Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
The Present Continuous
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
The Cracow Dragon If you visit wawel castle you can't miss the flame- blowing dragon in front of it, or the cave it's guarding. But how did Krakow.
Strona Bierna.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Prowincja Sakarya (tur.: Sakarya ili) – jednostka administracyjna w północno-zachodniej Turcji (Region Marmara – Marmara Bölgesi), położona nad Morzem.
Present simple vs Present continuous
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
Second Conditional.
CZAS PAST SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Primary School number 8 name of 1 Warszawskiej Dywizji Piechoty Tadeusza Kościuszki Dominika ROJEK Class V A.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Present Perfect.
‘Wish’ życzenia, żal.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
BAMBO.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
czas teraźniejszy ciągły
Wykrzyknienia (Exclamations) Projekt z języka angielskiego.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Zdania okolicznikowe przyzwolenia (adverbal clause of concession) wyrażają kontrast, ponieważ mówią o tym, pomimo czego jakaś czynność może lub nie może.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Polish Survival Kit BASIC POLISH WORDS AND EXPRESSIONS, THAT WILL KEEP YOU ALIVE ON THE STREET.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
introduction to tenses in English
CZAS PRESENT CONTINUOUS
11. Work Praca.
To fall for someone Zakochacć się
Christmas Eve traditions in Poland by Paulina
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Past Simple Past Continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i łączą się ze zdaniem nadrzędnym spójnikami nazywanymi - Result Linking Words - czyli takimi, które opisują skutki lub konsekwencje czegoś (mogą one łączyć zdanie nadrzędne z podrzędnym, lub rozpoczynać kolejne zdanie).

As a result - w rezultacie He didn't learn much. As a result he failed his exam. (On nie uczył się zbyt wiele. W rezultacie oblał egzamin.) ● Therefore – dlatego/ w rezultacie The boy broke his mother’s best cup therefore she was angry with him. (Chłopak zbił najlepszą filiżankę mamy i dlatego była na niego zła.)

Consequently/ as a consequence – w związku z tym/ w rezultacie The factory was closed. As a consequence many people lost their jobs. (Fabryka została zamknięta. W związku z tym wielu ludzi straciło pracę.) I lost my keys consequently I couldn’t get to my flat. (Zgubiłem klucze i w rezultacie nie mogłem dostać się do mieszkania.)

So – więc I have a toothache, so I need to go to the dentist. ( Boli mnie ząb, więc mszę iść do dentysty.) The car is dirty, so I am washing it. (Samochód jest brudny, więc go myję.) Przed so stawiamy przecinek.

Such a/an + przymiotnik + rzeczownik policzalny w lp. He was such a funny guy that I immediately liked him. (On był tak zabawnym gościem, że od razu go polubiłam.) It was such a loud concert that I almost became deaf. (To był tak głośny koncert, że prawie ogłuchłem.)

Such +przymiotnik + rzeczownik w lm./ niepoliczalny They are such rich people that they can afford to buy new car once a year. (Są tak bogatymi ludźmi, że mogą sobie pozwolić na kupno nowego samochodu raz w roku.) Such a lot of + rzeczownik w lm./ niepoliczalny There were such a lot of people on the bus that we couldn’t get on. (Było tak dużo ludzi w autobusie, że nie mogliśmy wsiąść.)

So + przymiotnik/ przysłówek So + przymiotnik+a(n) + rzeczownik He speaks so fast that nobody can understand him. (On mówi tak szybko, że nikt nie może go zrozumieć.) It was so good a day that we went for a walk. (Był tak ładny dzień że poszliśmy na spacer.)

so much/little + rzeczownki niepoliczalny so many/ few + rzeczownik w lm. James has got so little time that he can’t come to the party. (James ma tak mało czasu, że nie może przyjść na imprezę.) She packed so few things that they fitted in a small bag. (Ona spakowała tak mało rzeczy, że zmieściły się w małej torbie.)

Prezentację przygotowały: Ewa Sobczyk Anna Gęca