Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie I
INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij CTRL+P 2.W rozwiniętym panelu możesz dodatkowo wybrać kolor jakim chcesz zaznaczać swoje odpowiedzi 3.Naciskając klawisz "spacji" przechodź do kolejnych zadań 4.Dobrej zabawy!
1. Które litery mają oś symetrii? Narysuj ją. A B C D E F G H I J K L M N
2.1 Który obrazek nie pasuje do reszty? Zaznacz różnicę.
2.2 Który obrazek nie pasuje do reszty? Zaznacz różnicę.
3. Przyporządkuj nazwy do zbiorów. JABŁKO GRUSZKA ŚLIWKA MARCHEW PIETRUSZKA SELER WARZYWA POR CZEREŚNIA POMIDOR KALAFIOR BROKUŁ CYTRYNA OWOCE
4.1 Ułóż i wpisz zdanie z rozsypanki. trąbą. Słoń machał długą Słońmachałdługątrąbą. Sprawdź
4.2 Ułóż i wpisz zdanie z rozsypanki. Kotek puszysty podwinął ogonek. Kotekpodwinąłpuszystyogonek. Sprawdź
4.3 Ułóż i wpisz zdanie z rozsypanki. monetę. cenną Chłopiec zgubił Chłopieczgubiłcennąmonetę. Sprawdź
4.4 Ułóż i wpisz zdanie z rozsypanki. olbrzymią Pies ugryzł kość. Piesugryzłolbrzymiąkość. Sprawdź
4.5 Ułóż i wpisz zdanie z rozsypanki. Koń trawę. świeżą zjadł Końzjadłświeżątrawę. Sprawdź
A a B b C __ D ___ ___ e ___ ___ ___ ___ 26 A b C d E ___ ___ h 0 ___ 10 ___ ___ ____ Wpisz brakujące elementy
ODPOWIEDZI 1 Litery A, H, I, M mają oś symetrii. 2.1Drugi kogut nie pasuje do reszty ponieważ nie ma grzywy. 2.2Trzeci kot nie pasuje do reszty ponieważ nie ma plastra na ogonie. 3OWOCE: Jabłko, Gruszka, Śliwka, Czereśnia, Cytryna WARZYWA: Marchew, Pietruszka, Seler, Por, Pomidor, Kalafior, Brokuł 4.1 Słoń machał długą trąbą. 4.2 Kotek podwinął puszysty ogonek. 4.3Chłopiec zgubił cenną monetę. 4.4 Pies ugryzł olbrzymią kość. 4.5 Koń zjadł świeżą trawę. 5A a B b C c D d E e A b C d E f G h