. Wymowa (0 – 2 punkty) Egzaminator bierze także pod uwagę błędy w wymowie, akcentowaniu i intonacji oraz to, czy – i w jakim stopniu – mają one wpływ na komunikatywność wypowiedzi. Płynność wypowiedzi (0 – 2 punkty) Płynność wypowiedzi oceniana jest pod kątem występujących w niej pauz oraz tego, w jakim stopniu wpływają one na zrozumienie wypowiedzi przez egzaminującego.

Dziękuję za uwagę Tomasz Zychla